Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

45 dager, 8k soldater = 178 om dagen. Så litt under halvparten av de russiske tapene.

Det under er fra Lyman (som Ukraina tok tilbake). Jo flere slike problemer Russland får, hvor mobiliserte blir tatt ut og forsyninger stoppet, jo vanskeligere blir det for Russland å holde kontroll på egen befolkning.

Hvis Russland mister Kherson (vest for Dnipro), så vil det være et stort slag i trynet på Russland og det vil bli store tap/mange POW-er. Hvis opinionen i Russland går fra “vi vinner krigen” til “vi har ubrukelige ledere og taper krigen”, så tenker jeg det er muligheter for at Putin ender opp med å trekke seg tilbake. Han må bare arrestere de verste krigshisserne først for udugelighet osv… :stuck_out_tongue:

Mer tyngre utstyr

9 Likes

Tyskland har endelig begynt å skjønne det.

Trenger bare mer Gepard, Mer Iris-T og ikke minst LEO!!!.

3 Likes

I Kherson, så tror jeg Ukraina trenger mye flere tanks for å kunne slå seg gjennom frontlinjene. Eller veldig mye artilleri da. Eller bare tid.

Det er av og til vanskelig å vite når Ukraina kommer til å gjøre større gjennombrudd, for det er gjerne ikke så store tegn til det før plutselig, så har de rykket fram 30-40 km.

Russland truer med og skyte ned vestlige satellitter ,tenker det blir en like hard reaksjon som en taktisk atombombe om det skjer.

Neste runde med tommer trussler.

“Evighetskrig” scenarioet hjalp ikke. Vesten er ikke så redd for det.

3 Likes

Gode nyheter.

5 Likes

Anbefaler å se intervjuet

1 Like

Litt naive er vi jo

5 Likes

Han og Medvedev er i samme kategori, to nett troll som prøver og få Putin`s gunst.

Ikke lett å alltid greie å finne balansen mellom naivitet og paranoia.

2 Likes

Skal man tolke Putins taler idag så virker han genuint skuffet over at vesten blander seg opp i hans greier.

At Vesten liksom skal bry seg om at han kjører folkemord.

Passe skrudd, viser jo at han sliter big time.

7 Likes

Her er det kun snakk om å preke for koret.

1 Like

Men hvor har det blitt Lavrov? Har det ikke vært ganske stille fra ham på en stund.?

Da er jeg i grunnen mer bekymret for koret som finner det bryet verdt å høre på sprøytet!

1 Like

Koret finner det verdt å høre på sprøytet. Koret har få andre alternativer.

Hej Norge

De Israelis --de Israelis
Lidt hjælp får vi da — endnu større mangel på Droner og Misiler i Rusland :slight_smile:

Dansken

17 Likes

En digresojn.

Russerene øver på massivt atom angrep og de har sagt de kan komme til å teste ting i nord.

Samtidig er det 100% sjans for at vesten oppdager atomeksplosjoner. Pr nå har ikke Russland testet noen atomvåpen og flere hevder at de sliter med bomber som ikke virker.

Jeg tror nok mye propaganda rundt Russlands atomvåpen og hvor dårlig stilt de er klassifiserer som dårlig propaganda. Men jeg tviler sterkt på at de har de 5000 atomvåpnene de hevder.

10 Likes

Det må ha rabbelet totalt for russerne.

4 Likes

Neida de trenger bare å ha forklaring på hvorfor verdens nest sterkeste hær taper mot bondehæren fra Ukraina.

Mye lettere å selge internt at Russerene taper mot Nato.

10 Likes