Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Flott for miljøet med mer fokus på gjenbruk.

7 Likes

Så, 4-500 døde, litt under tusen sårede om dagen. Stemmer overens med 50-100% av Ukraina sine tall.

Ukraine is taking “an order of magnitude less”, så rundt 10:1. Ukraina selv har sagt 5:1 og 7:1 relativt nylig.

3 Likes
3 Likes
5 Likes
1 Like

Tap på 70% for folk mobilisert fra st petersburg fylke. Da begynner tapene å nærme seg maktsenteret i Russland. Noe som vil si at putin sitter mindre trygt enn før.

Også er vi tilbake på dette med tapstallene. Det er plenty slike videoer. Mobiliserte som nekter å bli sendt i kjøttkvern gang nr to. Spørsmålet er når de begynner å nekte gang nr en?

Hvordan vil det gå hvis Ukraina bryter gjennom en del av fronten. Jeg bare ser ikke for meg blir skikkelig forsvar fra disse.

9 Likes

21 tanks og 23 APC er langt over snittet :+1: :ukraine:

14 Likes


Putin i Mariupol
Sevastopol port city Governor Mikhail Razvozhayev (L), President Vladimir Putin (C), Father Tikhon Shevkunov (R) on Saturday.Sevastopol governor’s press service/TASS

1 Like

ICC har ikke åstedsbefaring, så Putin besøker åstedene for russiske krigsforbrytelser nå.

4 Likes

Alltid interessant når putin er ute i det fri. For er det egentlig putin? Ekte putin holder armen langs siden, denne putin går med armene fri…

10 Likes

Er jo interessant med disse to bildene, bildet fra møtet kan man jo anta er ekte og der holder han jo god avstand til alle. Vil jo være helt unaturlig at han da går så tett på «vanlige folk» utendørs.

2 Likes
4 Likes

Fint intervju med tidligere utenriksminister i russland, Andrei Kozyrev.

“Unfortunately, there are many wishful thinkers especially in academia here and intellectuals who have ties to Russia. They go to Valdai [a Russian think tank forum]. They consume caviar and vodka and are treated like kings by those who exist solely to manipulate them. This argument about NATO is just propaganda fed to Americans who then regurgitate it in their opinion and journal essays.

Jeg er en av de som ikke likte Bush og Cheney, men må innrømme at når det gjelder russland, ser det i dag ut til at de hadde mer peiling, enn hva jeg tenkte da.

Kozyrev has high praise for President George H.W. Bush and his cabinet, particularly Secretary of State James Baker and Secretary of Defense Richard B. Cheney. “Those guys were Cold Warriors. They understood the enormity of the problem — and also the opportunity. Unfortunately, Bush lost re-election. [Bill] Clinton came in and he was, generally speaking, helpful. But he could not … fully grasp the challenge of solidifying Russian democracy.”

6 Likes

image
Kanskje ikke så likt, men i mørkret er alle katter grå

1 Like
9 Likes

George H. W. Bush er Bush Senior, mens W. Er Bush Junior.

Det jobbes i Ukraina 24/7 og også i går ble det behov for å snekre mange nye kister på Ruzzisk side:

2 Likes
4 Likes

Ja, det valget hvor Clinton vant var det første i USA, jeg fulgte med på. Jeg gikk på videregående da.
Det blir ofte litt overfladisk å slenge på en kort kommentar på telefonen, men det jeg tenkte på er at jeg dengang, og i dag, er mer politisk på linje med Clinton, Obama og for så vidt også Merkel. Det er noe med evnen til å reflektere og å ikke ha bastante synspunkter. Motsatt med Baker, Cheney og Bush (mest junior, men også senior). I dag blir en del av mine holdninger utfordret kraftig, bla i intervjuet jeg linket til.
Samtidig er det, særlig når det gjelder Cheney, et paradoks at hans linje kanskje hadde vært bedre for russland i starten av 90-tallet, mens det nok også er slik at det hadde vært enklere å samle verden i dag, hvis vi hadde vært uten den 2. Irakkrigen og den haukete politikken GOP sto for på starten av 2000-tallet.

4 Likes