Ikke for å kombinere kaldt vann sammen med blodårer, men jeg tror faktisk motsatt.
Sitter med feelingen at ukraina så for seg en «høsten ‘22 2.0», men at det hittil har slått helt feil. Russerne har ikke løpt avgårde i panikk på et eneste avsnitt (enda?)
Det dukker opp flere og flere bilder/videoer av åkre med 2-3-4-10 utslåtte vestlige vogner i alle typer, som ble hyllet som redningen. Disse kom aldri frem til frontlinjen engang, og frontlinjen er ikke kommet nærmere 1. hovedforsvarslinje.
Fortsatt er det 8-10-12 km igjen dit.
Russerne har fly og mer artilleri. Hittil tror jeg det har vært nøkkelen for deres del, og jeg mistenker at mistet utstyr og personell er (mye?) større enn rapportert fra ukrainerne sin side…
For å kunne sette inn en hovedstyrke, så må du vite hvor du skal sette den inn for størst effekt. Ellers blir det mer av det samme. Ukraina sliter med å finne et svakt nok punkt.
Jeg tror også x varianter innen håndvåpen, med ditto ammunisjon, X varianter av ppk og kjøretøy generelt utgjør et logistikk mareritt av dimensjoner. Det er kjedelig å gå tom for 12.7 på hummeren og 5.56 i børsa, og det nærmeste depoet har 14.5mm og 7.62.
Eller sjåføren din er opplært på bradley, den ryker, og neste vogn på depoet er en Marder. Får du den til å rulle fremover? Sikkert. Får du brukt den optimalt. Nei…
Det er feelingen min.