Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Papir vs praktisk tipper jeg.

3 Likes

Har landet noen ressurser som er viktige for EU, eller snylter de bare?
EU bør kanskje sparke dem ut?

3 Likes

Ja et drømme ønske for mange, men dessverre forhindret av artikkel 7 i traktaten om den europeiske unionen.

Jeg leser de kan suspenderes, kjøre det i kombinasjon med kraftig grensekontroll og ingen bistandsmidler.

5 Likes

Det burde dem ja.
MEN det burde også gjøres en god (bedre) vurdering av land som ønsker seg inn i EU (Og NATO), så man slipper disse problemstillingene i utgangspunktet.

3 Likes

Når det gjelder prosedyren i artikkel 7, bør medlemslandene sende inn et forslag til rådssekretariatet om å sette på dagsordenen for neste møte i General Affairs Council en avstemning om «eksistensen av en klar risiko for et alvorlig brudd på EUs verdier» i Ungarn iht. Artikkel 7 nr. 1 i traktaten om Den europeiske union. Denne avgjørelsen krever fire femtedels flertall.

7 Likes

En hel del føretag, fremst tyske, som startet fabrikker i Ungern. De vill nok ikke se sine investeringer gå i ryzke hender. Men hvis ikke lokalbefolknignen gjør seg av med Orban er det der de vil ende opp, det er kun et spørsmål om tid.

2 Likes

Mye som foregår i Ungarn og jeg har mine teorier. Gjennomfiltrert av Russland.

4 Likes

Polen og Ungarn er i krangel | ABC Nyheter

Det har startet full ordkrig mellom Polen og Ungarn. Grunnen skal være Orbans bånd til Russland.

6 Likes

Ungarn er allerede okkupert av russland.

Artikkel 5 burde iverksettes…

1 Like

Måske giver Up-date lidt svar på det store tab :grinning_face_with_smiling_eyes:
Nogle steder får Ruskiieeeeees bøllebank :fire:

Og Denys

Krim igen igen :thinking:
https://x.com/blyskavka_ua/status/1818327322535063609

:fire: :fire:

Peskov har drukket af natpotten – eller vodka flasken :grinning_face_with_smiling_eyes:
Nogle måneder gammel – men stadig aktuel !!!

https://www.wsj.com/world/u-s-to-arm-ukraines-f-16-jets-with-advanced-weapons-71d81e20

Dagens !!!

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

20 Likes

Edit: Lagt ut med gavelenke, så håper jeg de som ønsker å lese får gjort det.

8 Likes

Ganske imponerende med 89 av 89 droner skutt ned:


:ukraine:

17 Likes

Hej Norge

Ser ud til at den Russiske fremdriften ved Pokrovsk er gået lidt i stå — i flere dage har Ukraine taktisk rykker tilbage for at spare Ukrainske liv, seriøs taktik

https://www.patreon.com/posts/31-jul-footage-109152525?utm_medium=clipboard_copy&utm_source=copyLink&utm_campaign=postshare_fan&utm_content=web_share

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

6 Likes

https://x.com/KyivPost/status/1818555789583245424

Ukraina jager russland over alt, her fra Syria hvor de angriper en flybase.

15 Likes

Det er helt fantastisk. Det beste er at de sikkert kommer til å jage russerne lenge etter en evt avklaring på krigen.

6 Likes

Dersom denne artikkelen stemmer, så hadde Russland tilgjengelig en reserve på totalt 300.000 soldater for offensiven i vår/sommer. Ukrainerne var bekymret for et storangrep, og har trolig holdt tilbake mye reserver i påvente av dette.

Nå gikk det trolig ikke som planlagt for Russland i Kharkiv regionen, så de har (av politiske grunner?) fortsatt å mate inn folk der. I tillegg har de i Donetsk, der hovedoffensiven var ventet, også kvernet jevnt på med soldater. Det skal ikke fortsette på denne måten så veldig lenge, før Russland ikke har ressurser nok til en konsentrert storoffensiv.

Edit: Artikkelforfatteren tror det kan bli mobilisering i Russland i oktober. Personlig tviler jeg på at det blir offisielt annonsert. Den delvise mobiliseringen inneholdt ingen begrensning i tid eller antall, så Putin kan fortsette med den i den skalaen han måtte ønske, uten noen ny annonsering.

7 Likes

Russland har egentlig mobilisert hele tiden.

Alle forventer en “500k mob bølge”. men sannheten er at de tar inn folk hver uke. Og det tror jeg de kommer til å fortsette med.

4 Likes

War in Ukraine: First Delivery of F-16s From NATO Arrives After Long Wait - Bloomberg

7 Likes

Gazprom
2023: underskudd 6,9 mrd dollar
1h 2024: underskudd 5,5 mrd dollar.

19 Likes