Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Hvis absolutt vil starte WWIII så klarer de jo det, men man må jo ha et ønske om død selv også. Og Medvedev er jo som tidligere president og statsminister ikke en hvilken som helst fabulerende idiot på TV, men han har vel også tidligere kommet med lignende ekstreme utalelser.

2 Likes

Det er spennende om flyvåpenet også er med å bomber nå. Det har dukket opp endel klipp som sansynligvis er jdams. Og det smeller greit når de lander i bygg okkupert av ruskis.

Denne kombinert med 20 nye mig29 tilsier at de ønsker å kunne jobbe effektivt mot russiske stillinger.

10 Likes

Har ikke sett noen JDAM-klipp på twitter fra gode kilder? Så et klipp for en tid tilbake, men det var noe gamle greier. Greia med JDAM-ER er jo at rekkevidden skal være relativt god og det er fire-and-forget, så generelt sett, så får man like mye videoer av det som av at Himars treffer. Mao ingenting. Må i så fall være noen som tilfeldig filmer i det den treffer, eller resultatet av nedslaget.

Det jeg har fått med meg om JDAM-ER er at Ukraina skal ha fått et veldig begrenset antall (i hvert fall hittil).

Anyway, har du link til videoer du er sikker på er JDAM-ER?

2 Likes

Han som tweetet dette sier at den første videoen ser ut som artilleri. Den andre videoen skal såvidt jeg husker være gammel, fra før Ukraina fikk JDAM-ER.

1 Like

Såvidt jeg har fått med meg ble det rapportert bruk av JDAM første gang for en ukes tid siden (av Ukrainske media) om ikke jeg husker feil ?

https://www.militarywatchmagazine.com/article/ukraine-first-use-jdam-bombs

Litt morsomt.

Så graver man litt i klippet

Flaks at de ikke er så flinke å treffe.

3 Likes

:grimacing:

Ingen tvil om hvem som er sjefen.

1 Like

Lurer på om dette kan sette demper på stemningen.

10 Likes

Medvedev på fylla igjen. Absurd ranting !!

1 Like
9 Likes

Bambari’s mayor, Abel Matchipata, said the attack took place at a mining site that had opened less than a week ago.

“It was the CPC rebels who attacked the Chinese who had come to exploit the mine. They looted the Chinese machines and their homes,” Mr Matchipata said.

However, the rebels blamed the Wagner Group for what they called a “cowardly and barbaric” attack.

Hej Norge

Det går da helt af hængslerne i Russisk stats TV – de er godt nok sindsyge :face_vomiting:

ICC arrest ordre har virkeligt ramt Rusland :grinning_face_with_smiling_eyes:

Mere :coffin:

Tillykke til alle Ruskiiies med deres venner — med sådanne venner, hvad skal man så bruge fjender til :laughing:

Mere :rocket:

En venlig hilsen fra EU :comet: :muscle:

Medvedev spræller lidt i nettet – igen :rofl:
Hold da op så bange vi bliver :laughing:

:fire:

ZCYwMGPzl_7HdrTeHQ&s=19

:fire: :comet: :rocket:

Kender ikke et land end Rusland der er mere til grin :rofl:

Yes – håber snart offensiven kommer :ukraine:

De er skøre de Ukrainere :laughing: – Slava Ukrini :ukraine: :ukraine: :ukraine:

Dansken

10 Likes

Den viktigste nyheten var den om ammo.

“A man can never have too much red wine, too many books or too much ammunition”

Rudyard Kipling

6 Likes

Dette er bra ,men ikke nok. De må gå i krigsmodus og produsere ammunisjon 24-7 . For det er manko nå,vi kan jo bare tenke hvor kritiskt det blir om det blir storkrig . Og kina kan komme til og selge våpen og ammo til russland etter besøket.

13 Likes
15 Likes

Ja, og de er fortsatt like skåsikre

7 Likes