Problemet med støtte fra USA er ganske mye mer kompleks enn at folk påvirkes av influensere.
Adminstrasjonen og demokratene gjorde noe lurt tidlig i krigen, de fikk godkjent en presidential draw down authority. Basically, biden har masse penger, krever kun en signatur. Minuset er at pengene har utløpsdato så om de ikke brukes så ryker dem. Det meste av støtte det siste året har kommet fra PDA. Problemet nå er at flere MRD usd MÅ brukes ila september ellers forsvinner de.
Samtidig så har USA lovet 100 bradleys de siste 3-6månedene hvor ingen er levert.
Kongressen gidder jeg ikke ta opp for de fleste vet om issuet med å få støtte igjennom der.
Ukraina har flere ganger klaget på at de har kapasitet til å bygge, refurbishe og klargjøre utstyr.
USA har sendt hundrevis av Bradleys til opphugging i Texas. Dette er vogner som er lagret tørt men som mangler våpen og avansert teknisk utstyr, ingen av opphuggerene får lov å selge disse vognene til Ukraina. ( Her er det pentagon som stopper) Det samme gjelder lagrede Abrams vogner, tusenvis med ulike armorpakker. Men fortsatt bedre enn T72 og T62 og i noen tilfeller oppgraderte T55 som er i bruk i ukraina.
Så på den siden helt rart at ikke usa sender ting.
Når det kommer til bomber og granater så begynner ting å bli komplisert og her er min teori frykten for Kina som spiller inn. USA tørr ikke å tømme lagrene sine mer.
For å illustrere litt.
https://www.terravivos.com/vivosxpoint.php
Dette var et militært lager hvor det sansynligvis ble lagret mye spennende under den kalde krigen blant annet store mengder 155mm granater. Totalt 575 bunkre på 205kvadratmeter hver.
Og dette er kun 1 annlegg som er tatt ut av drift.
Dette annlegget er solgt. Når det kommer til Atacms så skal disse byttes ut og USA har mange av dem, erstatteren er allerede i produksjon. Men selv Norge fikk nei til å kjøpe erstatteren. Svaret tyder på at USA selv føler at de ikke har nok i tillfelle en krig med Kina.
Så arrestasjon av noen influensere kommer ikke til å endre på ting i USA, at de kunne sendt mer utstyr, definitivit. raketter bomber og granater. Der er jeg mer usikker.