Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

OK, bare for å sagt det først så har han vel god grunn til å si dette for underbygge at støtten fra USA hjelper, men det kan jo også være fakta :smiley:

4 Likes

Jeg må si at jeg får stadig mere sansen for denne kanalen. Selv om vedkommende analyserer framdriften på flere steder i detalj, er Astraia intel likevel klar på at det ikke er nok data til å vurdere hele offensivens framdrift.

4 Likes

#KennethGregg volunteer in #UkraineWillWin ( late translate because Im a workaholic ) : 06.41 Swedish time 18.07.2023 the update.

Due to the ongoing trip, it has been a bit slow with the update. We have continued to have some small successes, this time at Kamianske and Chervone in the south, as well as Orikhovo-Vasylika in the Bakhmut area.

Many have expressed concern over the tourist concentration of 100,000 men and 900 tanks in the Kharkiv Oblast area. There is no reason for catastrophic thinking or to believe that they will be able to launch a successful offensive. They have manpower but not up to date equipment to get their hands on. Their only reason is to get us to deploy more troops here and reduce the pressure on the Zaporizhzhia front. We are of course deploying more resources to meet the threat, but the task has been assigned to the HV forces and that is more than enough.

Several military experts are beginning to agree with what I said earlier about the southern front; attrition begins to take effect and there is a high probability that the tourist front will begin to collapse here at the turn of August-September. Their eagerness to counterattack in the area is not logical. We are currently using 4 brigades out of 12 in the offensive so we have reserves to call upon when the spearheads move. We continue to have good luck with our ranged attacks, the Crimean Bridge, depots in Melitopol, Tokmak, Mariupol, Luhansk and Donetsk. The maintenance of tourists is seriously threatened.

Slitasje er stikkordet - det merkes godt nå i de russiske troppene i sør / Zaporizhia-området, hvor lenge holder fronten for ruzzerne??? Tenker at konsentrert bombing med klaseammunisjon mot minefelt og skyttergraver kan gi det endelige gjennombruddet om ikke så lenge.

6 Likes

Ikke bra med mangel på koordinasjon. Det koster liv. Resten visste i hvert fall jeg om.

Russland fyller på, men der disse Ukrainere klager på at det er dårlig koordinert klagde en russisk general i sør på at de ikke har noe motartilleri eller folk som klarer å lede artilleriet og at styrkene blir malt i stykker og at de sliter med forsterkninger.

2 Likes

Det tenkte jeg også. Det de beskriver og det Russland selv sier stemmer jo også overens. Dvs at det ikke er noen motsigelser. Russland vil jo klare å fylle på helt til det kollapser. For de ved fronten, så er det ikke så lett å se hva som skjer bak de russiske linjene.

3 Likes

Jeg har sett endel som klør seg i hodet på tallet 900 og mener det tar med seg IFV og APC-er også.

… Jeg har ikke satt meg ned og sjekket hva jeg egentlig tror :see_no_evil:

https://twitter.com/secretsqrl123/status/1681365937503580161

Han er ikke den jeg har fulgt lengst, virker sånn passe oppegående, men jeg tror kan tar litt hardt i til tider.

1 Like

David D. frarådes. Ganske emosjonell og ender overraskende ofte opp i idiotiske krangler med de samme russiske twitter-trollene.

Kan være grei å svinge innom når det gjelder ting han har jobbet direkte med, som Bradley / M1, og luftvern. Virker generelt noe påståelig.

1 Like

At de ikke snart innfører røykeforbud i russland ?

10 Likes

Russland råtner langsomt på rot … For Putin er krig hans politiske rammeverk

8 Likes

Kan knapt nok huske like store mengder missiler og droner brukt på en natt i 2023, og dessverre ikke den beste treffprosent på antiluft skytset til Ukraina. Så putin er tydeligvis mer enn litt småsint pga det lille problemet med broen.
image

image

5 Likes

Men traff dei noko?

Noe treffer de jo alltid, men det er vel for tidlig til å ha full oversikt ennå. I tillegg vil jo også ofte det som skytes ned også gjøre skade på folk og/eller bygninger.
image

https://twitter.com/EuromaidanPR/status/1681557733672390656?s=20
@pdx Twitterlinker ser ikke ut til å vises lenger? Skaper Musk problemer igjen?

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1681383495019503616?s=20

Bær over med automatisk oversettelse.

«Jagerflyene» er vel direkte oversatt fra «fighters» men det menes «krigere»

Lotus er nom de guerre på en av bataljonsjefene i wagner.

1 Like

https://twitter.com/wartranslated/status/1681569162684932096

Jo dypere Russland kommer i lagrene sine, jo mer må de gjøre for å få ting til å fungere.

9 Likes

Jeg tror målene var infrastruktur for korneksport. Dette er arealkrevende og ikke plassert særlig sentralt. Luftvern mot lavtflygende droner og missiler har kort effektiv radius, så jeg antar at Ukraina må prioritere områdene der folk bor.

Odesa er rimelig flatt, så plassering av radar er trolig en begrensning. Terrenget i Kyiv er mer kupert. Det innebærer utfordringer, men også mulighet for mer effektiv plassering av radar.

3 Likes
5 Likes

Er vel risikoen for alle ikke-russiske vestlige selskap som velger å fortsette å opererer i Russland :man_shrugging:

5 Likes

Det skulle bare mangle, Carlsberg får skylde seg selv. Nok av Russere som har fått fryst sine midler av vesten.

Samtidig gir det et tydelig signal til andre om hva som kan skje med de som driver på i Russland. Fint at de skyter seg selv i foten.

13 Likes