Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

https://www.thesouthafrican.com/news/russia-takes-control-of-wagners-heavy-military-equipment-breaking-27-june-2023/

3 Likes
  • Nasjonalgardesjefen sier at før han dro på jobb, overrakte han alle verdisakene han hadde til sin kone – til og med en sum penger han hadde holdt skjult for henne.

– Det var tydelig for oss alle at vi ville kjempe til siste mann. Alle de andre overrakte også sine personlige eiendeler til konene sine, noe de angret på i etterkant sier han
LOL

3 Likes

Svært gode nyheter for ukraina.

6 Likes

Kan dere fortelle meg når dere tror Ukraina får et stort gjennombrudd? Jeg følger ikke med på krigen fra dag til dag utenom innenriks i Russland.

Har en kompis som tror oktober er datoen Ukraina er seierherre over Krim og det meste. Er dere enig med ham?

En full seier, inkludert Krim, i løpet av 2023 ville vært et fantastisk resultat :crossed_fingers: :ukraine:. Man kan alltids håpe at det går fortere, men det må i så fall være basert på en innenriks kollaps i Ruzzland noe jeg ikke så som realistisk før opprøret til Wagner.

Edit: Her kom gårsdagens tall fra Ukrainsk side, mye folk og litt mindre utstyr enn det vi har sett rapportert i det siste:

:ukraine:

11 Likes
14 Likes
9 Likes

Tror det er mange, inkludert meg selv, som ikke var klar over hvor minelagt fronten er. Inntrykket mitt er dag at det først og fremst gjelder Zaporizhzhia fronten i sør og delvis Donetsk i sør-øst.

6 Likes

Denne er jo litt interessant. Peker på at 90 % av Kakhovka - reservoaret nå er uttørka, og at bunnen nå hardner til i sola. Kan gi mange muligheter for å krysse Dnipro etterhvert. Tror ikke Ruzzland har tatt dette helt i betraktning da de sprengte dammen, nå må de ruzziske styrkene etterhvert spre seg tynt utover:

4 Likes

Although the girl is never seen again, Schindler later spots her bright coat on a cart that’s carrying a heap of dead bodies away from the ghetto. It’s a harrowing moment that really emphasizes just how discriminatory the Nazi soldiers could be, murdering people of all ages for no reason other than their religion.

Tenker på hvordan russerne driver på i Ukraina.

Jeg håper virkelig Russland taper denne krigen såpass at samfunnet kollapser og framtidige russere kan se på krigen med den skammen den burde føre med seg. Ellers tror jeg Russland fortsatt vil være fubar.

Many of the German actors who interviewed for Schindler’s List - and I saw many of the interviews on tape - many of them, actually, knowing I was watching the tape or would be watching the tape, apologized for the generation preceding theirs, and talked about their guilt, talked about their feelings, and very openly. I was so surprised at how many German actors would actually look at the camera, into the video camera, and talk to me 6,000 miles away. It was sort of a fascinating experience.

Heldigvis for Tyskland, så tapte de krigen såpass at jeg aldri tror den historien vil gjenta seg med dem som antagonistene.

15 Likes

De har aldri blitt slått. De har gitt opp kriger i andre land. Regimene har stort sett blitt verre og verre.

Ukraina har sagt at de har tatt ut type 20+ lastebiler om dagen. Litt sånn som i videoen over?

5 Likes

For Tyskland sin del, ser det ut til at bare Vesttyskland tok et skikkelig oppgjør med nazismen. I Østtyskland het det bare at nazisme er noe de driver med i vest. Bare se på hva de kalte Berlinmuren og de andre piggtrådgjerdene langs grensen. De var antifasistiske forsvarsverk. (Underlig nok var minene, “killbox”-ene med automatiske MG-er og vakttårn med søkelys rettet innover mot den Østtyske siden.)

6 Likes

Dette tror jeg er verdt å holde øye med.

“With the development of the current situation and the trend of the war…(China) should further adjust its position on Russia and Ukraine, make its attitude clearer, and decisively stand on the side of the victors of history,” he wrote in Chinese-language Singaporean newspaper Lianhe Zaobao.
(…)
“There’s no point making long-term investment in someone who may not credibly survive into the long-term.”

5 Likes

Det ligger vel ikke i kinas intresse at ryzzland er så stabilt. Kina har ju allerede antytt at de vill ha den ryzska delen av Manchuriet + en del annet. Så hvis ryzzland klapper sammen passer det kina fint. Då er det praktisk hvis man allerede har kontakter og folk på plass lokalt som kan ta over.
Kina handler ikke med ryzzland før å hjelpe ryzzland, uten før å hjelpe kina. Ukraina er avlegset kina og ikke innen deres direkte intressesfær.

7 Likes

Jo, et ustabilt Russland vil ikke klare å levere olje og skape problemer.

2 Likes

Noen som vet hvor mange mann som inngår i et ruzzisk kompani ?

:ukraine:

11 Likes

Ved full styrke noe de nok ikke er.

5 Likes

Godt å se at favorittlaget gjør en innsats for Ukraina :relaxed:

8 Likes

Det var vel omtrent som det kompaniet jeg var i på rekruttskolen her hjemme for en mannsalder siden. Men om de fikk fanget han her, så teller vel han dobbelt :sweat_smile:

4 Likes