Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Vel, det er en del som spekulerer i at det er nettopp det som er en del av strategien. Å konsolidere områdene rundt Staromlynivka og gå løs på logisikk-hubs som tidligere har vært utenfor rekkevidde, men for all del; tiden vil vise.

2 Likes

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/147eht5/the_norwegianaidukr_organization_has_dispatched/

1 Like

Enda en fake tank som ruzzerne har sløst bort ammunisjon på :rofl: :rofl: :rofl:


https://twitter.com/noelreports/status/1668333571462033414?s=61&t=CvDIcEhD6ai85VqTcVzWgQ

8 Likes

Du har da sikkert også sett at dette bildet du snakker om med 2-4 bergningsvogner er vurdert til å være fake? Twittergjengen er al over it å påpeker ting som ikke henger på greip i bildet.

2 Likes

Nei det har jeg ikke fått med meg.
Har du en link til de kommentarene om fake?

Linken ligger litt oppover i tråden.

1 Like

I denne tråden mener de at bildene ae laget ved bruk av kunstig inteligens (AI).

https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1668291820739080193?s=20

Edit: Jeg mener fremdeles at det er for tidlig å diskutere den taktiske situasjonen. Vi har ganske enkelt ikke nok informasjon. Å diskutere den strategiske situasjonen er derimot enklere, siden vi har informasjon om angrepsaksene.

6 Likes

Ja jeg fant den. Takk.
Mmmnja. Joda, mulig fake. Ikke sett video, kun det bildet, og ikke kan jeg bildemanipulering heller.
Men 500 enige betyr ikke automatisk at det er sant likevel.
Bl.a så skriver de at de ikke skjønner kjørestil, kolonneoppsett osv, så da er det fake, selv de også sier de ikke har tjenestegjort.

Jaja, jeg ønsker bare å sette fokus på at «noe» er feil her. Én uke inn, og så godt som null meter progresjon. Greit å probe, gjort det selv, men den tiden har passert, i tillegg på bekostning av mye utstyr.
Ikke få sjokk om det viser seg «at pokker også, det gikk ikke». Egentlig bare det, for halleluja faktoren er litt høy, uten ett kritisk blikk. Da blir fallhøyden stor…

Mener jeg.

4 Likes

“videoen” gjør det enda tydeligere at det er fake. Virker som de har laget bildene først. så har de prøvd å animere det etterpå.

“null meter progresjon” Følger du offisielle kilder så vil du se det er ganske mye progresjon. Følger du osint kilder vil du se det er enda mer progresjon. Selv russerene skriker jo om at UKR rykker hardt frem og tar punkt etter punkt.

6 Likes

Det er med slike utsagn jeg mener hallejuaen er høy. Legg ved linker av noe slag. Dokumenter.

For jeg leste at 127 brigade gikk til motangrep idag (eller igår), og har tatt så godt som hele Makarovka tilbake. Det er også bare tekst, men stikk motsatt av din tekst.

Hvis du ikke prøver engang å finne kilder er det ikke så rart du lever i en boble som ikke samsvarer med virkeligheten.

Alle sider av striden er enige om at UKR har rykket frem, Og alle poster om det. Motangrepet til russerene har ikke blitt kommentert av noen sider offisielt og det finnes heller ikke bilder av russeren som har tatt tilbake noe. Men det finnes bilder av to kollonner med russiske forsterkninger som bombet før de kom seg til fronten.

4 Likes

https://twitter.com/COUPSURE/status/1668127171561369600

Med video, så er det i hvert fall greit å slå fast at Ukraina har vært der. Typisk for noen dager siden, siden de ikke legger ut ferske videoer

Type 5-6km, veldig bred front. Her er det bare en forsvarslinjer, som de nå har nådd fram til, men ikke gjennom.

Bare så det er sagt, vi lagger. Som med Kupiansk sprinten, vi ligger flere dager etter.

3 Likes

**[quote=“Evilfreud, post:293, topic:36980”]
du lever i en boble
[/quote]

Beklager, men no buy. Jeg skriver at det er større tap enn de sier, du sier alt er photoshoppa. Ikke noe eller litt. ALT. Jeg spør om kilde på at russerne sier at ukraina rykker frem, og du sier jeg lever i en boble.

Cnn (se, en kilde) skriver «The 16 US Bradley infantry fighting vehicles either destroyed or damaged and abandoned in recent days represent almost 15% of the 109 that Washington has given Kyiv, according to Jakub Janovsky of the Dutch open-source intelligence website Oryx…»

15% av overleverte bradley er tatt ut eller skadet, uten progresjon.
Wtf? Er det fake fra cnn?
Igjen, noe er feil!!

Hvor har du det fra? CNN?

1 Like

CNN skriver i overskriften at det er fra åpne kilder ( oryx).

og Oryx har telt AI bildene som tap :wink:

Så ja det er fake fra CNN.

1 Like

https://twitter.com/PStyle0ne1/status/1668307110138982422?s=20

Mer bilder på drukna russiske soldater. Lurer på hvor mange som ikke ble evakuert før demingen ble sprengt.

2 Likes

Ja, der har vi den Makariva som frigjort. Mens jeg leser russern sier en spesifik brigade har tatt/driver å tar den tilbake. Det vitner ikke om «vill flukt» og angst…det er hele poenget mitt. Jeg skjønner iveren etter seier er stor, og any day så veier flagget midt på krim broa. Jeg prøver å si mmm, chill boys, det er noe feil her.
Men blir skutt ned ala hypersoniske missiler tvert. Why?

Btw, jeg mener du er på jordet. :sweat_smile: Også DefMon3

Det skal også sies at bildene er flere dager gamle og noe kan ha blitt berget.

At de ikke har framgang er jo bullshit. Postet jo over rimelig klare bevis på at de er 5-7km innover på den ene fronten.

2 Likes

Defmon3 har vel ikke svart på anklagene om at bildene var faket. Han var vel en av de første vestlige som postet bildene. Oryx telte dem like etterpå.

USA har forsåvidt lovet mer bradley og stryker i neste pakke.

Jeg har dog ikke sett bilder av russere som står nær eller inni hverken bradley eller leo.

Er noen bilder som flere mener er manipulerte hvor russere er et stykke ifra.

Tyder uansett på at UKR har rykket videre frem eller at alle vognene er berget ut. SIste tviler jeg på med mindre UKR har rykket forbi og sikret stedet.

3 Likes

Viktig å holde et øye med relasjonen mellom Wagner og forsvarsdepartementet. De virker nå å være i åpen konflikt. Dersom dette fortsetter å spille seg ut kan det få store ringvirkninger for hele teateret.

8 Likes