Fredsforhandlinger i regi av Trump og Putin = en vits.
Russiske tap siste døgn inkluderer:
** 1.540 soldater
** 591 kjøretøy
** 1 tank
For 3-4 dager siden rettet UKR flere angrep mot mål i Sochi, inkl et oljedepot som i morges påny står i flammer.
Den gjenoppståtte brannen er betydelig, og har ikke blitt slukket:
I morgentimene i natt angrep UKR en russisk militær flyplass i Taganrog. Taganrog er en havneby som ligger ved Azovhavet. Helt innerst i dette havets NØ hjørne. Tilhører Rostov oblast:
https://militarnyi.com/en/news/drones-attack-taganrog-airbase-where-a-50u-aircraft-are-repaired/
Luhansk oblast:
Et større lageranlegg med RUS ammo fikk inatt besøk av UKR droner.
Resultat: Fyrverkeri
Fremdeles eksempler på kaos i UKR innkjøps evne…
Ukraina har tapt over 1,2 milliarder dollar på forsvarsanskaffelser i 2024, hovedsakelig på grunn av korrupsjon, feilkjøp, overprising og kontrakter til upålitelige leverandører. Revisjonene viser et system der advarsler ofte ignoreres og hvor mellommenn og selskaper under etterforskning likevel får store kontrakter.
Neste gang bør UKR sette et par vilkår overfor Kina, for å avstå fra angrep mot Vladivostok?
Vilkår som begrenser støtten til Russland.
ruzzland er tilbake med denne retorikken igjen, kan bli spennende å se hvor de anser at denne “nazismen” finnes i dagens Europa 
Tror ikke denne fra ISW er delt her i dag :
Etter det jeg har klart å lese meg til, var mye av dette knyttet til den desperate mangelen på ammunisjon til artilleri og bombekastere tidligere i krigen. Det er ikke sikkert at alt er korrupsjon. Det er sannsynlig at det også har vært enkelte utenlandske våpenhandlere som har lurt en desperat kunde.
Jeg vet ikke om man i det hele tatt kan snakke om at det har kommet noe positivt ut av krigen for Ukraina sin del, men i det minste er det et lyspunkt at uavhengige etterforskningsinstitusjoner har blitt styrket. Mye takket være press fra EU.
Som T E Skarpen skriver i kommentarfeltet:
Denne utplasseringen av missilsystemer i Norge = eksempel på vellykket avskrekking av Russland.
Mer av dette! Eneste språket Putin forstår.
Witkoff og Kushners besøk i Moskva og Kyiv ble en gedigne flopp etter min oppfatning av sammendraget i avis artikkelen:
Russland liker det jo ikke, for da får de mindre innflytelse over Norge.
Proxy og cyber trenger man ikke lure veldig over.
AfD i Øst Tyskland…
Fra kommentarfeltet hos Kherson-katten, samt original meldingen fra Fighterbomber som var først til å melde nyheten kl.18.13:
Et innblikk i korrupsjonen og kleptokratiet rundt utenriksminister Lavrov:
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2026/09/07/8052333/
Fremgår bl a at det i UK ble avdekket at Lavrovs stedatter sto som eier av luksusleilighet i UK til en verdi av £ 4,4 millioner. Denne leiligheten kjøpte hun for øvrig som 21-årig student: