Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Det tyder vel heller på at ingen av dem har angrepet, men først og fremst brukt artilleri/droner tenker jeg?

Ukraina angriper som Bodø-Glimt !

Mulig en russisk pilot som har hoppet av ,og en nytt helikopter i Ukrainas varetekt.

6 Likes

https://x.com/maks_nafo_fella/status/1694647897093034334?s=46&t=JFl4-KMAGfIBvUANqfbQkw

Booom!

14 Likes

Tyrkiske Bayk med Bursdagspresang til UKR.

1stk Drone.

14 Likes

Støre i Ukriana. Liker bevæpningen på en av livvaktene.

10 Likes

Tipper at Prigozhin ble tvunget til å snu når FSB publiserte videoer han og andre kuppmakere.

Hva sier egentlig TASS og andre offisielle russiske medier om flystyrten? Er det ukjent hva som forårsaket ulykken? Teknisk feil? Ukrainske sabotører?

Ser ut som vi sponser dvs betaler for et iris system eller missiler til systemene.

IRIS-T Surface-To-Air Missiles For IRIS-T SLS SAM System

3 Likes

“eksplosjon i luften” er det jeg har fått med meg

1 Like

Den ene kvinnen, flyvertinnen på flyet klaget hvertfall til familien rett før avgang pga uforståelige reperasjoner som ledet til flyet ble forsinket.

2 Likes

Iris T var nærstridsmissiler til F16. De er ikke sjekket ut på F35.

Mener å ha lest at nyeste versjon av NAMSAM også kan avfyre dem.

2 Likes

Make sense. Da gir vi dem restlageret vårt sansynlig.

For vi har allerede kjøpt 2000 av den type rakett til F35

Hvis du lurer på hva som egentlig skjedde så er det blitt diskutert allerede. Trodde du mente hva spin doctorene i Kreml mente.

Det siste. Hva sier de liksom. «Vi aner ikke hvorfor flyet falt ned fra himmelen. Vitner sier bla bla bla»?

okei, først skal det undersøkes av myndighetene, så får vi se hva de finner ut. Styrten undersøkes som en kriminalsak. Ellers har tass laget en liten sak på flyets siste bevegelser.

1 Like

Problemet med TASS er at det de publiserer har null kredibilitet…

2 Likes

Hvorfor? TASS siterer alltid primærkilder i sine saker, som i ovennevnte artikler.

Tass er styrt av russiske myndigheter. Regner du de som troverdige?

3 Likes

Etter reglene for sivil luftfart, skal den brasilianske produsenten delta i undersøkelsene. Holdes de utenfor, er det liten grunn til å feste lit til konklusjonene.

7 Likes