Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Gulagu Net skriver at dette var planlagt i 8 månder, og lister opp hvilke avdelinger av Nasjonalgarden, FSB og Forsvarsdepartementet som helt eller delvis gikk over til Prigozhin’s side.

https://nitter.net/Gerashchenko_en/status/1672936813646757895#m

1 Like

Se mitt innlegg fra 11:06.

Nå er han neppe skrudd sammen som oss andre, men hadde han vært normal kunne han jo kanskje tenke seg å nyte livet fremfor å krige. Han er dessuten styrtrik. Men jeg tviler på at han lever veldig mye lenger.

2 Likes

Lukastjenko har nok ikke noe annet valg enn å gjøre det Putin sier åt honom at gjøre.

Ja, men hverken Putin eller Lukasjenko vil ikke ønske å fremprovosere et indre opprør i Belarus.

Ikke vanskelig å skjønne strategien til Prigozjin. Luca er på vei ut å med «eksil» i Belarus ligger kanskje fremtiden til rette med velsignelse fra Putler for to gamle «erteris» Han er i besittelse av en fryktet gjeng på 30-40 tusen mann. En skremmende tanke!

Ja vi kan vel spekulere til vi blir blå. Lurer på om jeg bare skal ta en telefon til Prigozjin og få avklart det hele… :sweat_smile:

2 Likes
1 Like

Skjønner ikke helt at han har gått med på en avtale som vil sette han selv i fare. Han er jo godt kjent med russiske måter å ordne ting på. De må ha hatt noe annet på ham, som å ta familien eller noe lignende. Eller så vet han at andre overtar der han slapp og at han dermed slipper unna på den måten. Du skyter ikke ned 6 helikoptre og et fly samtidig som du gjør narr av hele det russiske sikkerhetssystemet for så å slippe så lett unna med det i Russland.

5 Likes

Nedskytningen virker å være et arbeidsuhell om man skal basere seg på en post fra prigozin tidligere idag.

Han betaler også noen millioner rubler til familiene etter pilotene.

2 Likes

Men han har jo hatt veldig lang tid på seg. Prighozin har vært kritisk lenge.

Har ikke Putin hatt oversikt over lokasjonen hans?

Det begynner å bli åpenbart for meg at Prigozhin ikke vant en dritt i går.

Wagner er så å si nedlagt og Prigozhin må bare fokusere på å overleve.

Putin kom ikke akkurat styrket ut av det heller. Men han trenger ikke Wagner i Ukraina lenger, slik han ser det.

P. S. Beklager om det er Captain Obvious, men orker ikke lese trådens siste 12 timer.

2 Likes

En ting jeg ikke har sett nevnt her eller på Twitter:

  • det blir mer risikabelt for utenlandske ledere å støtte putin. Kina, Sørafrika mfl. har nok fått med seg at regimet ikke er langtidsholdbart. Å binde seg til masten med våpenleveringer og “forever friendship” ble mye mindre attraktivt etter i går.
17 Likes

På vei over dnipro? Eller bare binde russiske tropper? Umulig å si, også for Russland.

6 Likes

Bra hvis Russland fengsler sine egne. Jo flere, jo bedre!

5 Likes

https://twitter.com/noclador/status/1673012544695422977

putin is a breathing corpse.

Er altså konklusjonen.

3 Likes

Interessant wild card spekulasjon

3 Likes

Kan man tenke seg at Progozin har “misstenklig” informasjon om p00tin? Og har den noe annet sted en ryzzland, f.eks et advokatkontor i Schweiz?
“Hvis noe intreffer, så skall disse konvolut sendes til de og de adressene!”, typ. Som et slags forsikring…

3 Likes

Det er godt det børs start i morgen :grin:

2 Likes

Evt, hva om det var målet men annlegget var tomt. Bamboozled

4 Likes