Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 8

Det er vel store muligheter for at Ukraina får Taurus missiler nå om jeg ikke husker feil.

7 Likes

Gode ord fra Merz, på tide noen setter halen på grisen i plenum

4 Likes

Taurus avhenger vel også av hvilke koalisjonspartnere som kommer med i regjeringen.

I mellomtiden er det fremdeles flere lett antennelige mål i Russland. Disse er nok økonomisk viktigere enn den berømte broen.

10 Likes

For at Ukraina og Europa skal komme komme ut av dette her så tror jeg man fortest mulig må innse realitetene å kalle en spade for en spade.
Trump er avslørt.

4 Likes

Jeg tror det har skjedd mer sikkerhetspolitisk i Europa de siste ukene, enn i de siste 34 årene. Endringen i Tyskland vil gjøre tiltak for europeisk forsvar uten USA mere legitimt.

16 Likes

Hun der altså. (Vet hun bare bringer videre )
På pressekonferansen etter utbruddene til Trump
Skulle usa spille mot Canada i hockey
Da sa hun at hun ønsker usa lykke til og nå skal vi slå det som snart blir usas 51 stat, Canada
Tenk at vi opplever at en pressetalskvinne i det hvite hus sier noe sånt

10 Likes

På tide å finne frem denne igjen, den er høyaktuell:
image

17 Likes

image

-Russian Foreign Minister Sergei Lavrov has said after talks in Ankara that Russia would stop fighting in Ukraine only when, in the Kremlin’s view, the negotiations to end the war “yield a firm, sustainable result” that would be acceptable to Russia.
(Pravda)

At russerne vil diktere fredsbetingelsene lover ikke godt. Tror nok de vil ha fred , men de øyner muligheter på grunn av uenighet i Vest

2 Likes

USA er fremdeles en viktig alliert, og inngår ikke i Etterretningstjenestens ferske trusselvurdering.
– USA er ikke en trussel. Vi innhenter ikke informasjon om våre allierte til trusselvurderingen, sier Kristoffersen.

hmm :joy:

7 Likes

Tror ruzzerne er mere presset enn Lavrov gir inntrykk av, (eller han kanskje ikke vet?), for det var neppe en del av tredagers krigen å bruke esler i logistikken :joy:

:ukraine:

5 Likes

Dette tror jeg putin bare kan glemme.

3 Likes

Det som Scholz nektet å si i tre år, sier det kommende regjeringspartiet CDU på dag 1 etter valget:
"Ukraina må vinne krigen!
Incoming German Chancellor Friedrich Merz said Ukraine must win the war and liberate all occupied territory from Russia, stating it will be his top priority.
Godt og få vekk den potetsekken Scholz

28 Likes

En stor fare er jo at Russland nå jatter med Trump men passer på at det er krav som Ukraina ikke kan gå med på for å gjøre de til synebukken for at fredsavtalen ikke blir noe av og dermed satser på at USA stanser støtten til Ukraina (og kanskje hever sanksjoner) slik at de dermed bedrer sine sjanser i krigen.
Trump angriper dette helt feil. Skal man forhandle med Russland må man vise styrke og ikke starte med å legge seg flat og berømme de for overgrepene.

10 Likes

Dette er det jeg tenker og Trumps Peaceplan

87c48b77-624a-4759-a2c5-82c4affee18b_text

2 Likes
6 Likes

FA skriver at Kina har kuttet/kuttet ned på handelen med ruzzerne. Har ikke sett dette nevnt tidligere, men hvem vet?

16 Likes

Trade: China-Russia imports and exports reached a record high of $237 billion in 2024, according to Chinese customs data. However, overall yuan-denominated trade value only increased by 2.9 percent since 2023, far less than the 32.7 percent growth between 2022 and 2023. Similarly, Chinese exports to Russia grew by 5 percent (in yuan terms) and imports from Russia increased by 1 percent, both of which are well under the 53.9 and 18.6 percent, respectively, reported the year before. The total two-way trade value between the two countries amounted to $244.8 billion in 2024, up from $240.1 billion in 2023.

https://www.msn.com/en-za/news/other/xi-says-china-and-russia-are-true-friends-who-support-each-other/ar-AA1zFnlM

Jeg får ikke dette til å stemme med det som blir skrevet i finansavisen.

2 Likes

Hej Norge

Dagens Update !!!

Stadig Bøllebank til Ruskiiiiies :coffin: :fire:

:fire: :fire: :fire: Fødseldagsgaven til Putskiiii (3 år)

:rocket: :rocket: :rocket:

:+1: :+1: :+1: :+1:

Lidt historie Europa ikke må glemme
Og Historien gentager sig hvis der ikke er nogen der stopper Rusland – og Putski :thinking:

Slava Ukraini :ukraine:
Slava Zelensky :ukraine:

Dansken

14 Likes

Slava Ukrajini!

2 Likes