Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Dette er inn i Donetsk altså:

3 Likes

Skal jeg synse om hva man ser vil jeg vel si at dette hadde vært en naturlig måte å innlede angrepet mot Pyatykhatky på. Man sender frem et par team for å rekognosere og sikre tilgangen til de lange husene. Hvis det er slik at videoen er noen dager gammel kan jo det passe bra.
Bruk av sivile biler vil vel da være litt mer diskret enn å dure frem med pansrede vogner. Hva som eventuelt kom etterpå sier jo videoen ingenting om.
Jeg aner ikke hva som er situasjonen rundt Pyatykhatky.

1 Like

Russiske soldater, noen i bokseren etter ukrainsk angrep 120 km fra fronten. De fant akkurat ut at det faktisk ikke finnes noe trygt sted å være for den i Ukraina.

2 Likes

For de som lurer på kokken sine støttespillere, riktignok fra girkin så litt salt er kanskje på sinn plass. :slightly_smiling_face:

2 Likes

hvorfor ikke et par salver til mot broa så den blir helt ukjørbar… eller er kost/nytte oppnådd allerede for UKR

Her er visstnok midlertidig løsning.
Ikke verifisert selv, kun skjermbilde.

3 Likes

Det har ikke jeg noen forutsetninger for å mene noe om. Det har vist hva de er i stand til. Det er ikke så lang bru, det virker veldig flatt/grunt der. Russerne kan sikkert få opp noe midlertidig der også.

Edit, se der ja, Stockwolf kom meg i forkjøpet

Men da stopper fort båttrafikk hvis det er trafikk der fra før?

image

Sammenligning over Russiske tap.

4 Likes

På satellitt kartet så er det sperret 5 km lengre vest uansett, med vei over sundet, bygget på fylte masser. Kun er ørliten bro i enden, antakelig for tidevann eller noe sånt.
Ser uansett svært grunt ut der, så er ikke noe «skipstrafikk».

1 Like

Mer panikk fra russiske telegram kanaler. Nyheten er ikke bekreftet av Offisielt UKR hold.

4 Likes

Girkin-Strelkov antyder visst at Progozin er jude? Mulig han er det.
Nååå, liker ikke Girkin-Strelkov judar? Har han også gått og blitt nazist?

2 Likes

Myndighetene på krim vedgår at skadene var mye mer omfattende enn først antatt, så da er det kanskje bedre å bruke resten på andre ting.

https://twitter.com/francis_scarr/status/1672263069055983620

4 Likes

Hva har Prigozjin på Putin?

Veldig merkelig dynamikk de to. Jeg regner med Prigozjin er død om få år, men hvorfor får han “lov” til å slakte militæret? Eller når bare ikke Putin frem til ham?

Progozin kjefter mest på førsvarsminstern og armésjefen. Noen gang Putin-relaterat.
At militæren får kjeft er helt OK før Putin. Tradisjonellt så har militæren i ryzzland (og sojvet) hållits førhållandvis svag. Det er KGB/FSB som er de viktige. En av gunnene til at ha en svak militær er at det minker deras mulighet at gjøre noen mer avaserte makt-overtakelser.
I nuravande læge så er utpekande av syndbokker bra butikk før p00tin og hans illeluktende allierte.

6 Likes

Er han så negativ mot putin da? Han virker jo å være mest negative mot Hæren og de er jo ikke på lag med Putin sånn egentelig.

2 Likes

Da gikk Synkivka visstnok (pistol symbol på kartet). Ikke store greia isolert sett, håper bare de klarte å trekke ut og sør langs den grønne veien som er i åpent landskap.
Verre med gul sirkel, hovedsaken for forsyninger dit antar jeg er samme grønne vei. Kuttes den, så…
Også sett skrevet at russerne har krysset elven (blå strek) ca området rød pil.
Ikke noe er bekreftet offisielt som jeg har sett, men flere skriver det.

Av de hendelsene anser jeg elvekryssingen som mest drit, da strekningen bort/opp mot Radkivka kortes, og evt sperres på sikt. Kupyansk er et veiknutepunkt for både nord, sør og til gul sirkel…

2 Likes

Noen som har funnet info om hvor mange russere som strøk med / ble skadet? Evt hvor mye utstyr / hvilken type som forsvant i eksplosjonen.

På noen Telegram sider påstås det at minst 500 soldater fra spesialstyker samles i Rostov-on-Don for å ta seg av Wagner. Er dette riktig, kan maktkampen ha blitt skrudd opp flere hakk.

https://nitter.net/Maks_NAFO_FELLA/status/1672288665568006144#m

5 Likes