Militær AI kommer nå i full fart … får håpe Ukraina får eller lager slikt før motparten
A base of mercenaries from the DPRK was discovered near Sartana in Donetsk region, where artillery training takes place, - Ukrainian partisan movement SROK.
Altså, det ene nordstream 2 løpet ble ikke skadet, så hvis Tyskland ville, så kunne de åpnet det. Så hadde de hatt gass.
De trenger ikke å operere effektivt. Det skall bare gå frem åt det håll noen ryss peker og skriker og vifter med AGen. Gå fremover eller bli skutt. Trenger ikke så mye russisk før det.
Natos årlige atomøvelse, som startet mandag, gir næring til den anspente situasjonen i lys av den «varme krigen» som utspiller seg i Ukraina, mener Russland.
Det er umulig for Russland å ha atomvåpensamtaler med USA, noe sistnevnte har signalisert at de er åpne for, fordi vestlige atommakter er direkte og indirekte involvert i krigen mot Russland, sa Kreml-talsperson Dmitrij Peskov mandag.
Nato skal mandag starte den årlige «Steadfast Noon»-atomøvelsen, opplyste alliansens generalsekretær Mark Rutte torsdag, mot et bakteppe av økt atomretorikk fra Russlands president Vladimir Putin.
Slutt å vis styrke vesten, da kan vi ikke true dere!
Hej
Nok et fly grundet Tobakfbrænding
Spændende
Nord Korea
https://mil.in.ua/en/news/zelenskyi-dprk-transfers-its-own-soldiers-to-russian-troops/
Den unge Putski 1999 !!!
“If we start taking something from someone, something will definitely be taken from us, or we will lose something,” Putin in 1999
Har Kina udsolgt
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/comments/1g3dsac/chinese_desertcross_allterrain_vehicles_in/
Slava Ukraini
Dansken
På tide å låne jagerfly med piloter til Ukraina? Sovjet gjorde det under, utfra hva jeg kan huske, både Vietnam og korea krigen.
Litt mindre klart om Vietnam krigen
F-16 i Ukraina jobber mye i det stille ,og flere fly blir lagret i et annet land.
Er tusenvis av fly i USA. Men USA vil liksom ikke sende.
Har mer troen på de franske flyene som kommer i Q1.
Kan det være fordi de ønsker å ha materiell tilgjengelig i tilfellet det blir andre konflikter? Verden er et utrolig ustabilt sted om dagen.
Det kan være, men USA har så sykt mye F16 fly på lager at det egentlig ikke bør være et problem.
Det kan være logikken ja. Men se for deg hvordan det hadde sett ut hvis USA for 2,5 år siden hadde sendt massiv støtte til Ukraina inkludert jagerfly, missiler osv. Krigen hadde mest sannsynlig vært ferdig nå.
I stedet, så har Russland og Iran sørget for at Hamas og Hizbollah gikk til angrep på Israel, Iran sørget for at Houthiene angrep shipping i Rødehavet. Jeg antar i hvert fall at Russland har hatt en finger med i spillet her.
Som jeg postet over, Russland har økt sabotasjeaktiviteten mot vesten og kommer nok bare til å eskalere denne framover.
Mao, resultatet av at USA holder tilbake er at Iran og Russland angriper USA sine allierte og vestlige land. Det er mao kontraproduktivt å holde tilbake støtte til Ukraina. Det forlenger bare konflikten og får Russland til å øke sin aktivitet i vesten.
Jeg er ikke uenig! Virker som vesten har vært veldig redd for konsekvensene underveis og har gradvis funnet ut at ting er ikke helt som de så for seg. Men synes det er rart at de ikke bare putter siste spikeren nå og ror dette i land.
Vesten har gravd seg ned i et tankesett om at å øke støtte til Ukraina virker eskalerende. Dette er jo selvfølgelig noe Russland har kultivert og har mer eller mindre kjøpt og betalt en god del politikere i tillegg.
Sykt mye fly krever sykt mye flygere.
Det virker ikke å være et problem å finne villige piloter, både pensjonerte vestlige men også blant ukraina sine piloter er det MANGe som vil fly F16. Men det strupes på trening.
Vesten er veldig redd for å eskalere og prøver å holde seg til spillereglene for ikke å krysse grensene for krig med Russland. Problemet er at russland eskalerer på alle områder alt de kan uansett, så vesten gir dem bare tid med å utsette hjelpen.
For meg virker det som Vesten håper at Russland skal få store nok økonomiske problemer slik at de mister krigsevnen sin. Til nå gir de nok våpen til Ukraina og nok sanksjoner til russland til at dette kanskje kan skje en eller gang i fremtiden.
Det hadde hjulpet mye om både sanksjoner og militær hjelp hadde kommet raskere og i antall. Det er også større risiko for at Russland klarer å ta store områder av Ukraina om de fortsetter å kun gi nok til at Ukraina kun delvis klarer å forsvare seg.
Siste eskalering med Nord-koreanere som kriger på Europeisk jord viser hva det koster å rasjonere ut hjelpen. Krigen blir utvidet og vil vare lenger. Det koster både økonomisk og Ukrainske liv, og til slutt større risiko for en stor krig. Hva om Nord-korea kommer med hundretusenvis av soldater og /eller Iranere og Syria også stiller med soldater. Skal Nato eller Europa da stille med soldater og eget forsvar??
Det verste er at Trump er en wannabe diktator og kan vinne valget i USA om tre uker. Er sikker på at han vil stoppe hjelpen til Ukraina og kanskje melde USA ut av NATO.
Europa må skjønne hvor viktig det er å hjelpe Ukraina NÅ og få fingeren ut.
Helt klart Europa må gå i krigsmodus ,trump kan vinne og da er det umulig og vite hva som skjer .
Han ligger godt an såvidt jeg kan se av meningsmålinger. Jeg tror også han vil stoppe støtten, men sikker kan man ikke være på Trump.