Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Kom en Rossiya fra Tartarstan for en time siden, ellers så jeg Russia - 223rd Unit (Air Force Cargo) ta av på vei sørøst tidligere. Høy aktivitet på Rossiya i hele dag.

Ukraina benytter anledningen til å angripe litt

https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1672648170231267329

Ukraina har rundt 100k soldater i angrepsstyrken som ikke er blitt tatt i bruk enda.

3 Likes

Hva om UKR er med på kuppet?

4 Likes

Pang pang. Russisk ammo og utstyr forsvinner.

11 Likes
4 Likes

Det er helt greit at Prigozhin bringer krigen til dørstokken til Putin og russerne.

5 Likes

Tror dere Kokken har mange sleeper cells i Moskva nå? Hvis han har gjort dette riktig har han mange menn i sivil plassert der…

4 Likes

De har små muligheter for å fly inn større mengder tunge våpen. Det ser ut til at forsvarerne i Moskva bare har hjulgående panservogner (til og med BTR70). Forsvarerne av Kyiv hadde i det minste en del artilleri.

1 Like

Man skal ikke undervurdere den enorme frustrasjonen blant soldater som går igjennom helvete på bakken i Ukraina. Kanskje dette er det som skal til for å gi dem mot til å gjøre opprør. Ville ikke overrasket meg om Wagner får mange avhoppere med på laget i løpet av kort tid.

Det drar seg til!

Parallelt med dette pusher Ukraina hardt nå. Mon tro om vi får se et gjennombrudd snart.

9 Likes

image

Virker som å være soldater de flyr inn.

6 Likes

wagnerittene har luftvern-missiler, så jeg ville IKKE vært i de flyene der…

3 Likes

Veldig bra Wagner ikke risikerer å bli stående fast i morgenrushet.

2 Likes

Og denne skal vel hente utstyr/våpen/droner i Iran.

4 Likes

Rapporteres om en våpenhvileavtale mellom Prigozhin og Lukashenko. tipper Shoigu og Gerasimov må gå av

Er dette bra eller dårlig?

Dårlig såpeopera spør du meg.

1 Like

Jeg tipper det er noe Putin har orkestrert og ønsker skal være tilstrekkelig. Ingen tro på at Prigozhin ville legge ned våpnene med det.

2 Likes

Tror det er greit å avvente denne til Wagner uttaler seg:

image

5 Likes

Det er umulig at Putin kommer til å la dette gå.

1 Like