Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Hvorfor legger du ikke ut linker til dine kilder? Tenker ikke konkret på dette innlegget, men generelt kan jeg ikke huske at du noen gang har dokumentert dine påstander.

5 Likes

Usikker på hva jeg skal svare på det. Tror du de røde blå gule strekene er offisielle? Sorry to say…

Eller, fordi det er min egen analyse!?
Ingen analyserer selv, men kun poster linker til «se her».
Så jeg tenkte jeg kunne bidra med eget materiale.

Ellers så spurte noen om geolokasjon. Jeg skrev, klippet, limet fant frem og postet. Eget verk, satt sammen.
Elles så skrev jeg at jeg ikke hadde ettersjekket pontongbrua, kun skjermbilde. Link til forsvarsministeren som sa at storm shadow kom, tre dager før den kom.

Jeg vet ikke, fikk du svar på spørsmålet ditt?

Edit: Ah, sitatet til Mike Pompeo kanskje.

Sorry, here you go

Du må vel ha funnet informasjon om disse bevegelsen et sted før du satte deg ned med tegnestiftene og lagde din egen analyse?

Samme med geolokasjonene som du nevner; du har vel ikke sugd de fra eget bryst, men kommet over de et sted?

At du igjen drar frem klippet med Pompeo når han tøyser om CIA og sier “vi løy, jukset, stjal” klarer jeg ikke se skal være relevant i denne settingen. Hva er det du mener med det?

9 Likes

Hva mener du med at jeg drar frem den «igjen»? Det var et sitat uten kilde, den første jeg så uten dokumentasjon så jeg linket til den…!?

Så du etterspør kartkildene jeg bruker å krusedulle på, enda det står Deepstate oppe i venstre hjørnet på det ene skjermbildet?
Har også brukt et kart fra en video som er en annen nettside, men den husker jeg ikke i farten.

Når du ikke etterspør kilder på f.eks setningen « Mi24 styrtet i hviterussland. Skadet Ka52 er filmet. Og mener jeg har sett 1 eller 2 Ka52 vrak også» skrevet av noen andre her inne, så må jeg sette spørsmålstegn ved om det er innholdet du ikke liker, fremfor noe annet…!
Jeg vet ikke hva jeg skal si mer uten å gjøre dette til en diskusjon som ødelegger tråden. Scroll fordi neste Stockwolf analyse? Nei, jeg vet ikke…

Disse er delt ganske heftig på samtlige osint kanaler og telegramgrupper. Så de fleste som følger med har sett dem.

3 Likes

Med andre ord, usedvanlig enkelt å linke til de da, slik at de som ikke har sett de, kan se også…
Eller misforstår jeg nå? For det er delt eeendel bilder av den samme brua siste døgnet liksom. De fleste har sett den også….

Når man i detalj prøver å diskutere skaden på en bru og spekulerer i hvor brukbar den er vil det også være naturlig å poste bilder, gjerne fra så mange vinkler som mulig.

Desuten er flere av helikopter bildene og filmene allerede postet.

3 Likes

Nei, jeg etterspør ikke kartkildene, jeg etterspør kilder for det du sier skjer på slagmarken, altså det du beskriver med anføringene dine i kartet.

@Evilfreud har kommenter det siste du lurer på, så det dropper jeg å svare på.

5 Likes

Så et rungende «nei» bare med flere bokstaver der altså. Got it :grinning:

Jaja, jeg gidder ikke diskutere dette mer. Tråden ødelegges av intern diskusjon, basert på en side som ikke vil høre dårlige nyheter.
Noterer også at loven ikke er lik for alle, ikke her heller.

Herr/fru Interferensen sa det aller best. Får aldri sagt det bedre selv.

Så generelt sett, scroll videre når «Stockwolf» dukker opp, bærer av «ikke tvangspositive» nyheter…

God aften.

Problemet er at du ikke gidder lese i tråden, og når ting allerede er pratet om og dokumentert gidder ikke folk å poste det en gang til fordi du ikke har giddet å lese det.

At du ikke gidder å diskutere her tror jeg er en styrke for tråden. Du kommer med påstander ingen har hørt eller lest om noen plass hverken på ukr eller rus telegram grupper.

Så det fremstår i verste fall som støy og beste fall som ønsketekning.

14 Likes

:popcorn:

Jeg tar en solid klype salt i dette popcornet, but still…

9 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Kan fint være psy ops, men dæven så morro hvis det stemmer.

2 Likes

Kommer nå også med AFP som kilde

7 Likes
6 Likes

Najs. Takk. Antar det må være to forskjellige. Et nedskutt og en kræsj. Ukrainsk nedskyting i Hviterussland hadde nok skapt mer oppstyr, antar jeg. Men er mest spent på 1-2 vrak av kh52.
Sett video av en hvor halen faller av i lufta, men tror det var ulykke.

Igjen, takk. Så vanskelig var det :+1: Fremfor å slette motsvar på dårlig språkbruk…

2 Likes

Det kunne vi se på bilder. Forvent at pontongbroer blir tatt og, i rette øyeblikk.

Høres ut som bare bull men ethvert rykte binder opp intel ressurser. Et par brennende bål i en grøft. Det ser veldig “staged” ut.

4 Likes

Videoene ser ut som et fake påskudd for å starte et militærkupp, men vi må bare vente å se hva som virkelig foregår. Når man ser hvordan Russland ikke har hatt reserver til å håndtere de Ukrainske styrkene inne i Belgorod så kan en opportunist som Prigozhin kanskje tenke at det kan bli vanskelig å stoppe hans 25 000+ Wagner soldater. Hvis de også har fått deler av det russiske militæret på sin side så har de kanskje en gjennomførbar plan for et militærkupp. Dette er uansett spekulativt, vi vet ikke hva som foregår enda.

1 Like

Nå er jeg ikke så god på det militærtaktiske, men jeg synes ikke dette ser ut som noen suksessoppskrift?

5 Likes