https://x.com/HerrDr8/status/1844484317365535196

Interessant innlegg synes jeg. Kan Ukraina få overtaket når det kommer til artilleri? Jeg tenker jo at hvis de klarer å fortsette kampanjen mot russiske ammolagre mange hundre kilometer fra fronten, så er svaret ja. Det vil ta Russland en god stund å finne en løsning på det problemet. Man så det samme når Ukraina først fikk Himars og tok ut russiske ammolagre <90km fra fronten.
De russiske lagrene av tanks, apc, ifv er også i ferd med å kjøres tomme. Det er forventet at i slutten av 2024 eller i løpet av 2025, så vil Russland begynne å slite med å erstatte tapene og i 2026 så vil det begynne å bli kritisk. Russland kan redusere tapene sine ved å ikke angripe. Det gir Ukraina muligheter til å komme på offensiven.
Det Russland har overtaket på er glidebomber. Etterhvert som de har fått mindre og mindre artilleri, så har glidebomber tatt over den rollen. Kan Ukraina få et effektivt svar på glidebombeangrep?
Når det kommer til personell, så har Ukraina tatt grep og det kommer nå mye mer folk, men utfra det jeg har sett, så har de vært for dårlig trent og måten de har vært integrert med eksisterende enheter har vært et problem.