Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 7

Hvis det er korrekt at det lageret der inneholdt NK ammunisjon og raketter som mange kilder hevder så er jeg rimelig sikker på at CIA hadde en brikke med i spillet.

1 Like

STOOORT område

image

https://x.com/TrentTelenko/status/1832445863752561090

5 Likes

Jeg tror Budanov har mange flere agenter i området enn CIA.
Rakettene skal ha vært stablet utendørs i ei trelinje langs en vei.

5 Likes

Det kreves store mengder energirikt drivstoff for å sende en ballistisk rakett flere hundre km avgårde.

Russeren har tidligere brukt dette området til bufferlagring og omlasting av annen ammunisjon. (Ukraina skal ha angrepet området tidligere.) Det ser ut til at de har lagret artilleriammunisjon og ballistiske raketter for tett på hverandre. Vi kan vel si at russerne har gjort seg selv en bjørnetjeneste.

6 Likes

Elendig at ukraina ikke får mer missiler til å ta ut russisk ammo på bakken i stedet for Aa skyts som er svært dyre.

7 Likes

Jo men cia kan spore sendingen fra nk gjennom hele russland til lageret som sprenger.

3 Likes

Det høres rimelig ut.

Det er heller ikke usannsynlig at ukrainske droner fulgte etter utskytningskjøretøyene (TEL) tilbake, etter at de hadde avfyrt forrige salve med raketter mot ukrainske byer.

2 Likes

Yep, dette er viktig mål. Samtidig ekstremt flaut for Putin at leketøyene fra onkel kim gikk i dass.

Skal vi spekulere.

Kina står bak, de vil ikke at NK skal gi stuff til Russland så da gir de kordinater til Bodanov.

3 Likes

https://x.com/wartranslated/status/1832327273581584736

Så, russerne sliter med for lite tropper. Ble kanske dyrkjøpt å pushe i Donetsk?

7 Likes

Over the past few days I have seen an extreme uptick in dud MRL shells coming out of Russian rocket artillery.
https://x.com/AndrewPerpetua/status/1832554701788749850

Jeg vil anta det er NK raketter.

2 Likes

Nå som det har kommet ut at flere medium/store amerikanske politiske kanaler er på lønningslisten til Russia Times og har fått veldig godt betalt for å spre prorussisk propaganda til republikanske følgere i noen år nå, så får vi snart håpe høyresiden i USA kan skjerpe seg hva angår denne krigen og igjen støtte Ukraina.

11 Likes

De tror ikke på det, så tviler på at det skjer noe.

1 Like

DOJ vet om 600 influensere i USA som får penger fra russland på en eller annen måte.

Etter at en tysk miljøvern organisasjon for noen år siden ble tatt med buksene nede og rompa full i russiske penger har “alle” vist at dette problemet er gigantisk. At de nå begynner å ta influensere i usa er fint. Men de må jobbe hardere, for vi vet at de kjøper folk på begge sider av det politiske spekteret. Og når DOJ sier de har nevnet på 600. gi gass.

13 Likes

Problemet med støtte fra USA er ganske mye mer kompleks enn at folk påvirkes av influensere.

Adminstrasjonen og demokratene gjorde noe lurt tidlig i krigen, de fikk godkjent en presidential draw down authority. Basically, biden har masse penger, krever kun en signatur. Minuset er at pengene har utløpsdato så om de ikke brukes så ryker dem. Det meste av støtte det siste året har kommet fra PDA. Problemet nå er at flere MRD usd MÅ brukes ila september ellers forsvinner de.

Samtidig så har USA lovet 100 bradleys de siste 3-6månedene hvor ingen er levert.

Kongressen gidder jeg ikke ta opp for de fleste vet om issuet med å få støtte igjennom der.

Ukraina har flere ganger klaget på at de har kapasitet til å bygge, refurbishe og klargjøre utstyr.
USA har sendt hundrevis av Bradleys til opphugging i Texas. Dette er vogner som er lagret tørt men som mangler våpen og avansert teknisk utstyr, ingen av opphuggerene får lov å selge disse vognene til Ukraina. ( Her er det pentagon som stopper) Det samme gjelder lagrede Abrams vogner, tusenvis med ulike armorpakker. Men fortsatt bedre enn T72 og T62 og i noen tilfeller oppgraderte T55 som er i bruk i ukraina.

Så på den siden helt rart at ikke usa sender ting.

Når det kommer til bomber og granater så begynner ting å bli komplisert og her er min teori frykten for Kina som spiller inn. USA tørr ikke å tømme lagrene sine mer.

For å illustrere litt.

https://www.terravivos.com/vivosxpoint.php

Dette var et militært lager hvor det sansynligvis ble lagret mye spennende under den kalde krigen blant annet store mengder 155mm granater. Totalt 575 bunkre på 205kvadratmeter hver.
Og dette er kun 1 annlegg som er tatt ut av drift.

Dette annlegget er solgt. Når det kommer til Atacms så skal disse byttes ut og USA har mange av dem, erstatteren er allerede i produksjon. Men selv Norge fikk nei til å kjøpe erstatteren. Svaret tyder på at USA selv føler at de ikke har nok i tillfelle en krig med Kina.

Så arrestasjon av noen influensere kommer ikke til å endre på ting i USA, at de kunne sendt mer utstyr, definitivit. raketter bomber og granater. Der er jeg mer usikker.

8 Likes

Såvidt jeg vet, så har de ikke gått etter influencerne, men folka bak.

Tenker du Russland?

Er kun Tenet som er navngitt, og der har influenserene en behagelig unskyldning.

1 Like

Ukraina går etter russisk logistikk, masse “loaf”, dvs minibuss størrelse.

10 Likes

Ser at han som teller sliter med å holde følge :wink:

Håper ikke han sliter seg ut.

2 Likes

https://x.com/AKamyshin/status/1832705633562329162

Alexander Kamyshin rykker opp i systemet.

Tror nok han gjør det. Han har noen folk som hjelper, men tviler på at han får nok hvile.

Ser ut til å være nok en dag med 6:1. Mindre dyrt russisk utstyr, men lurer på om det er fordi de begynner å få for lite…

2 Likes