Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Nei, landet er jo for det meste søppel. Hva tenker du ellers om logikken min i mitt forrige innlegg?

11 Likes

Det har russerne også brukt pluss vakuumbomber ,og bombet sivile i stor stil.

4 Likes

Tviler på at forhandlingssituasjonen blir bedre ved å eskalere krigen. Tror du mer våpen skaper vilje til forhandlinger? Jeg tror det skaper aggresjon, som fører til en større krig, og flere drepte ukrainere.

Selfølgelig, det er en konsekvens av å opprettholde krigen. Den klokeste gir seg først. Er du redd for at russerne skal ta hele Europa :slight_smile:

Jo mer bank russerne får og jo nærmere de er å regelrett tape denne krigen, jo mer spam tror jeg vi må forvente av russervennlige troll.

Ukraina er i farta på alle fronter om dagen!

:ukraine::muscle:

23 Likes

Du mener “…og la resten bli en del av ryzzland”.

Ryzzland kommer altid at prøve å krosse Ukraina ettersom man ikke anser at Ukriana er et eget land, uten en del av ryzzland.

2 Likes

Eskalere? Det er ikke eskalering at Ukraina bruker de samme våpnene som Russland bruker. Du høres ut som om du leser fra how-to guiden til russisk propaganda.

At Ukraina viser at russisk luftforsvar ikke takler drone angrep og at ammolagre og flyplasser langt inne i Russland ikke er trygge, er noe jeg tenker øker sjansen for at Russland lider et rent militært nederlag.

13 Likes

La oss banke russerne, da blir det fred. Få bort alle disse trollene, og fyr opp alle rakettene :slight_smile:

“Alt” er jo “eskalering” ifølge de stakkars russerne…

Zelensky slipper en fis, og de roper eskalering!

Selv månen er kjip og eskalerer, og ødelegger for den stakkars stakkars russern…

:frowning:

11 Likes

Der tror jeg jammen du traff blink gitt!

Så enkelt kan det sies :slightly_smiling_face:

9 Likes

Du er ikke den rette til å lede forhandlingene, håper det finnes klokere mennesker som tar den jobben :slight_smile:

Tenker vi roer oss. Kvaliteten på tråden har gått fra bra til resett nivå.

12 Likes

Merkelig ensidighet i “debatten” her. Litt for mye ønsketenkning etter min smak, og heller ingen påviselig vilje til å diskutere bakgrunnen for konflilkten. I USA begynner stadig flere å få et mer realistisk syn på situasjonen, og den kanskje mest oppegående presidentkandidaten ved valget i 2024 er ihvertfall langt mindre låst i oppfatningen enn det som synes å være den gjennomgående melodien her på forumet (med bam som et hederlig unntak etter det lille jeg har lest her).

Republican 2024 presidential candidate Vivek Ramaswamy faced backlash online for his “appeasement” towards Russian President Vladimir Putin after recently saying the United States’ goal should “not be for Putin to lose” the Russia-Ukraine war.

Ramaswamy, founder of Roivant Scientists and author of several books critical of progressive politics in business, was among the first candidates to declare his intention to run for president. Although he’s considered a long shot candidate by most analysts, recent polling has showed him tied for a distant second with Florida Governor Ron DeSantis after Donald Trump. Meanwhile, a recent amalgamation of bookies odds showed Ramaswamy coming in second place.

While speaking to CNN anchor Jim Acosta on Thursday, Ramaswamy was asked if he would give parts of Ukraine to Putin.

“I would freeze the current lines of control and that would leave parts of the Donbas region with Russia,” he responded. “I would also further make a commitment that NATO would not admit Ukraine to NATO.”

2 Likes

Dette er amerikansk imperialisme. "I would freeze the current lines of control ". Akkurat som om det var opp til ham å gjøre det. CNN er ikke stort bedre: “Ramaswamy was asked if he would give parts of Ukraine to Putin.” Som om det var opp til ham å gi deler av ukraina til russland.

15 Likes

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/08/20/7416320

USA eller andre land kan ikke bestemme over Ukraina men de har stor innflytelse.

Se f.eks dette sitatet fra ukrainske pravda, som gjengir WSJ. Regner derfor med det er relativt troverdig:

The publication, the United States and its key European allies, such as Germany, want to prevent Russia’s victory, but are afraid of the costs and risks associated with providing assistance to Ukraine for its complete victory.

The article says that in private conversations, many Western officials privately believe that the US and its allies cannot let Kyiv decide alone on the ultimate goal that will bring the war to an end.

Bakgrunnen til konflikten er diskutert en 4-5-6 ganger de siste to årene. Vi er på tråd nr 6 fordi de andre ble fulle. så er noen titals tusen innlegg.

Så viljen til å ikke diskutere noe som allerede er utdiskutert er utvilsomt tilstedet.

16 Likes

9 dager siden siste angrep på Kerch broen, og jeg finner ikke et eneste oppdatert bilde. Selv ikke fra satellitt. Full trafikkork både til havs og til land.

Hva er status på broen, bortsett fra at den er stengt? Og hvorfor får ikke dette mer plass i media?

11 Likes

Selv om politikere i alle leire har gjort det motsatte til sitt mantra så er realiteten den at uten den utenlandske støtten så hadde Ukraina vært russisk idag om de hadde fortsatt krigen.
Når det gjelder ønsketenkningen jeg nevnte så består denne i den illusjonen det åpebart er å tenke seg at Russland skal kunne tvinges tilbake fra de erobredede områdene. Man tar ganske enkelt ikke inn over seg at rollene nå er byttet om. Innledningsvis var det russerne som måtte hanskes med den store ulempen det er på slagmarken å være den angripende part, idet det krever overlegenhet både i personell og materiell om man skal vinne frem. Denne ulempen faller over på Ukraina når de skal gjenvinne territorium, og da burde det være en smal sak å anse dette som umulig. Og om ikke det er nok i seg selv så fremstår det som helt urealistisk at Russland vil tillate seg å gi fra seg noe som helst, og aller minst Krim. Områder som anses som russiske kan til og med forsvares med taktiske atomvåpen i henhold til russisk lov om det skulle bli nødvendig - noe det heldigvis aldri blir ettersom russerne ikke vil ha problemer med å holde stillingen.

2 Likes

Enig. Heller mot at den er stengt. Hadde den vært åpen hadde vi sett dashcams fra bilister.

1 Like

Vel, isåfall får man jo konkludere med at majoriteten her har konkludert med at målet helliger midlene, og at det er verdt kostnaden å la tvangsutskrevne ukrainske ungdommer være dem som betaler den ultimate prisen for en i utgangspunktet meningsløs krig.

2 Likes