Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 6

Litt om rus arty.

5 Likes

Positivt om det stemmer. Erdogan er virkelig høyt på banen for tiden.

14 Likes

*against ?

3 Likes

Yap, tyrkia må ha ukrainsk korn. Så her er det win win for erdo

2 Likes

Virker som de er langt mer avhengig av russisk korn.

Turkey imports Wheat primarily from: Russia ($1.79B), Ukraine ($386M), Greece ($105M), Moldova ($73M), and Romania ($40.8M).

Det handler ikke om avhengighet av korn fra Ukraina eller fra Russland, for korn er korn, men om at prisen på korn vil skyte i været om Ukrainsk korn ikke når markedene.

10 Likes

Ukraina har nok korn til å forsyne Tyrkia hvis det skulle være ønskelig for Ukraina og Tyrkia.

At Tyrkia kommer til å forsvare korntransporten var noe jeg nevnte at kom til å skje hvis Russland trakk seg ut. Tyrkia er ikke redde for Russland.

Russland er ikke interessert i å dra inn Tyrkia, langt mindre Nato inn i denne konflikten. Jeg antar evt kornskip vil seile unger det tyrkiske flagget.

Tyrkia har 150 F-16, 350 leopard 1, 300 leopard 2, 650 M60, 2000 IFV, osv. Det ville blitt som å starte krig med ett Ukraina til…

16 Likes

Hvorfor Ukraina rykker fram type 5-10km/mnd. Rett og slett fordi de må rydde minefelt osv for hånd for å unngå å miste for mye panser.

Jeg tror det som ikke blir nevnt her er at Russland fortsetter å miste spesielt artilleri i stor hastighet og at russisk infanteri kommer til å leve veldig farlig framover med 100k klasebomber til 155mm artilleri.

Du får ikke tatt ut infanteri som sitter i en skyttergrav med tak, men du får tatt ut alt infanteri som skal inn i skyttergraven eller trekke seg ut av den.

Så, kort sagt, Russland har faktisk gjort en god jobb med minefelt. Ting går tregt. Ukraina har nå fått midlene de trenger for å gjøre det svært vanskelig for Russland å forsyne troppene ved fronten.

Lurer på når det blir gjennombrudd og hvordan det da arter seg. Tror ikke det vil være mye russere som sitter trygt i en skyttergrav og ender med å gi seg…

8 Likes

Det sies at “God works in mysterious ways”, og jammen kan ikke det samme sies om politikk/maktkamp i mozkva:

Og om ikke det var nok, så påstås det at han også skal ha hatt et møte direkte med putin :exploding_head:

1 Like

Så Prigozhin og Putin er fremdeles Friends with Benefits? Jobber videre mot felles mål?

Storme Moskva å skyter ned fly, helikopter og whatnot i full GTA stil den ene dagen og neste dag jobba på videre mot felles mål som er å denazifisere Ukrainia?? :face_vomiting:

Disse folka er jo helt koko…

2 Likes

Ja , jeg ser at det visstnok er blitt holdt et møte
Og at alt tilsynelatende er ordnet opp i.
Men siden Putin tilsynelatene har beynt å følge i Stalins fotspor:
Stalin brukte også å ofrene intrykk av at alt var i orden , og brukte å si at de ville bli tatt til et trygt sted. Stedet var kjelleren i Lefortovo, med etterfølgende tortur og nakkeskudd
Jeg vil ikke si for sikkert at det vil skje med Prigozhin, for han er tross alt ganske populær
Men Pigozhin bør nok ta høyde for at Putin vil ta livet av ham på en eller annen måte

Og det ville i så fall være til beste for Ukraina

1 Like

En ting er jo at vi ikke forstår hva som er greia, men hvordan i all verden fungerer dette i russisk offisiell propaganda? Hva slags historie er det Putin vil at det russiske folk skal svelge? At han er den tilgivende patriark overfor sitt ustyrlige barn som hadde en ADHD-episode?

6 Likes

Må si jeg synes hele greia har stinket siden starten.

1 Like

Prigozhim må ju ha hållhake på Putin. Kanskje fungerer han som bank?
Prigozhin har basunert ut en masse sannheter om kriget som passer svært dårlig med det som P00tin påstått. Han burde varit død som en sardin i boks før lenge siden…

4 Likes

Tiktok brigaden møtte motstand!

9 Likes

Håper dette stemmer :ukraine:

9 Likes

Ingen plass å gjemme seg. Lurer på hvordan dette påvirker moral og lysten på å følge ordre

18 Likes

Her må noen ha satt alle kluter til.

14 Likes

nesten som 1944…bare dette er idag i 2023 i full HD ,-surrealistisk!

(Fangeutveksling fra Russland)

7 Likes

Tyrkia inn i EU altså. Første gang jeg hører det er et krav for å godta Sverige inn i Nato, og nå har de holdt på en stund med krav hit og krav dit.

Er det noe hold i dette?

1 Like