Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Interessant lesing i dag

Ukraina får ikke vesentlig mer våpen før våpenindustrien i vesten får kicket i gang?

Russland får tydeligvis fortsatt greit med forsyninger til Kherson og driver med aktivt forsvar som gjør det vanskelig å angripe. Jeg tenker de kan drive på ganske lenge, og så vil Russland plutselig måtte gi etter. På et tidspunkt, så vil det være så lite igjen at det blir svært vanskelig å forsvare seg for Russland.

2 Likes
2 Likes

Bare se på nammo i Norge.

De trenger 600mill fra staten for å klare å øke produksjonen mye.
Samme for hele vesten. Tipper produksjonen ikke er godt igang før utpå våren/sommer 2023.

3 Likes

Vet du om de har de fått det?

Jeg tenker det må være bedre å ha økt kapasitet enn økte lagre for å si det sånn. Godt investerte penger.

3 Likes

Haha! Usikker på om dette er en sann historie eller en vits :laughing:

7 Likes

russland er med andre ord begynt å havne på dette nivået:

image

1 Like

Associated Press dokumentar om Bucha

4 Likes

De massive russiske tapene fortsetter.

11 Likes

Hvor lenge kan russerne tåle disse daglige tapstallene? er jo helt ekstremt. Ser jo også at videoene som dukker opp på combat forum på reddit om dagen tyder på at russerne får ekstremt med juling.

4 Likes

Ser ut til :ukraine: banker på døren i Kherson

2 Likes

Når man nye deler av Kertsj broa med HIMARS rakett varianten med lengst rekkevidde (300 km) ?

Man når langt nedpå krim med ATACMS.

Problemet er at UKR ikke har og det virker å være liten vilje til å gi dem ATACMS. ( 300km rekkevidde).

500 tanks captured…

Det er så vilt. Altså helt vilt :stuck_out_tongue:

8 Likes

Du får ikke utrettet stort med ATACMS mot Kertsj broen såvidt jeg vet. Du må ha vesentlig mer eksplosiver.

1 Like

Kunne jo skyte opp 3-4 i rask rekkefølge

500 lb WDU-18/B penetrating high explosive blast fragmentation warhead

Helt sikker på det? :smiley:

Trengte visst ca 10 stk ATACMS…

1 Like

Og nøyaktigheten er bare 9meter ca.

Så kanskje enda flere.

Hvorfor ikke prøve natterstid med flere av disse spesielle dronene i havflaten med store rettede ladninger mot brosøylene ?.. ser ut som jeg har svar på det meste…

1 Like