Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Det gjør saken ganske mye bedre!

https://x.com/i/status/1891963517571301826

FOX: We’re hearing that Russia wants to force Ukraine as a condition for a peace deal. Is that something the US would support?

TRUMP: We have a situation where we haven’t had elections in Ukraine, where we have martial law … the leader in Ukraine, I hate to say it, but he’s down at 4% approval rating

Trump snakker om Ukraina som en tapt sak og sier at de må holde valg. Ifølge ham gjør Zelensky det veldig dårlig på meningsmålingene.

Hva nå? Vil Europa akseptere at en russisk marionett blir valgt og signerer tidenes slavekontrakt med USA?

2 Likes

Vi burde sette av 1000 milliarder til Ukraina i morgen

28 Likes

Dette har allerede inntreffet. Fast Trump og det meste av USA har ikke innsett det ennå.

6 Likes

Har en russiskvennlig fyr på jobben. Må beherske meg da jeg ser han. Sist jeg så han for noen uker siden skrøt han at Trump var mye bedre enn Biden.

7 Likes

Tyrkia og Kina får jo all verdens sjanse til å ta plass i vakuumet Musk etterlater seg.

5 Likes

Jeg tror Trump nå spiller ALT et for høyt spill. Han kommer nå til å få fingeren av Europa og Ukraina ganske fort. Spørsmålet er om han allerede da blir helt tydelig på at Russland nå er USA sin venn og allierte, eller om det må masseres litt inn over tid

14 Likes

"President Donald Trump suggested Tuesday that Ukraine was responsible for Russia’s invasion of the country three years ago, arguing Kyiv could have made a deal to avoid the conflict.

“You should have never started it,” Trump said of Ukraine while criticizing President Volodymyr Zelenskyy, who had expressed concern that his country was not included in talks between the U.S. and Russia in Saudi Arabia.

“I think I have the power to end this war, and I think it’s going very well. But today I heard, ‘Oh, well, we weren’t invited.’ Well, you’ve been there for three years,” Trump told reporters at his Mar-a-Lago resort. “You should have never started it. You could have made a deal.”

Ligger videoklipp av seansen ute “over alt”.

6 Likes

La oss håper USA ikke tar verden med seg når det nå går til helvete

24 Likes

https://x.com/Mylovanov/status/1891982389406048715

Trump: we gave Ukraine 350 billion (not true) and Zelensky doesn’t know where half of it is (not true)

I have the power to stop the war. I don’t want people to be dying

Oh, why we weren’t invited (Zelensky). Well, you had 3 years to make a deal

Trump skylder på Zelensky for alt,skylder på ukraina for krigen
Det må være ubegripelig og fullstendig ydmykende for Zelensky å måtte høre på denne notoriske lystløgneren, som uten skam spiller rett inn i Putins hender og dolker Ukraina i ryggen for åpen scene. Etter år med krig, uendelige løfter fra Vesten, dokumenterte krigsforbrytelser og en desperat kamp for å sikre sitt lands overlevelse, blir han møtt med ren forakt og svik. Han har reist verden rundt, bønnfalt Europa og USA om støtte, bare for å bli trenert, sveket og behandlet som en brikke i et skittent maktspill der feige ledere heller vil kapitulere enn å stå opp mot tyranni.

Håper Europa og Tyrkia står ved Zelensky i de harde forhandlingene og ikke lar USA og Russland diktere utfallet. Kanskje bør de også invitere andre verdensledere som har kjent på Trumps manipulasjon, som Mexico, Canada osv., for å legge et større press på kjeltringene i USA og Russland.

16 Likes

Ja faan for en klovn! Kan likså godt tuppe Usa ut av Nato nå spør du meg! På tide at Europa blir sterkere og ruster opp før russerne kommer seg på beina igjen.

9 Likes

Man blir jo nesten fysisk dårlig og mister nattesøvnen etter alt det som kommer av nyheter fra USA. Håper Europa virkelig reiser seg og bruker dette til å bli sterkere, og selvfølgelig bør Norge knytte seg til og prioritere Europeiske forsvars initiativ.

24 Likes

Vi får høre med snoeffelen og h3nk1 om hvorfor dette er en bra ting :roll_eyes:

10 Likes

Føler det samme

1 Like
5 Likes

Trump akkurat nå minner litt om en psykiatripasient ute på helgeperm i tung amfetaminrus som har brutt seg inn på en anleggsplass hvor han herjer rundt med en gravemaskin og river ned de meste. Pasienten føler seg veldig kompetent – han har jo tross alt sittet i sandkassa som barn så dette kan han – og tenker at på mandag så blir sikkert entreprenørfirmaet skikkelig imponert over “jobben” han har gjort og vil ansette ham og gi ham all den cred’en han fortjener.

Poenget er selvfølgelig at når mandag kommer og U og E kommer på jobb så er dette trasig. Men T-digger vil være ute. Og kanskje T-digger ikke skjønner helt at det ikke var en genistrek med gravemaskinen, men U og E skjønner at vedkommende ikke trenger å få hendene på spakene igjen.

17 Likes

Har de ikke mulighet for å kjøre mistillit i USA og kaste han ut av det hvite hus? Fyren burde jo innlegges.

8 Likes

Man vet jo at man aldri skal stole på Trump, men jeg ble så overrasket over hans påstand om at Zelenskyy bare hadde 4% approval rating, så jeg måtte Google litt. Siste tall er vel 52 % så vidt jeg kan se, så 13 ganger høyere enn det han hevdet og også temmelig likt det han selv kaller et «landslide» valgresultat selv :man_shrugging:
https://www.statista.com/statistics/1100076/volodymyr-zelensky-s-approval-rating-ukraine/

Edit:
Er det noen som har en idé om hvilke andre politikere som kan være aktuelle. Det er vel ikke gitt at de er ruzzervennlige?

9 Likes

Om det er en trøst, så er nyhetene fra Russland bedre. De har en burn rate som økonomien ikke tåler. På enkelte områder har de også en rent fysisk burn rate.

11 Likes