Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5


6 Likes

Trent Telenko tror at luftvernet rundt Kreml er beskyttelse mot militærkupp.

https://nitter.nl/TrentTelenko/status/1616133036097273858#m

https://nitter.nl/TrentTelenko/status/1616573561333743619#m

3 Likes

Veldig imponerende det de har fått til hittil.

2 Likes

Ja, men tanks krever visstnok et helt annet apparat av mekanikere, logistikk med reservedeler etc.

Joda, Ukraina har sikkert store tap de også, men disse tallene om de er i nærheten av riktige må begynne å svi stygt hjemme i Russland. Ukraina på sin side er jo nødt til å fortsette å kjempe mens overgrepet fra naboen fortsetter, nye unge og gamle russere må vel bokstavelig talt dyttes frem til fronten med en pistol i ryggen?

:coffin: x 910

15 Likes

Det er jo ikke noe nytt at denne gjengen på Ruzzisk TV er syke mennesker :exploding_head:, men Tyskernes vending på levering av tanks fikk frem de store ordene og kraftige frasene i går kveld:

:ukraine:

2 Likes

.https://twitter.com/saintjavelin/status/1617956859360718849?s=20&t=yEteTI-naj5SjByU622rNw

4 Likes

Jeg blir redd når jeg ser den aggresjonen som kommer til uttrykk her.

3 Likes

Jeg blir glad :smiley:

Håper det betyr at det virkelig begynner å brenne på dass der borte!

Flere og flere russere innser også galskapen:

8 Likes

Mission accomplished :wink:

12 Likes

Artig å se at Mood kommer med nøyaktig samme forslag som flere av oss gjorde i her i starten av krigen

Den pensjonerte generalløytnanten Robert Mood tar til orde for å stille Putin overfor et konkret ultimatum: Trekk styrkene ut av Ukraina, ellers tar vi kontroll på luftrommet, rykker inn og hiver dem ut.

10 Likes

Dette er vel nettopp det som vil skje når NATO oppfatter Russland som svake nok. Men jeg vil tro de må være veldig sikre på at ikke det går av noen nukes når det skjer, og det er de åpenbart ikke enda.

2 Likes
3 Likes

Litt mer usikker når det gjelder vanlige russere, men makteliten forstår nok hva som skjer. Og det er nok viktigere at det er misnøye hos de 5% mest maktfulle enn hva vanlige russere mener.

Fra artiklen:
“He has a lot of enemies in his system because they worked with him [for] more than 20 years for the stability and for the money and for a beautiful life for the next generations. And now, in this year, Putin annulled this perspective of their life,” he said.

7 Likes

Det er ingen vei tilbake nå,det neste skritt bør være jagerfly. Hva russerne sier betyr null og niks.

10 Likes

Provokasjon mot Russland!? De opplever det nok slik, men hva med den provokasjonen de har utøvd mot Ukraina det siste knappe året? Dette er nok et uttrykk for en frykt for hva stridsvognene kan påføre de russiske styrkene av tap.

5 Likes

RUsslands logikk er at det er svært provoserende at Vesten prøver å stoppe folkemordet de driver på med.

Dette må jo alle skjønne ;D

16 Likes

Jeg synes også det er ubehagelig, men så tenker jeg også som han her:

For ikke og snakke om de her. Verden må aldri gi etter for slik galskap.

2 Likes

Får opp en video hver gang jeg går inn her ?

1 Like