I følge Lily Bandehy, så snakker opposisjonen sammen.
Lesverdig artikkel (håper den er tilgjengelig uten abonnement også)
Mye hardware og 1.000+ soldater, må jo koste samfunnet nok etter hvert til at noe gir etter. Men om det tar en en uke, måned eller ett år er vel håpløst å vite.

Edit: Også har vi enda et bevis på at trump ikke er interessert i å presse putin til noe som helst (kilden til artikkelen er Reuters):
Nær alle artikler på Aftenposten.no ligger bak betalingsmur
Også den du linker til.
Kun noen nyhetssaker er åpne.
Slik har det vært i flere år.
Sluttet å logge meg inn der for et par år siden.
Det er vanskelig å analysere, men her er i alle fall en interessant observasjon: Mer åpenlys mafiavirksomhet er tilbake i Russland.
Transnistria, den ruzziske enklaven i Moldova er nå i nærheten av en kollaps. Kredittkortet er inndratt og gassen skrudd av, så da får vi jo se hvor “patriotiske” folk er…
A pro-Russian enclave in eastern #Moldova is facing economic collapse. With Russian gas supplies cut off, the region is plunging into an unprecedented crisis — there isn’t even enough money to pay security forces.
Har svært lite til overs for Trump og Natanyho, men her tror jeg faktisk på dem. Iran var svært nær med å få bomben. Den dagen Trump ble valgt, har prestestyret vært redd for angrep fra Israel og USA og de har jobbet med dette i utallige år. De har sett hva en kan gjøre med atomvåpen som trussel , eksempelvis fra Russland og Nord Korea. Russland kan gå til krig mot demokratisk land og ingen angriper Nord Korea. De har gjort hva de kan for å få bomben og inngått militær samarbeidsavtale med Russland 17. januar.
Tror heller ikke USA viste om angrepet på forhånd, eller kun kort varsel. Hangarskipene er hjemme i USA og et Kinahavet som nå er på vei mot Iran. Alle flyene har først to dager etter angrepet fra Israel tatt av fra USA.
Israel gjør faktisk en jobb for demokratiske land litt på samme måte som Ukraina. Dessverre så er det en diktator som styrer i USA nå, men han blir stadig mer upopulær og etter mellomvalget om 1.5 år vil han miste mye av makten. Vi får holde ut og håpe det blir bedre da.
Europa skjønner alvoret, men har de evnen og viljen ?
USA sa 3 år fra, Israel noe helt annet.
En avis i usa hevdet 3år fra en kilde.
Offisielt er det ikke kommet noe fra usa.
Takk for presiseringen, burde visst bedre enn å poste uten å linke til kilde
Jeg tok den egentlig for god fisk selv, men så begynner jeg å se tegn på enkelte i administrasjonen som nok er for koselige med Russland. Og da er det godt mulig FSB ønsker plantet informasjon.
Tulsa Gabbard så i en høring tidligere i år at de ikke var nært, men hun taler kun russisk propaganda, så har svært liten tiltro til henne.
Hvor lenge kan Tulsi Gabbard sitte, når Trump ikke stoler på det hun sier? Jeg skjønner ikke hvordan Trump kan si noe sånt og fortsatt la henne sitte?
Hvis USA skulle bryte med sin nåværende linje, så vil jeg tro det kommer samtidig som de mest russiskvennlige i administrasjonen blir kastet på dør.
Trump er selv russisk vennlig. Men han hater Iran mer.
Skulle tro att Tulsi G er mer ettergiven Mozkva enn Trump. En som gjør som hon blir tillsagd av sin handleder.
Trump er russisk asset, ja. Men en upålitlig sådan som ibland gjør enligt instruksjon, ibland gjør hva som faller han inn akkurat der og da.
Putin selv lær jo kallet tRump “en løs kanon på dekk”. Noe som stemmer ganske bra. Kan vare nyttig ibland, men er ikke å stole på.
Trump tenker også på sitt ettermæle. Tror ikke han er fornøyd med Russland hittil.
Det stemmer nok, men han forsetter og beskytter ham.
Hittil, så vil jeg si han har gjort det ja. Problemet til Trump er hvis senatet til slutt gir f… i hva han mener. De hadde samlet 80+ og trenger bare 67+ for å stå i mot evt veto fra Trump.
Sikter du til siste sanksjonspakken som ligger på tapetet, den har 80 + som er klare til å stemme for. Denne har ikke kommet opp til avstemming fordi Trump ikke lenger vil. Trodde denne skulle komme opp og at Trump ville si at han ikke kunne gjøre noe med det, for ikke å ødelegge kompisforholdet med Putin. Men nå tror jeg han har kommet med kontrabeskjed. Det er over 40 % i USA som fortsatt støtter Trump og synes han gjør en god jobb. Tror han må under minst 30 % før ryggløse senatorer tør å gå imot ordre.