Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Tja…
India kjøper billig råolje fra Russland, og lager raffinerte produkter som selges med uvanlig høy margin til Vesten.

5 Likes

Russland med stor tap av panservogner .

7 Likes

Pakistan står økonomisk på kanten av stupet og er i intense forhandlinger med IMF.

Dette var stå på fredag 10. februar:

Er man litt mer interessert i hvor nærme Pakistan er en fullstendig økonomisk kollaps kan man få en innføring i denne Youtube-videoen publisert for 10 timer siden.

Når man har kniven på strupen slik Pakistan har økonomisk nå så selger man det man har. Jeg vil gjette på at pengene disse våpnene fra Pakistan gir er det som skal til for at lån fra IMF kommer i orden, og Pakistan unngår kanskje å havne på list of shame.

10 Likes

Synes det er godt å høre. Var en stund det så veldig stygt ut for Ukraina.

12 Likes

Om bakhmut

Må jo si det er interessant å se hvordan Ukraina er som et siv i vinden. Bøyer seg når vinden er for sterk, men spretter tilbake etterpå. Det viktige for Ukraina er å ikke bli omringet, da ender de med knekt siv.

Jeg tror også det er for tidlig med motangrep fra Ukraina. Det ligner heller ikke dem å angripe der Russland har fokus.

6 Likes

Interessant. Lurer på om det er hold i dette.

Internal situation in Russia: According to a survey in Russia, up to 70% of Russians know someone who is involved in the war in Ukraine. This means that the war is no longer “virtual” and is close to home. 73% would support the immediate end of the “special military operation”, even without it accomplishing any goals. 1/3 believe that the SMO has accomplished none of its goals. There was a sharp decline in people supporting a long-term war, in December 28% said it should go on “as long as it needs to” and this has fallen to just 12%.

Ref https://wartranslated.com/day-353-february-11th-summary-of-arestovych-and-feygin-broadcast/

9 Likes

«Vennskapet mellom Moskva og Kyiv»
Hvis det er vennskap ønsker jeg ikke russiske venner.

4 Likes

Utrikesminster Sergey Lavoar framstår alt mer som dement. Hans uttalanden blir alt mer bizarra.

2 Likes

Er det forresten noen som har peiling på jernbane kulelager her? Leste Trent Telenko mente ruzzisk jernbane kom til å slite fordi de ikke fikk levert kulelager fra Vesten, og siden landet er så stort vil det omtrent kollapse bare på grunn av mangel av kulelager til tog. Etter ett raskt søk finner jeg det blir produsert mye kulelager i Kina, regner med kvaliteten derfra er litt ujevn, er det noen som kan noe om dette og har lyst til å opplyse oss en smule? :nerd_face:

4 Likes

Enlig hva jeg har lest (det kan var feil. mye “info” fra ryzzland er feil) så er ryzzlands enda fabrikk før kulelager til jerbanevogner ødelagd av en brand. Men de kan kjøpe lager fra Kina. Prisen før lagren er meg ikke kjennt, men jeg utgår fra at kinesene tar seg godt betalt.
Men de kan kjøpe fra Kina (uklar kvalitet), eller fra vestland via 3e part (med e del påslag på pris. Man kan ikke uteslute at en 3e part kjøper kinesiske lager billigt, pakker om disse og selger som SKF, INA eller lignende høykvalitetslager og flesker på ordentlig på prisen og selger videre til ryzzland).

4 Likes

Apropos den over, Solovyov som vil bombe London en gang i uken. :clown_face:

Kanskje litt off topic. :joy:

3 Likes

Kjedelig å kjøre tanks inn i minefelt som blir laget med 155mm artilleri. I går, ikke noe minefelt, i dag er det der.

These mines can be delivered at ranges from 4 to 17.6 kilometers from the artillery battery position using either the M109 series or M198 or M777 series howitzers.[2]

By January 2023, approximately 10,200 had been sent to Ukraine since the start of the Russian invasion of Ukraine in February 2022. [3][4][5]

There are nine RAAMS mines per 155-mm projectile

10 Likes

Man kan jo faktisk deployere miner mens et angrep er undervei.

Der kommer russere kjørende, flott da slipper vi miner 2-3km forran dem.

8 Likes

Russland har jo store gulllagre. At de nå må selge seg ned betyr jo at de mangler hard valuta. samtidig vil det jo svekke Rublen enda mer.

9 Likes
6 Likes

Prigozhin Får nok snart valget👇

4 Likes

Hva med Putin? Har han begynt å koke selv?
Yndling-spøken til Stalin var å si at han hadde forgiftet suppen når han hadde de eviglange middagene sine sammen med sin innerste krets
-Dere har vel lagt merke til at jeg ikke har rørt suppen ennå?

3 Likes

Dette er fornuftig at Vesten åpner opp for våpenproduksjon og et nært forhold til Nato i Ukraina. Det er et kraftig signal til russland at Vesten ikke vil gi opp med og støtte Ukraina.

14 Likes

Runde 1 av offansiven er over.

8 Likes

Ukrainske helikopterpiloter er seriøst dyktige.

Dette er lavt.

11 Likes