Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

stråmann – Store norske leksikon (snl.no)

“En stråmann sies å brukes når man i diskusjon eller debatt tillegger andre meninger de ikke har, og argumenterer mot disse. Slik argumentasjon kalles stråmannargumentasjon. Man diskuterer da mot meninger eller personer som ikke finnes.”

10 Likes

Ingen av dere ser ut til å bry dere med å lese linkene i min første post. Der vil dere se at media hadde et helt annet syn på dette før krigen brøt ut.

Greia er at denne krigen startet for 1,5 år siden, så de fleste oss har allerede vært innom temaet fra før. Jeg var fullt klar over at Azov-bataljonen var full av nynazister. Det ser dog ikke ut som du har lest noen nyere kilder, helst flere år gamle, som er utdaterte for dagens situasjon. Da hadde du visst at nazi-faktoren nå er så lav i Azov-bataljonen at israelere og jøder er med i den.

2 Likes

Du bringer intet nytt til torgs.

3 Likes

Det er gamle kilder bevisst, for å vise hva media skrev FØR krigen brøt ut.

Etter dette har de bare drevet med hvitvasking.

Har lest alt før.

Jeg har sansynligvis også lest mer og gravd mer i Azov enn det du har.

Debatten har ingen interesse fordi den er utdatert. Vi har hatt den før. Det er ikke brakt noen nye momenter til bordet.

Hvor mange av medlemmene i 2014 azov lever idag? evt er med i 3rd assault battalion?

1 Like

Gleder meg til dette blir et skue på flyshow rundt om i verden.

10 Likes

Så, hvorfor er det da med jøder og isralere der? Er de også nazister? Er Zelensky nazist også kanskje?

4 Likes

Det har skjedd før det, det trenger ikke bety at Azovbataljonen pr. i dag ikke er en nazistisk gruppering. De bærer jo til og med fremdeles symbolene.

Men samme det jeg forstår at dette er et ekkokammer så det får bare være. Nå ble jeg nettopp sensurert her også så da gir jeg meg.

Å hva er det før folk i media da, til store deler?

Du kaster bort tiden. Hadde han vært bekymret for nazisme, hadde han hatt fokus på det fascistiske og antisemittiske regimet i Russland.

15 Likes

Hvilke symboler bærer de idag som er nazistiske mener du. og Hvor er azov bataljonen idag?

5 Likes

" hei, Zelenskji, skriver fra HappyCoffe på Løkka. Jeg vet at dere er invaderert av et facistisk diktatur som har som mål å fjerne etnisiteten deres og dreper sivile en masse, men kan dere vennligst sende ut en undersøkelse for å sjekke at soldatene deres har rette politiske meninger til å forsvare landet?"

5 Likes

Jeg tenker at sannsynligheten er høyest for at jødene og israelerne i Azov-bataljonen joinet den fordi den ikke er nazistisk nå. At du mener at det er fordi de er nazi-jøder, vel… :crazy_face:

8 Likes

Wolfsangel og Black Sun

Dette du tenker på? :stuck_out_tongue:

1 Like

Hvis man ikke kan støtte Ukraina pga Azov og koblinger til nazigreier, så kan man vel heller ikke støtte Trump heller som er den store favoritten blant amerikanske ny-nazister?
Såpass prinsippfast må man vel være ?

7 Likes

Den artikkelen der lar seg ikke lese så det vet jeg ikke. Uansett har de ikke stoppet bruken. Du kan jo kanskje selv lese denne artikkelen fra Time.com?
How a Far-Right Militia Uses Facebook to Train New Members | Time

Eller de er vel for langt til høyre de også?

1 Like

Tenker nå at integrering er bra for Norge. Ikke så bra for Ukraina på sikt.

1 Like