Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Russland/Ukraina debatt 6

Potetkongen virker lite troverdig. Og wagner hevder det er BS.

2 Likes

Har du kilde? Jeg leser pÄ diverse TG-kanaler at Prigozhin sier det motsatte: at de snur.

Wagner-sjef Prigozjin: Vi vender tilbake til basene for Ä unngÄ blodbad

Wagner-leder Jevgenij Prigozjin sier at han har bedt soldatene om Ä vende tilbake til basene for Ä «unngÄ blodbad» i Russland.

Det skriver nyhetsbyrÄet Reuters.

IfĂžlge Reuters skal kunngjĂžringen ha kommet i en lydmelding fra Prigozjin.

Belarus: Prigozjin har sagt ja til Ă„ stanse framrykningen

Presidedentens kontor i Belarus sier at Wagner-leder Jevgenij Prigozjin skal ha sagt ja til nedtrapping av situasjonen i Russland, og stanse fremrykningen i landet.

Det melder det statlige belarusiske nyhetsbryÄet Belta.

IfÞlge presidentens kontor skal presidenten i Belarus Alexandr Lukasjenko i samrÄd med Putin, ha hatt en samtale med Wagner-lederen.

En enighet som vil garantere for sikkerheten til Wagner-soldatene skal ligge pÄ bordet, ifÞlge myndighetene i Belarus.

1 Like

Prigozhin says it’s over:

“They were going to dismantle PMC Wagner. We came out on 23 June to the March of Justice. In a day, we walked to nearly 200km away from Moscow. In this time, we did not spill a single drop of blood of our fighters. Now, the moment has come when blood may spill. That’s why, understanding the responsibility for spilling Russian blood on one of the sides, we are turning back our convoys and going back to field camps according to the plan.”

2 Likes

Hva faen er greia nÄ :sweat_smile:

1 Like

100% blĂžff.

Edit: altsÄ TASS/Putin blÞffer!

4 Likes

hva skal dette bety?

Putin er ferdig nÄ uansett. Kan ikke skjÞnne annet. Svakt lederskap de siste dager og uker kommer ikke til Ä tolereres av div i Russland. Snart nytt kupp i verste fall.

5 Likes

FĂžrstemann til mĂžlla nyheter ?

Jeg gir opp. Oljeaksjene mine fikk ikke engang en mandagsboost :rofl:

5 Likes

Han ville kanskje bare vise Putin at han kan om han vil.

image

1 Like

image

8 Likes

Og hvis det stemmer, sĂ„ er det sĂ„ JÆVLIG kjipt at Reuters sprer TASS sine lĂžgner!

6 Likes

SĂ„ de drar med full tilbaketrekk for Ă„ blĂžffe? Gir jo null mening hele opplegget

1 Like

De ble vel tatt pÄ senga nÄr gubben snur pÄ femÞringen 10 minutter senere!!

1 Like

Tror nok vi uansett vil se reaksjoner i markedet pÄ mandag. Noe annet vil overraske meg veldig.

2 Likes

Umulig Ä vite hva som skjer nÄ. Mitt bet er at dersom det har blitt gjort en avtale, sÄ ryker Shoigu og Gerasimov. Putin glemmer nok heller ikke en slik handling. Tror det er mer i vente her.

2 Likes

En av disse mÄ gÄ. Putin har vist enorm svakhet overfor Prigozhin som har offentlig uttalt at krigen er bygget pÄ lÞgn.

1 Like

Returnerer til basene sier han i et lydklipp. Tja, ikke sÄ vanskelig Ä forfalske stemmen hans i disse AI-tider.

1 Like

Det er nettopp usikkerhet om momentumet til Wagner som er mÄlet med dette om det er en blÞff.

2 Likes