De kan ta ut flytekrana. Jeg tviler på at Russland har mange slike spesialfartøy i Svartehavet.
(Etter fargene å dømme, er den de bruker stjålet i Ukraina.)
De kan ta ut flytekrana. Jeg tviler på at Russland har mange slike spesialfartøy i Svartehavet.
(Etter fargene å dømme, er den de bruker stjålet i Ukraina.)
Ser ut til at det rakner for Russerne i Kherson.
(((Tendar)))@Tendar
Russian lines collapsing. That one is sure. Question is now only how (dis-)organized this is going to happen. Northern Kherson is now one big shooting gallery for the Ukrainian artillery.
Ser meldinger fra russisk side på Wartranslated, som tyder på at byen også oppgis snart.
Bekjent med mye slekt i UKR sier at Russland offisielt vil trekke seg ut av Kherson idag.
Stremousov “bilulykke”.Kherson snart tilbake. Dør Putin i en ulykke snart?
Bekjent med mye slekt i UKR sier at Russland offisielt vil trekke seg ut av Kherson idag.
Det står nå i allefall her.
Får Putin skrivebordet sitt over seg, er han i alle fall ferdig.
Men estimatene blir kanskje annerledes nå når den allerede er skadet?
Med offisielle tall på ×/÷ 9 meter presisjon for ATACMS, vil jeg tro det er +90% for +/÷ 3meter i praksis, så 3-4 stykker hadde kanskje gjort seg å sende avgårde om de får tak i noen.
De måtte bare la tusenvis av russere dø før de trakk seg ut
Russlands forsvarminister, Sergei Shoigu, beordrer troppene til å trekke seg ut av vestsiden av Dnipro-elven, inkludert fra byen Kherson.
Hva med alle russiske soldater i sivil som gjemmer seg i byen, ref. tidligere meldinger på det ?
Skal de ofres i gatekamper, tor det er noe lureri her…
Dette er stort, gleder meg til frigjøringsvideoer
Russiske siden av dnipro er lavlandet mens den ukrainske siden er høylandet. Ryker demningen drukner de på russer siden.
PÅ tide å få fram ATACMS rakettene og sørge for en varig knekk på Kertsj broa som kostet Russland 18 milliarder da den ble bygget (2015 ?)
det er feil, høyre side i strømretningen er vestsiden med Kherson by med størst fare for oversvømmelse , ref. beskrivelser over. Russerne trekker over til andre bredden, dvs. vnstre i strømretning og syd mot Svartehavet.
Da må du se høydekartet. Russerene har «evakuert» de sivile til det området som ligger lavt og kommer til å bli oversvømt ved et demningsbrudd
ok, det høres russisk og passe ondt ut…
-– For oss er liv og helse til russiske soldater alltid en prioritet. Vi må også ta hensyn til trusselen mot sivilbefolkningen, sier Sjojgu.
Kan nesten begynne å lure på om putin er satt i husarrest allerede
Men det ville vært nedverdigende for ham å måtte si dette
Oh, the irony, russisk krematorium må stenge på grunn av sanksjonerte reservedeler fra Tsjekkia…
Det er på tide og gi jagerfly til Ukraina nå ja,russland bedriver massiv krigsforbrytelse ,så nå er det på tide med handling.