Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Da kan Putin kjøre narrativ med at UKR har brutt våpenhvilken.

Var forresten endel rykter om at UKR ville starte offansiv 6 Januar.

2 Likes

Ingen grunn til å tro på russisk våpenhvile… der er det fanteri over hele linja…

Ukrainske jagerfly ødelegger forkledde russiske kjøretøy med høypresisjonsangrep

1

  • 5.01.2023, 14:36
  • 11.984

Ukrainske jagerfly ødelegger forkledde russiske kjøretøy med høypresisjonsangrep

Mimikken for å se ut som «tømmerbiler» hjalp ikke beboerne.

4 Likes

Ja, så lenge det er sannhet i utsagnet. Jeg vil tro Russland bare har middels oversikt over ukrainske bevegelser.

Bradley spotta på tog i Polen. Kan være gammelt kan være fake. Men er tog i polen med M2 som folk hevder er på vei til UKR!.

3 Likes

50
Bradleys er bra!

4 Likes

Karma is a biatch :grin: :grin: :grin:

13 Likes

Marder og patriot fra tyskland!!!

13 Likes

Fytterakkern, dette begynner ligne noe.

Og endelig begynner de å skjønne at putler kun responderer på enorme mengder deng og motgang.

6 Likes

Putler

Herlig. :joy:

10 Likes
9 Likes

Såvidt jeg forstår, så vil det si at Tyskland, USA og Frankrike vil sende lett panser til Ukraina. Lurer veldig på hva mengdene blir. Og når…

50 fra USA. Hadde virkelig håpet på mer.

Roughly 4,500 M2 & M3 variants, plus about 2,000 in storage

Så USA sender mindre enn 1%…tipper de ikke hadde merket det om de sendte 200.

1 Like

Macron som siste kommentar var rimelig klar. Spent på om de skrur til enda hardere framover og øker mengden utstyr.

UK sender nok også noe ja

Btw, at Russland ber om våpenhvile er noe jeg ser på som et svakhetstegn. De ber Ukraina slutte å slakte 800/dagen så russerne kan feire jul. Tapstallene Ukraina oppgir for Russland for tiden er helt drøye. Uten at Ukraina driver ble offensiv. Dette er hovedsakelig artilleri i angrep…

Det mest optimistiske scenarioet er at den russiske hæren bryter sammen ved de neste offensivene. Moral er rimelig binært. En dag sloss russerne, neste dag stikker de av.

7 Likes

Hej Norge

Svar fra Macron :clap: Mon ikke Scholz følger trop med Leopard2, ikke flere undskyldninger nu !!
Point til Macron :slightly_smiling_face:

Mobilisering af flere til kødkværnen nærmer sig :coffin:

Putin !! – erkend nu du har tabt :fire:

Underminering indefra :firecracker:

Woowwww :rocket:

Bekræftet tab :coffin:

Ja ja :smiley: det ender med at UKR får de Goodies de beder om: ATACMs :rocket: :comet:

Modige Ukrainere :comet:

:no_smoking: :no_smoking: :fire:

Dansken

13 Likes

Selv om det er viktig med panser, morer jeg meg litt over at ukrainerne får grave i våpenlagre fra den kalde krigen.

Nå har ukrainerne tydeligvis klart å integrere Sea Sparrow på BUK. Kan hende dette er et missil som er egnet for modifisering. Det er tross alt et missil for luftkamp, som er videreutviklet til å skytes fra marinefartøy.

https://nitter.nl/ColbyBadhwar/status/1611160187896795136#m

6 Likes

I 4-milliarderspakken er det også 1.000 Phoenix Ghost UAV-er, 40 lettpansrede Riverine-stridsbåter og 250 oppgraderte M1117 pansrede personellkjøretøy

Hva skal de med 40 stridsbåter mon tro…

1 Like

mulig det var retorisk? asymetrisk krigføring, specops, kjøre ut noen team og laserpeke noe fine (kostbare)marinebaser og krigsskip.

1 Like

Jeg tror heller at det dreier seg om å ta kontroll over mest mulig av elvene.

2 Likes

Flytte infanteri inn på Krim uten risk for strategiske atomvåpen.

I første omgang, så antar jeg de blir brukt her. Det jeg lurte på var om Ukraina kom til å bruke disse til å utføre angrep. Når jeg tenker meg om, så vil det kun fungere sammen med et angrep landeveien, evt bare små “pirk” i de russiske linjene for å binde soldater. Eller støtte et angrep slik at russerne må forsvare en mye bredere front.

3 Likes