Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Høres ut som noe som ingen vil tro på. Det Russland vil tro på er at hvis de bruker atomvåpen, så vil NATO gå inn med konvensjonelle våpen og kaste Russland ut av Ukraina. I tillegg, så vil jeg også tro at forholdet til Kina blir rimelig iskaldt, ettersom Kina da mest sannsynlig vil få flere naboer med atomvåpen.

Ser ut til å være en kordinerende pakke.

50 CV90 vil hjelpe mye.

sammen med 50 bradleys

200 MRAPS fra Canada og mye annet snacks :smiley:

11 Likes

Tipper Sverige sender de 24 Archer-systemene som egentlig skulle til Norge :stuck_out_tongue:

4 Likes

Etter denne krigen, når våpenlagrene skal fylles opp, må vel aksjer innen våpenindustrien være den beste investeringen.

1 Like

2 Likes

En liten dipp på starten av året, men trenden er fint oppadgående.

1 Like

Ingen ATACMS :thinking:

the package will not include long-range ATACMS rockets and tanks, which Ukraine has repeatedly requested.

Men de får raketter med dobbel rekkevidde av M31. Så det gjør Himars langt mer dødelige.

4 Likes

Det er vel forskjell på om det er en angrepskrig mot et annet land de taper, eller om det er forsvarskrig for eget land?

1 Like

Det er vel fortsatt uavklart, men satser på det.

1 Like

Egentlig et vanskelig spørsmål. Alternativet hadde jo vært en endeløs rekke av kriger mellom stormakter og deres allierte.

4 Likes

Det er det naturligvis. Og her ligger mye av det absurde. For mens resten av verden opplever at Russland driver en angrepskrig, mener de selv at de gjennomfører en forsvarskrig. Et forsvar av russiske verdier, av tradisjonalle kristne verdier og av anti-dekadense. Og det er i dette narrativet de mener at deres kamp rettferdiggjør bruk av A-våpen.

En ting er hva de forsøker å forsvare sin krig utad med, noe annet er om de faktisk selv tror på og mener i sin propaganda.

4 Likes

Mange nok tror på nyhetene i russisk Dagsrevyen

Nå siktet jeg til de som styrer atomknappen.

2 Likes

Jeg tror det er godt samsvar mellom det de hevder gjennom Lavrov og Medvedev, og den interne propagandaen. Fordi de trenger ryggdekning hjemme for det de foretar seg ute.

Greit nok. Men nå var poenget om du mener at de som fabrikkerer denne propagandaen selv tror på den?

2 Likes

Medvedev er jo kjent som en dranker og rusmisbruker. Er vel svært få som tar han seriøst lengre.

Og Putin, hva skjedde med talen hans, er han enda i live?

4 Likes

For så vidt ikke fra min side, men jeg er usikker. Vi mennesker er slik skapte at vi skaper våre virkelighetsoppfatninger etter som det passer oss, og lar oss i liten grad påvirke av hvordan virkeligheten virkelig er.

En ønskedrøm!!

4 Likes