Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 5

Middelkoop.

HUGE escalation if true …

Ukraine/NATO responsible for the strike on Engels AFB airbase??

‘Engels AFB (#Saratov) is a nuclear bomber base in an area with massive nuclear warfighting infrastructure’

Litt mer her… ref. google map Ryazan (1) og Saratov (2), er det nye UK droner med 1000km rekkevidde som lander nær Moskva nå, ca 800km fra inne i UK til disse stedene…

2 Likes
5 Likes

Strengt tatt ingen eskalering. UKR gjør det de kan for å stoppe Russere fra å ta ut infrastrukturen deres. Da må langtrekkende fly tas ut. Det gjørs fint på hjemmebane.

2 Likes

Film fra hendelsen. Russiske kilder sier det er droner. Kan også være dårlig vedlikehold eller annet russisk rusk.

7 Likes

Enig i at dette er veldig innafor. Men, tror allikevel det kan eskalere.

Er ikke så mye å eskalere. Putin driver allerede terrorbombing og massedrap av sivile.

Nå skader UKR putins mulighet til å drive terrorbombing. Veldig bra.

17 Likes

Du tenker at Russland bruker atomvåpen? For det er det Russland har igjen av eskalering? De bomber allerede alt de kan av sivil infrastruktur.

… ser at @Evilfreud skriver basically det samme som meg.

7 Likes

Se på ca 25-28 sekunder til venstre - er det en som bommer som kommer der?

Tenker at Russland kommer til å svare på et eller annet vis og at spenningen stiger litt til.
Antakeligvis ikke atomvåpen, men noe kommer.

Kanskje Russland sender 100 kryssermissiler til over Ukraina? Kanskje de mobiliserer enda en gang?

… det er ting Russland mest sannsynlig har planlagt samme hva.

1 Like

Dette var svaret på bombingen til Russland. Russland har ikke så mange svar igjen.

1 Like

Det jeg lurer på er om det faktisk var Ukraina, eller bare Russland som lagde en unnskyldning for å mobilisere mer. “Vi blir angrepet, dere må forsvare hjemlandet! Dra til Bakhmut og dø!”

1 Like

Biden og Macron er klar for samtale med Russland, samtidig som de lover å opprettholde en sikkerhetssone for Russland (mot Nato).
Det er også bekymringer rundt våpen i Ukraina som nylig er beslaglagt hos terrorister i Afrika.
Mange nyheter som ikke publiseres i de største norske aviser. Men uansett meninger, det viktigste er å ta vare på sivilbefolkningen i Ukraina. Stopp krigen.

Er vel kun Macron som vil lage sikkerhetsone?

Biden har tydelig på at han ikke gidder prate med Putin før han er klar for fred og tilbaketrekning. ( spesielt Norsk media har vært ekstremt unøyaktige i hva de har rapportert vs hva som faktisk har blitt sagt).

5 Likes

Enig. Send en sverm av droner mot alle russiske flyplasser og Kreml.

6 Likes

Kan vel fort være en falseflag dette? Siden motstanden mot krigen i Russland er økende.

8 Likes

Putins spesialitet er false flag operasjoner mot egne sivile, så blir ikke overrasket om vi ser en “terrorhandling” i Moskva snart for å snu opinionen :confused:

5 Likes

Jeg finner ingen direkte sitater fra Macron rundt noe safety zone? Jeg ser endel om at Macro har ment at Russland burde trekke styrkene sine vekk fra atomkraftverkene og lage en sikker sone rundt disse?