Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

En ny privat hær en finansiert av Gazprom. Får se om den blir stor da.

IntelBrief: Wagner’s New Competition? - The Soufan Center

1 Like

Gazprom styrken har eksistert en stund, spørsmålet er om den blir større nå som wagner trappes ned.

1 Like

De blir vel i tilfelle redusert til ca samme nivå som før krigen. Så for meg er ikke det å bli nedlagt i det heletatt. Mange av de som var engasjert av Wagner var jo kriminelle og ukraina krigen var eneste grunn til at de engasjerte de.

Forøvrig fint om du prøver å være litt mer bokstavlig da :wink:

1 Like

Samtidig er det langt mer lønnsomt for Wagner i Afrika, mindre tap av personell og mer profitt.

Gir mening.

2 Likes

Jens tar et år til.

18 Likes

Det har opprettets ett antall privatarméer i ryzzland. Oligarker og selskaper har bygget opp egna. Bland annet gazprom har en egen lite privatarmér før bevakning av annelgg etc. De i toppen av ryzzland ser vart dette er vei, eller vill i hvert fall ikke ta risikoen at ikke vare forberedt hvis ting går helt i dass.

2 Likes
1 Like

Får ikke tatt tilbake bakhmut, for endel av forsvaret de bygget er tatt i bruk av Russland. For min del, så tenker jeg at de bare vil ta flankene til det ikke går an for Russland å få fram forsyninger.

4 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Dette er Kremls totale kynisme og nihilisme. Den blir total når de utmerket godt vet at alle andre skjønner at de lyver uten at det plager dem. De kan også snu 180 grader og plutselig si at Wagner, det er oss, uten å stå til ansvar for noe som helst. Man kan finne drøssevis av uttalelser gjennom årenes løp à la denne under fra like før krigen. Ved å la Wagner gjøre jobben i Afrika , Donbas og andre steder unndrar de seg liksom alt ansvar for det som skjer i Wagners navn. Elliot Higgins i Bellingcat ble saksøkt av Prigosjin fordi han hevdet at det var forbindelser mellom Wagner og Prigosjin. Han ble frifunnet i Englang men selvsagt dømt i den eminente rettsstaten Russland.

@BrennpunktUA :de::ukraine: on Twitter: “@Tendar February 8th 2022 “I have already spoken about Wagner. I said that the Russian state has nothing to do with it. I say this responsibly and without ulterior motives.” — #Putin next to #Macron https://t.co/c29RCCdfv8” / Twitter

6 Likes

Så, har de fikset så de kan brukes fra flyene Ukraina har?

Hmm er vel kanskje bare JDAM-ER

6 Likes

Kjenner ikke nok til området her, men det høres jo litt lovende ut :ukraine:

4 Likes
1 Like

Anti-infantry weapons :muscle:

8 Likes

Russisk kilde, aner ikke om det er fakta eller oppspinn.

1 Like

Noel Reports kommentar kan vel leses som at det finnes utstyr dersom det skulle åpne seg en god mulighet.

Regarding the pontoon crossings:

“In Antonivka, pontoon crossings and engineering groups of the Armed Forces of Ukraine have already been noticed.”

So, most likely no deployed pontoons but just the components and units.

3 Likes

For å si det sånn, er brohode ved kherson ville vært en syk hodepine for Russland. De må mao ta det på alvor. Sprengingen av demningen har altså gitt dem litt over to uker…

Rybar er ganske gode på russiske ting. De overdriver ofte hva russerene oppnår. Men her tror jeg de har ganske rett.

1 Like

Av og til, så overdriver de hva Ukraina har fått til, også sier de etterpå at Russland har slått den tilbake gjennom heltemodig innsats! :sweat_smile:

Det tar typisk 1-3 dager før ting blir bekreftet av god OSINT som typisk bruker satellittbilder osv for bekreftelse.

Derfor jeg nevner at kilden er upålitelig når jeg vet at det er en kilde som har grunn til å lyve og kanskje bare vil ha klikk.

3 Likes

Det var egentlig den mest interessante tingen rybar postet. For lancet droner har vært et problem. Kan de settes ut av spill er det veldig bra for Ukraina.

2 Likes