Kunne nok fint ha pushet mer utstyr inn i Ukraina men tropper fra vesten som kjemper og dør i hopetall dersom det hadde dratt ut i tid det tror jeg ikke denne generasjonen av vest-europeere hadde tålt før mye av før demostrasjonstogene hadde vært på vei.
Ikkeflysone, instruktører, spesialstyrker, observasjon, luftvern, ingeniører
Mye man kan gjøre som ville vært en enorm styrkemultiplikator og avlastning for de ukrainske styrkene
Det er korrekt.
Noen kommenterer at vingen knekker i det øyeblikket flyet svinger og har svært stor G-belastning. Det utelukker fugl. (Fugl knekker ikke vingen på fly.) Mere sannsynlig at russerne bruker fly ut over levetiden. (For mange utmatningssykler på vingen.)
Når vi er inne på ting som fyr, så har Ukraina klart å få fyr på fabrikken som produserer Shahed droner i russland. Samtidig har Israel vært svært grundige i ødeleggelsen av Shahedfabrikken i Isfahan.
Edit:
Noen melder at dronen traff biler på parkeringsplassen, og at det er de som brenner.
Man hadde kommet veldig langt om man hadde:
- støttet Ukrainsk våpenindustri mer så den kan gå for fult.
- satse stort på egen våpenindustri så man kan få opp produksjonen raskere, utvikle nye våpen og gi mye av det til Ukraina.
- innføre nulltoleranse for kjøp fra Russland
Helt enig i det du skriver.
Som svensk (og norsk) følger jeg godt med på hva gamlelandet driver på med. Der er jeg faktisk stolt av hva de holder på med. Ikke bare har de sendt mange CV90 vogner til Ukraina, de bruker også mange milliarder på å få igang ukrainsk pruduksjon av både CV90 og ammunisjonen disse vognene bruker, og de bruker masse😅
Sverige og andre land bidrar også mye til ukrainsk produksjon av droner. Ser ut som den delen begynner å bære frukt for Ukraina produserer nå vanvittige mengder med droner hver måned. Men enda flere trengs hvis de skal klare å knekke ruzzerpakket.
Ok. Da regner jeg med at du er klar til å dra til fronten?
Ved å ikke intervenere, så garanterer vi at barna våre må dø i skyttergraver, eller lide under russisk åk.
Luftangrep, og senking av russiske skip vil sikre fremtiden, uten at vi trenger å gå i skyttergravene. Ukraina er der for oss.
Sååå, hvordan svarer Ukraina?
Genialt agerande av soldatene. De blir mest sannsynlig kanonføde noe annet sted, men etter dette så kommer de ikke at bli brukt i noen maritim virksamhet.
Dette er på samme avdelning som de ruskiser som i begynnelsen av kriget skrudde av hjulen fra lastbilen og kjørte noen meter så hjule føll av. Så blev det stopp og man komme ikke videre til fronten, der man garnatert skulle råka ille ut.
La oss få dette overstått før barna mine får ansvaret.
Litt off topic ifht Ukraina, men likevel relevant.
Norge skal kjøpe nye fregatter for 125 mrd, og det står mellom tyske, franske, britiske eller amerikanske skip.
Velger man det amerikanske alternativet, har regjeringen virkelig ikke forstått alvoret i den nye verdensordenen.
Det er viktig at man investerer i europeisk forsvarsindustri for å bygge opp både kapasitet og kompetanse, og dette er en utmerket mulighet.
Britene ligger ann til å vinne. så får vi se fasiten, men ja det er ganske offtopic for denne tråden.
https://x.com/raging545/status/1934517420422562011
Ukraina ass.
1 drone drar den andre dronen. Sånn får man max rekkevidde ;D
Det ser ut til at dronen tauer et seilfly. Da er det ikke for å øke rekkevidden, men for andre formål.
Jeg kan ikke komme på så mange andre fordeler, enn at et glidefly er lydløst og har ikke store metalldeler som gir god refleks på radar.
Tre år med helvete i fangenskap
https://x.com/secretsqrl123/status/1934643359626461501
Den russiske sommeroffansiven virker å ha feilet.
Ikke veldig oppløftende, men heller ikke veldig overraskende hvis sant.
- Trump: Western sanctions against Russia cost the US billions of dollars.
- Trump said he does not intend to tighten sanctions against Russia.