Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Eksplosjon ved gassledning i Sibir

29.03.2023 ·

En lokal tjenestemann sier til Tass at det ikke er meldt om personskader etter eksplosjonen. Nyhetsbyrået sier gassrørledningen begynte å brenne etter eksplosjonen, men oppga ikke flere detaljer.

Nyhetsbyrået Interfax sier den samme tjenestemannen opplyser om trykkfall i en hovedgassledning etter eksplosjonen.

3 Likes

Godt å se at norsk materiell brukes.

7 Likes

Litt fyrverkeri før påskeuken

:ukraine: :fire: :boom:

3 Likes

Bra, men hvorfor først nå? Kunne og burde vært gjort for minst 6 måneder siden…!

2 Likes
9 Likes

Det kunne blitt gjort når krigen startet, men bedre sent enn aldri

2 Likes

Ja, i 2014…

3 Likes

Ble lagt inn en stor orde fra staten i januar. Problemet til Nammo er at de for å kunne øke produksjonen bla. har hatt behov for økt lagerkapasitet.

3 Likes

Det er lit merkelig at stømproblematikken ikke taes opp på et tidligere tidspunkt, kanskje de bare ikke har gjort det offentlig før nå?

1 Like

Jeg tror jeg kan garantere deg at Nammo vil få all den strømmen de trenger.

3 Likes

Jeg håper og tror det, men med dagens evneveike politikere er den jammen ikke godt å si…

4 Likes

Sanksjoner virker de. Spesielt når flere land følger. Disse stod for 28% av bilproduksjonen etter sanksjonene.

8 Likes

Der fyrte de av et skremmeskudd fra Setermoen også. Eller var det et startskudd? :slight_smile:

Skifte av generaler frem og tilbake er et godt tegn for :ukraine:

5 Likes

Speaking with The Associated Press, Zelenskyy said that if Bakhmut were to fall, Putin could “sell this victory to the West, to his society, to China, to Iran,” as leverage to push for a ceasefire deal that would see Ukraine agree to give up territory.

“If he will feel some blood — smell that we are weak — he will push, push, push,” Zelenskyy told the AP. He appeared acutely aware of the risk that his country could see its vital support from the U.S. and Europe start to slip away as the 13-month war grinds on.

“Our society will feel tired” if the Russians notch a victory, he said. “Our society will push me to have compromise with them.”

Ble spekulert i tidligere men håper ikke det kun er derfor ukraina forsvarer bakhmut.

3 Likes

“Speaking with The Associated Press, Zelenskyy said that if Bakhmut were to fall, Putin could “sell this victory to the West, to his society, to China, to Iran,” as leverage to push for a ceasefire deal that would see Ukraine agree to give up territory.”

Jag tror ikke det fungerer. Ryzzland har prøvd å ta Bakhmut i ett halvår og har kommet knappt 10km fremover. Under tiden har Ukrainene sprengt og eldat opp massor av deras utstyr og haft ihjel og skadet 10000-tals. Bakhmut er en ruzzisk flopp. Hur det enn går.
Det er dessuten alt færre som hører på hva p00tin sier. Mengden av løgner fra ryzzland er så total så det er muligen Nord Korea og Iran, der ledelsen er tilræckligt korkade, som bryr om hva han sier.

“If he will feel some blood — smell that we are weak — he will push, push, push,”

P00tin kommer å pushe på helt uansett om han lukter blod eller ikke. Han kommer att gå på fremåt tills ryzzland kolapser som stat.

5 Likes

“All nuclear powers must not deploy nuclear weapons outside their national territories,” Vladimir Putin and Xi Jinping signed this joint statement in Moscow. The document was supposed to confirm the comprehensive partnership of the two anti-Western states. (Ukr. Pravda)

(jeg tror ikke Xi er helt fornøyd med sin gode venn)

4 Likes

Det er jeg helt enig i, Finland og Polen kunne tatt Moskva innen relativ kort tid hvis de kjørte ett joint attack

1 Like
8 Likes