Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Forventer å se noen endringer i hærledelsen innen kort tid. Fort gjort at noen må trekke seg av helsemessige eller familiære årsaker e.l.

2 Likes

Her har Wagner sjefen og Putin blitt enig om en løsning virker det som

Hvis dette ikke stemmer, så vil det være det flaueste øyeblikket i historien for pressen i å spre desinformasjon.

Og inntil videre tror jeg at det er tilfellet

3 Likes

Dokumentar om Wagner på NRK2 nå.

NRK2 - Direkte - NRK TV NRK TV – Wagner - Russlands lovløse hær

Skal slutte å gi Putin ideer til løsning som han kan bygge videre på… :wink:

6 Likes

Hva om soldatene de flyr inn ikke er å stole på og begynner å sympatisere med Wagner (eller kanskje lager en egen liten kupp-kupp, de er ju allerede i mozkva.
Hva skjer i regionene som pløtslig får mye færre soldater? Lokalbefolknignen kan ju raskt bli kreativ da det ikke lengre finns militær på plass som kan slå ned uppror.

2 Likes

Girkin tror hvertfall avtalen er oppspinn

1 Like
4 Likes

Heeeelt enig, det her gir jo ikke mening i det hele tatt.

Absolutt alt som skrives nå er basert på et sekunder langt lydklipp og MASSE info fra russiske statlige medier - inkludert at bulldosere fyller igjen hull som ble gravd tidligere i dag og Wagner-soldater pakker sakene sine i Rostov før det har gått en time. Jeg kjøper det ikke!

2 Likes

Bør vel etter hvert begynne å dukke opp film og bilder av kolonnen på vei tilbake hvis det stemmer?

1 Like
2 Likes

Men samtidig har Prigozhin hatt god tid til å tilbakevise en evt. løgn nå. Blir mer og mer sannsynlig at det stemmer.

1 Like

Godt mulig at det stemmer. Men da har det enten vært planlagt på forhånd, eller så har Prigoshin fått en avtale han ikke har kunnet takke nei til.

Men det blir det nok ekstremt dårlig stemning blant de som har stått frem for å støtte revolusjonen. For ikke å snakke om venner, kollegaer, og familiene til de pilotene som ble drept av wagner.

For å gjenta meg selv:

"Hvordan ser du at en russer lyver?

Han beveger leppene."

5 Likes

Det at kokken så tydelig viser hvem som er sjef får Putin til å fremstå som en som står i skrubben.

Den gamle makteliten driver nå og skifter bleier og lurer på hva i helvete kommer til å skje fremover.

2 Likes

Hvis det greiene her stemmer, så risikerer ikke Prigoshin bare å falle ut av et vindu, men også å få skallen knust med en slegge av sine egne.

Putin er også svekket. Til og med folk i Moskva fikk føle krigen på kroppen.

Jeg sliter med å forstå det her :exploding_head:

14 Likes

Putin fremstår som ekstremt svekket når han lar en som han offentlig har kalt forræder få anledning til å forhandle seg frem til en avtale der forræderen får viljen sin.

4 Likes

Og ikke blir straffeforfulgt?:man_shrugging:

1 Like

Han skal ha ansvaret for atomrakettene i Belarus.

Kanskje han har fått jobb som kokk for Lukasjenko…?

3 Likes