Hvor er det?
Ukrainian forces bombed an airfield and helicopter hangars located west of Taganrog.
Det var veldig nærme fronten for Russland å ha fly?
Helikoptre tipper jeg de har hatt der.
Med tanke på effektiv rekkevidde for de fleste russiske helikoptere, så har de ikke så mange alternativer om de skal kunne dekke hele fronten i sør og kunne oppholde seg i områdene en stund.
Alternativet er eksterne fueltanker, men da mister du nyttelast. samt at hver flytime gir vedlikehold. Så stort dillema for russerene.
Kremlin-byråkratene er ikke noen hvem-som-helst, og de har selvfølgelig rett.
Hvor god er Putin på å forstå økomiske sammenhenger?
Var neppe mange økonomikurs på KGB-akademiet da Putin var elev der.
Men han hadde sikkert god oppæring i bruk av brune konvolutter med cash og bruk av honningfeller
Gode nyheter, men det er nok avhengig av at Israel ikke kommer under angrep i igjen.
Disse byråkratene vet hva som kommer. Putin kan aldri gjøre noe galt, eller fatte en dårlig beslutning.
Når noe går galt, så skyldes det alltid at en eller annen byråkrat er udugelig eller en forræder. Det de driver med nå er å forsøke å dekke sin egen bakende. Ved å advare mot kommende problemer, vil de gi et inntrykk av at de ikke var årsaken til problemene. Resten er et svarteper spill.
Noen som tror på en myk landing for Russland?
For å være ærlig så har jeg sett grundigere og mer overbevisende undersøkelser enn det der. Ikke at jeg tror det står bra til, men de tallene er ubrukelige.
Lønningene har drevets opp kraftig i ryzzland seineste 2 åren, så hvis noen senker så er det ikke så oppseendevekkende.
I en normal ekonomi så er det altid en del selskaper som må nedbemanna (senke lønn er ikke så vanlig, men det har skjedd det og). Så jeg vibber at det blir en ganske myk landning i ryzzland, men den kommer at holde på lenge. 5-10 år. Særlig om ting begynner gå dårlig i Kina, så eksporten dit minker.
Men positivt om det er mer problem i ryzzland enn vad som statistiskt er normalt.
Det er russiske tall da, hva tror du?
At ordskiftet er at lønninger skal ned er noe nytt i hvert fall.
Den russiske sommeroffansiven har definitivt stoppa opp.
As a result of a counteroffensive, the Armed Forces of Ukraine drove the enemy out of the outskirts of Myropillia and liberated the hamlet of Oleksandriia (Sumy region).
Leser dog at Russland prøver å skaffe NK soldater til en ny offansiv.
Litt fyrverkeri på ein fredag.
Meldes at Ukraina har ødelagt 2 og skadet 2 SU-34 fly.
Åpenbart underdimensjonert air conditioning.
Det ble alt for varmt i førerhuset.