Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Å ta ut et fly full av Wagner folk er vel noe av det bedre Russland har gjort i denne krigen. Voldtektsmenn og møkkafolk…

6 Likes

Det var et privatfly operert av Wagner, det er jo ikke slik at resten var bilselgere og regnskapsførere i kommunen…

Men ja, at det har kommet dit at det skytes med raketter mot privatfly rundt hovedstaden er helt vilt. Ikke helt den fremtiden de så for seg før invasjonen tipper jeg.

5 Likes

I et bur fult av apekatter så er det bare plass til en alfahann.

2 Likes

Ja det kan være at dere har rett i dette,men flyet kunne lett ha drept mange når det falt ned.

Hmm… fått med deg hva Russland har holdt på med de siste 18 månedene?

7 Likes

Viser nok desperasjonen og kaoset som rår i maktens korridorer. Som noen påpekte over er det vel dårlig med virkemidler i Kreml for tiden, bare kaos og ingen som stoler på hverandre.

2 Likes


Det lukter i hvert fall dårlig regi et eller annet sted igjen.

24 Likes

Ja mer her.

1 Like

Hadde en mistanke om dette ja. Edit: håper det er mer enn modellen de viser frem.

image

7 Likes

Hvorfor tror du det står “first F-16” i gåseøyne?

Kan det være fordi jeg skrev edit i innlegget?

Nei, det er ikke derfor de bruker gåseøyne. De første danske kommer muligens til jul. Her er det den nederlandske forsvarsministeren som er på besøk.

1 Like

Ifølge kommentaren på Meduza var det en statlig organisasjon som satt klar på send-knappen:

Prigozhin flew from Africa to Russia today and was accompanied by Wagner Group’s entire command staff, according to investigative journalist Andrey Zakharov.

2 Likes

For å spille djevelens advokat: Meldingen om flykrasjet kom 19:57, men kan det hende at flyet krasjet en god stund før 19:57?

1 Like

Listen på hvem som var ombort kom ut 3min senere. Noe lukter ja

1 Like

Styrten ble filmet av opptil flere private, så tidspunktet burde være kjent. Så veldig spesielt at det kommer ut så mye info så fort.

3 Likes

2 dager siden USA anbefalte ALLE borgere om å forlate hviterussland.

https://twitter.com/visegrad24/status/1694433884853727699?s=20

Noen viste noe.

4 Likes

Godt poeng. Men i normalt fungerende land offentliggjør man ikke slik informasjon før etter trippelsjekk i hvert fall. Skulle tro luftfartstilsynet i Russland også visste slikt.

Vanskelig å tolke noe som helst sikkert av det som kommer fra Russland, men jeg synes i hvert fall det lukter litt svidd. Kan hende noen graver litt mer i tidslinjen her etter hvert og vi får bedre overblikk senere.

Alle vet at alle vet hva som egentlig har skjedd her. Og i Russland tror jeg det er helt akseptabelt for mannen i gata: Putin hadde makt til å gjøre det og derfor hadde han rett til å gjøre det.

8 Likes

Ja, kanskje derfor regien er “dårlig”, sånn at alle skal skjønne hva som egentlig har skjedd og hvem som står bak.

7 Likes