Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Det vil ikke overraske meg om de krigførende ikke tar hensyn til sivile i Russland. Jeg tror imidlertid ikke at de bevisst vil gå etter sivile, på den måten de har gjort i Ukraina.

7 Likes
18 Likes

Tviler på at Russland vil klare å fortsette krigføringen i Ukraina. Forsyningslinjene vil bryte sammen.

Hvor lang tid tar det før troppene i Ukraina blir trukket tilbake? For å sloss med, eller mot putin…

8 Likes

Lesson learned: ikke tro at en gjeng yrkeskriminelle galninger vil følge dine ordre og være lojale mot deg og din agenda. #Karma

11 Likes

Greit med reverse image search i Google?

8 Likes

Det pågår åpenbart en informasjonskrig internt i Russland nå.

3 Likes

Man kan gå ut i fra at alt som ikke er geolocated bare et rykter.

1 Like

illustrasjonsbilde sies det

I går kveld var inntrykket at Wagner satte igang noe ipulsivt. I dag ser det ut som en planlagt og strukturert gjennomført operasjon.

Jeg tror Wagner bare er den synlige delen av noestørre. Noen har snakket sammen på bakrommet i lengre tid. Hæren er først unnvikende, men om det går Wagners vei en stund, tror jeg de kommer til å følge dem.

Ingen ønsket å være den første som vendte seg mot Potin. Nå er den grensen brutt. Det neste vendepunktet blir når ingen ønsker å være den siste som står ved siden av Putin.

20 Likes

Og det kan skje fort - kanskje allerede i dag.

Drivstofflager brenner i Voronezj
Nødetatene prøver å slukke et brennende drivstofflage ved et oljedepot i byen, ifølge guvernøren Aleksandr Gusev i Voronezj.

Det skriver Reuters.

Mer enn 100 brannmenn jobber på stedet.

Dette er området som Wagner-soldatene nylig skal ha passert på sin vei til Moskva.

‐--------
Muligens dette:

Men helikopteret er fra hæren?

4 Likes
3 Likes

Det kan hende at du har rett. Folk i FSB begynner å bli engstelige. (Det er nok mange over hele Russland som har ei høne å plukke med FSB.)

4 Likes

Hvor langt unna Moskva er Wagner?

50 mil unna klokken 09.00 med en konvoi på 50 og 4000 mann.

4 Likes

Det er det nok ingen som vet sikkert. Det er 110 mil fra Rostov til Moskva, og 60 mil fra Voronezh til Moskva, sånn ca.

3 Likes

Kan bli enda mer baluba i Moskva kveld/natt da.

1 Like

Tre helikoptre bekreftet ødelagt av Wagner (Oryx), hvilket er glimrende for ukrainerne.

At ruzkiene ødelegger eget materiell internt er kun positivt.

Alt vi mangler nå er en tosidig russisk kjøttstorm en plass mellom Moskva og Rostov.

16 Likes

Det er ikke noe desperat med det.
Putin startet ikke en krig, Prigozin startet ikke ett kupp :man_shrugging:

8 Likes

Wagner er åpenbart godt forberedet. Dersom det stemmer at de har hamstret luftvern og erobrede Javalins, holder det ikke med noen panservogner i veibanen som sperring. Da må de som forsvarer Moskva grave stillinger.

11 Likes