Jeg må jo si at selv om det virker helt håpløst for Ukraina å rykke framover på bakken, så virker shaping angrepene å gjøre det de skal. Russland kaster også bort massivt med utstyr på sine angrep.
Jeg har sett mye forskjellige anslag på hvor lenge de kan holde på, men en gang tar det slutt. Jeg har sett diverse poster på at Russland produserer X tanks i året osv, men det tallet inkluderer utstyr fra 50-70 - tallet som de har fikset opp. Nyproduksjonen er ikke i nærheten av å dekke tapene.
Jeg må si jeg er litt nysgjerrig på om Ukraina kan klare å treffe nok raffinerier og fabrikker i Russland til at det slår ut økonomisk. Hittil, så har nok effekten vært relativt begrenset, men hvis man ser på trenden, så gjør Ukraina mer og mer skade. Kan de komme seg opp på et nivå hvor det blir signifikant?
På Krim, så har Ukraina helt klart hatt nok vellykkede angrep til at både det russiske luftvåpenet og marinen er sterkt redusert og har måttet trekke seg tilbake. Hvis Ukraina skulle klare å komme seg over Dnipro og starte et angrep mot Krim, så vil det være et helvete for Russland å holde Krim forsynt.