Jeg har inntrykk av at Tyskland har stått for mye av luftvernet til Ukraina
Signert intensjonsavtale om å inngå en ‘mineralavtale’ samt litt kontekst til intensjonsavtalen:
https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/18-Department/PDF/us-executed-memorandum-scan.pdf
Frontline report: Ukraine’s F-16s and Mirages are blasting Russian commanders with French smart bombs
In just two weeks, Ukraine’s Western jets struck 19 high-value Russian positions, many housing field commanders.
Hej Norge
Dagens Toldfri nyt fra fronten
WOOOOOV – for en nyhed
Må sige at Ukraine giver den max gas – de er snart den mest inovative militær nation i Verden !!!
Og Denys !!
TARUS
Hvad tænker Meloni !!!
She called Zelenskyy on a flight back
Det sådan vi laver fredsaftaler med Trumpetisten
Dagens Pollental !!! — Ikke meget Påskefred over disse tal
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
Putin er jammen snill og godhjerta. Nå vil ha stoppe å drepe ukrainere i Påskehøytiden.
« Ifølge den russiske presidenten vil våpenhvilen vise om Ukraina har vilje og evne til å løse konflikten på fredelig vis.»
Jeg leser: vi har kjørt på med store angrep hvor alle døde og trenger to dager for å arrangere neste angrep.
Putin har strukket ut en hånd. Det er fullt forståelig om Ukraina føler at hånden har en knyttet neve, men bør de avslå tilbudet?
Det vil i så fall gi Putin gode argumenter overfor egen befolkning til å intensivere krigen, og dessuten gi Trump gode argumenter for å trekke seg ut av konflikten. Det vil begge deler være svært uheldig.
Russland får alt de ber om og Ukraina får ingenting. They say its the greaaatest peace agreement ever made
På hvilken måte skiljer seg det førslaget fra det ryzzlands krav fra dag 1?
I princip så går USA ryzzlands ærenden rakt av. Finns ingen som går med på dette, utom ryzzland, og det kanskje er avsikten.
Ikke akkurat veldig stille på fronten, og alle disse dronene her vel bare blitt sendt av noen uinformerte offiserer som ikke hadde hørt om våpenhvilen
Det er kanskje ikke greit å si det men det eneste som hjelper er å ta livet av Putin
Denne maktsyke lille rotta e r nå skyld i at en million mennesker er invalidisert og drept . Jeg håper det snart dukker opp en russisk utgave av Stauffenberg , og at han har mer hell med seg enn originalen
Jeg e r ganske sikker på at selv de i Putins nære krets innser galskapen i denne krigen, og vil avbryte den uansett hvem som tar over . De er bare fanget i en situasjon der de bare må bli med for å overleve
Hej Norge
Nok et Toldfri indlæg !!!
WOOOOV – nok en NYHED
Og Denys !!
https://x.com/SarahLongwell25/status/1913309970092986791
Påske våbenhvile
Dagens Pollental !!
Slava Ukraini
Slava Zelensky
Dansken
Putins våpenhvile har da gitt en 4 - 500 russere en dag til å leve. For en god mann han er
Propaganda eller meme
Jeg tror ikke p00tin gjör hverken til eller fra. Resten av Makteliten i ryzzland er av samme skrot og korn.
Den ende måten å stoppe kriget på er at se til at ryzzland rent fysikt ikke kan fortsette.
Jeg følger denne logikken bare så lenge Putin lever. Putin har sørget for å spille en rekke fraksjoner opp mot hverandre, slik at det blir en uoversiktlig maktkamp dersom han blir borte. En slik maktkamp vil i praksis medføre at alle involverte vil måtte fokusere på denne. Blir maktkampen blodig, behøves de militære ressursene som nå står i Ukraina. Blir den mindre blodig, vil den uansett påvirke forsyningen og koordineringen av russiske styrker i Ukraina.
Krigen i Ukraina er allerede et komplekst strategisk spill. Dersom forskjellige deler av det russiske maktapparatet kommer i direkte konflikt med hverandre, kan de militære problemene for Russland raskt komme ut av kontroll.
Helt uenig med deg . Der er ingen som klarer å holde dette systemet gående hvis Putin skulle avgå ved døden
En må huske at Putin ble veldig populær en periode , og det e r vanskelig å innrømme for russerne at han e r noe annet enn de trodde
Det vil bli kaos, og indre uro som vil gjøre at de som vil overta har mer enn nok med det. Ikke ulikt det som har skjedd tidligere.
Det der trur eg er naivt. Putin er navet i eit system. Å tru at systemet forsvinn heller enn at det kjem eit nytt nav ved hans død framstår for meg som litt underleg logikk.
Tullprat. Det er ingen som har sagt at systemet vil forandre seg radikalt selv om Putin forsvinner. Det som er naivt er at du tror en kan få demokrati over natten i Russland. Eller en forandring av systemet som dere mener bør skje
Det beste en kan håpe er at en får en mer moderat president . Og så får en ta det derfra. Vi har hatt slike før , det burde du vite hvis du kan et fnugg av russisk historie
Putin har bl.a rett og slett sittet for lenge ved makten. Da blir en som regel egenrådig, paranoid og ofte krigersk