Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Det gir mening! Så dette er rett og slett vellykkede kriminelle med tilgang på penger. :stuck_out_tongue:

3 Likes

De kjører en omvendt Dueterte strategi i Russland. De mest kriminelle får overleve.

3 Likes

De er vel snart bak lås og slå igjen, og klar for en ny runde, så tenker dette ser de nok mer på som en liten permisjon.

2 Likes
8 Likes

Mer om det her!

3 Likes

Tipper det kommer lenge før

2 Likes

Hva ønsker han å oppnå med en slik “annonsering”?

1 Like

Å stresse Russland til hastige og upopulære avgjørelser og kaos. Russland kan ikke stå med rompa i været og vente…

Jo flere mødre som innser at sønnene deres vil måtte dø i en unødvendig krig jo bedre politisk.

8 Likes

Det er enten for å forme våre tanker, eller Russland sine tanker. Så, for å lure russerne (pushet kommer om 2 uker)? Eller for at vesten skal ha tålmodighet med at pushet først kommer på vårparten.

Jeg husker de annonserte de skulle ta tilbake Kherson. Russland flyttet tropper fra Donbas til Kherson. Ukraina fucket til logistikken, så de ikke kunne komme fram eller tilbake, så angrep de nord for Donbas, i Kharkiv, mens alle så den andre veien og russerne knapt hadde styrker der. Så trappet de opp pushet mot Kherson og russerne måtte gi det opp.

5 Likes

Lenge før….vel…… kloke ord fra denne herren rundt akkurat det.

Command

- Let’s talk about Crimea. It will be easier for Ukraine to de-occupy Crimea than Donbas because of the particularity of the location of the peninsula and the fact that the Crimean bridge is not able to function at full capacity. What factors should be in place for Ukraine to start operations to liberate Crimea?

  • I think I told you that it is necessary to enter Crimea carefully, otherwise you can get a tactical nuclear strike. I said that three or four months ago. Due to the fact that this war is stretching in time, the Russian leadership is getting used to failures, and the population of the country is getting used to defeats. Russia is now receiving strong blows in the economic plane: a drop in oil revenues, a drop in profits from all exports. The country is plunging into problems, and I hope that by spring, all the problems that will accumulate in the Russian Federation will allow Ukraine to enter Crimea without fear of tactical nuclear weapons being used. This strategy of slowly accustoming the enemy to defeat was right and proved to be correct.
10 Likes

Mulig for og få det russiske folk til og våkne og styrte putin.

1 Like

Ukraina har en jobb å gjøre med korrupsjon. De ansvarlige for denne svindelen bør straffes som forrædere med tanke på hvor viktige disse inntektene er for landet under krigen!

8 Likes

Det er jo et godt tegn at folk faktisk blir tatt. Dette er neppe første året denne svindelen har foregått. Jeg er forresten enig, i et land under unntakstilstand, hvor de fleste gjør alt for å hjelpe synes jeg svært lite om disse.

2 Likes

Vel, i ly av krigens kaos er det kanskje lettere å få til slik svindel?

1 Like

Ikke gi russerne julefred… de har jo sendt droner på all mulig ukrainsk sivil infrastruktur; barnehager, blokker, kirker, sykehus osv. osv.

5 Likes

Der var ikke mye julefred å få under den protestantiske julen hvertfall.

5 Likes

Jeg tror det er mye vanskeligere å bestikke embetsfolk nå. Tidligere risikerte korrupte embetsfolk en økonomis sak, men nå risikerer de å bli behandlet som landssvikere.

5 Likes

Men tror du Putin og Russland går på en slik finte en gang til?

Denne Kirill sier jo mye rart :joy:

Han sa i oktober at Russlands president Vladimir Putin var innsatt av Gud. Dette har ført til at Den ortodokse kirken i Ukraina kuttet alle bånd til Russland i mai.

Da må i så fall den annonseringen komme befolkningens vei, men det er jeg usikker på i et land hvor staten kontrollerer det meste av media.