Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

En sannhet med en viktig modifikasjon. Når man ser på forventet levealder så må man se på gjennomsnittlig gjenværende liv, dvs at hvis snittet er 78,9 år så gjelder det en nyfødt. En 90-åring har beviselig mye bedre overlevelsessjanser. I tillegg må man ta med at alle disse er menn.

Så da ser det ut til at Biden kan forventes å leve til han blir 88 mens Trump gjennomsnittlig forventes å pakke sammen når han er 86.

4 Likes

Dronevideoen ser ut som feilberegning fra den russiske jagerpilotens side. Ingen pilot med vettet i behold vil risikere eget fly for et sammenstøt med en drone. Tror neppe dette var noe planlagt signal fra russernes side, bare nok et tilfelle av inkompetanse i det russiske militæret.

3 Likes

Både Trump og Biden er etter min mening for gamle, når det er sagt er det stor forskjell på en 82-åring og en 86-åring, i snitt på fysisk og mental kapasitet., og helse

Generelt kan ganske mange være ganske friske når de runder 80, men de fleste kommer i “step decline” et eller annet sted i 80-årene. Jeg tror de fleste av oss kjenner til dette mtp på foreldre og besteforeldre, og andre bekjente gjennom livets reise, og det er lett å dokumentere, enten man ser på Birken-tider, prestasjoner i veteran-idrett eller snakker med folk i forskjellige aldre.
Mao Biden kan fort være i utforbakke i sin andre presidentperiode.

Likevel så tipper jeg at beste plan for demokratene er å ha Joe Biden som kandidat, men finne en bra vispresident-kandidat, en som ikke er kontroversiell, men som aksepterer at Joe Biden er en 7. far i huset,når/hvis han går i “step decline” og som også synes det er greit å rådføre seg meg teknokratiet i Washingthon.

Marianne Williamson er en fredelig, kjærlig og spirituell person, men i de intervjuene jeg har sett av henne så er hun en flink politiker som kan si masse uten at hun egentlig har forpliktet seg til noe, eller binde seg til masten.

Tror derfor vi får kombinasjonen Joe Biden- Marianne Williamson.

Hun ligner også på Jill Biden slik at alle vil forstå hvis Joe Biden kaller henne for president, før hun er det, eller for Jill, eller “min kone” når hun ikke er det.

image

I forhold til krigen i Ukraina er det egentlig vanskelig å vite hva Donald Trump til slutt tenker å gjøre, men jeg er sikker på at De Santis for mange (også amerikanere) i så måte kan være det Donald Trump var i 2020-valget; hva som helst annet:

2 Likes

:rofl:

3 Likes

image
image

FSB- hovedkvarteret i Rostov na Don er rammet. Kraftig røyk stiger opp fra bygningen
(ukr. p)

10 Likes

Interessant, fjernlegging av miner kan også brukes når man er på offensiven for å beskytte flanker stoppe motangrep.

Minene kommer med en timer på x timer hvor de er aktive. Så Ukraina vet akkurat når de kan kjøre gjennom sine egne.

4 Likes

Det er nok flere enn vi tror, men ingen grunn til bekymring, PST har sikkert god oversikt.

Du kan i hvert fall regne med at de følger med på deg… :wink:

Polen sender noen jagerfly til Ukraina om noen få dager .Meget bra,og resten vil bli sendt i April.

Bra.

11 Likes

Ser ut som Russiske Nazister gjør klar for å flykte til Brasil.

4 Likes

Enda bedre er at man kan dumpe miner forran og rundt fienden ( og bak ) under et pågående angrep. Sånn at det som var ryddet området plutselig er minefelt på alle sider.

4 Likes

Denne er ganske fornøyelig :smiley:

8 Likes

For diverse brasilianere på tråden, deriblant flere advokater, ser det derimot ut som dette er oppdiktet,

3 Likes

Nå har ikke jeg gravd selv her, men synes generelt slikt blir oppklart ganske fort på twitter. Dvs, man skal ikke bla mange postene ned før man feks finner ut at videoen er fra en annen krig, eller fra i fjor.

Samme som Russland gjorde i Vietnam og/eller Korea krigen.

5 Likes

Det Ukraina trenger til våroffensiven er i ferd med å bli levert. Klarer de å levere på ammo siden også, så kan det bli interessant.

5 Likes