Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Dette ble nok god propaganda!

7 Likes

Haha, Teknisk museum i Lviv har en interaktiv utstilling hvor man kan senke Moskva😅

16 Likes

Å skyte på journalister. Det kan vel aldri forsvares uansett !

Hvor var hun merket med “presse”?

5 Likes

Hun så ut til å ha samme uniform somde russiske soldatene. Vanligvis har pressefolk andre farger, og et stort merke med presse på rygg, bryst og hjelm.

9 Likes

jævlig dust å være journalist med fullt kamo utstyr istedenfor å ha på seg noe nøytralt presse utstyr alla svart splintvest med tydlig merking. Uansett kjipt å bli skutt i kneet

3 Likes

Hva hvis vi kaller det propagandister, hvis jobb er å opphisse befolkningen og å dehumanisere fienden?
russlands “journalister” oppfyller ikke kravene til å kvalifisere som journalister etter noen som helst standard. De er propagandister og krigshissere, de er en del av statens krigsapparat på linje med militære.

10 Likes

Rimelig spesielt av “presse” å dekke fronten iført full russisk uniform.

Uten å være 100% sikker så er jeg sikker på at presse både bør og skal merkes tydelig i krigsone for å kunne påberope seg at folk ikke skal skyte på dem.

Tydelig kledd som soldat.

12 Likes

Noen som kan Ukrainsk som kan oversette hva de sier?

Jeg skulle gjette på noe om at det ikker er lov med røyking i amunisjonsrommet.

Forutsetter ju at man veit at det er en journalist. Hvis jornalisten klær ut seg til soldat så kan ju ikke ukrainene gå runt å spørre folk om de er journalister eller soldar før detskjuter.
Mest trolig er vidoen spitl inn i mozkva, og ikke i nærheten av noen front.

4 Likes

Det var visstnok en granat som gikk av i nærheten, og ikke et skudd.

1 Like

https://www.usnews.com/news/world/articles/2023-01-21/russias-wagner-chief-writes-to-white-house-over-new-u-s-sanctions

2 Likes

ENDELIG!

19 Likes

Simply meat!!!

1 Like

https://www.euractiv.pl/section/bezpieczenstwo-i-obrona/news/holandia-ukraina-f16-rutte-hoekstra-wojna-bron-mysliwce/

During yesterday’s press conference, Prime Minister Mark Rutte clarified that Kyiv had not asked for the F-16, but even if such a request were made, the Netherlands would probably have to refuse.

“The Netherlands will not deliver the F-16 to Ukraine for the time being. They are more than tanks,” pointed out the head of the Dutch government.

He pointed out that this type of weapon is offensive, not defensive. “Giving fighters that are used for attack and not for defense would be too big a step,” Rutte said .

Tyskland har litt press på seg gitt.

Lurer på hvordan de tenker, for enten Ukraina eller Russland kommer til å vinne. Det blir ikke noe Minsk-4 avtale. Så, enten støtter vesten Ukraina, så de vinner, eller så vinner Russland.

5 Likes

Jeg vibber at ryzzland har så mye hållhaker på politiker innen SPD at de (SPD) ikke våger å gjøre noe radiklat. Ellers tror jeg ikke f.kes Olaf Scholz har noen ideologiske problemer med at låte ryzzland vinne.

1 Like

Jeg sliter stort med å se at Tyskland kan være tjent med å skuffe sine allierte så voldsomt som i hvertfall jeg føler at de gjør akkurat nå. Synes de burde skamme seg.
(Nesten) Ok hvis de ikke vil gi tanks selv men gi nå for pokker klarsignal om at allierte kan donere om de ønsker.

5 Likes

Sammenvevningen mellom Russland og Tyskland er ganske oppsiktsvekkende, i dagens lys. Ikke bare gass, men hele den russisker forsvarsindustrien er i stor grad bygget opp av tyske firmaer, hvor Reinmetall står i en særstilling. Denne sektoren ble selvsagt sanksjonert allerede i 2014. Likevel har de vært ganske så oppfinnsomme, med oppretting av russiske dekkselskaper, for å omgå sanksjonene.

6 Likes

Ja, det er ganske rart at så mye henger igjen fra DDR-tiden. Man skulle nesten tro at Stalin-Ribbentropp-pakten eksisterte fremdeles
Man kan håpe at Scholtz er en naiv fjott slik som Merkel. Og at han vil snu i dette spørsmålet
En kan forstå at de er redde for eskalering, men det er enda verre å vise ettergivenhet
I Putins verden er det ikke noe som heter samvittighet eller forståelse for andres situasjon
Han er hjernevasket i KGB til å ikke ha normale menneskelige følelser

7 Likes