Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

1 Like

Russiske styrker skal ha bombet Wagner-kjøretøy på den strategiske motorveien M4. Det melder flere medier.

M4 er hovedveien mot Moskva.

En kilde nær Wagner-gruppa bekrefter luftangrepet i Voronezj.

- Borgerkrigen har offisielt begynt, skriver gruppa AP Wagner på Telegram.


Hvis man skal spekulere i at de klarer å gjennomføre kuppforsøket, bytter de ikke bare ut en diktator med en annen? Denne mannen virker jo ikke stabil i mine øyne, uten at jeg har sett meg inn i hans bakgrunn eller standpunkt hva utenrikspolitikk gjelder…

2 Likes
2 Likes
3 Likes

De bytter ut en diktator som får folk til å dette ut av vinduet med en som knuser hoder med slegge. Gjengs holdning er at når en diktator blir byttet ut med en ny, så er den nye verre.

4 Likes

Men sier ingenting om at han støtter Putin…

3 Likes

Bør hvert fall bli klart for alle og enhver i Russland at landet har alvorlige problemer. Selv om de vel bare ender opp med å bøye hodet for nok en sterk leder.

3 Likes

Han ringte for å spørre om hvordan du slår ned et kuppforsøk.

5 Likes

Er det forresten noen som vet hva Prigozhins mål for Russland er? Har han et manifest eller noe? Det eneste jeg forstår så langt er at han vil fjerne Shoigu og Gerasimov. Men hva vil han? Hvis han vil at folk skal støtte han må han jo ha noe mer å komme med.

i går sa han at krigen i Ukraina var meningsløs eller noe i den duren, mens han tidligere har sagt at der kreves full mobilisering for å vinne i Ukraina. Han virker som en helt løs kanon

2 Likes

Kanskje vi skal konkludere med at du er tvangspositiv?

1 Like

Da bør vi få bekreftelse på at kuppet er ekte ila natten.

4 Likes

Første steg i forhandlinger med Ukraina. Siden han forstår at russland ikke kan vinne er det bedre å være opportunistisk.
Det er rykter om at Budanov var informert i forkant

Selvsagt også en kamp om mediene…

2 Likes
2 Likes

Angripes fra luften og da er det vel denne kolonnen kollektivt selvmord ?

Wagner har luftskyts og har skutt ned mye allerede.

1 Like
1 Like

Wagner ønsker ikke at krigen skal avsluttes, men vil ha på plass endringer i krigføringen ?

Kanskje dette kan føre til kollaps av fronten om de begynner å flykte :eyes:

9 Likes

Altså, hvis putin fortsatt har luftvåpenet med seg, så kan de bruke Russland sin JDAM-ER hvis kolonnen må stoppe pga kamper.

Bra tråd.

3 Likes