Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Dette var 40 ballistiske raketter. De følger en ballistisk bane, og kommer ned i svært høy hastighet. Ukraina er tom for Patriot Pac3 missiler, som kan skyte ned disse, så ukrainsk luftvern kan ikke skyte mot ballistiske raketter.

Edit: Jeg ser at noen var avskjært. Det skjer med Pac 3 i svært stor høyde, så i praksis utenfor byen.

Russland sikter trolig også på det de mener er militære mål, men åpenbart ikke utelukkende. De bruker S400 luftvernmissiler som ballistiske raketter innover en by. Disse har søkehode mot luftmål, men mot bakkemål blir det mer å regne som områdebeskyting. Med andre ord tilfeldig bombing.

4 Likes

Disse har vel sånn 1km nøyaktighet. Sikt på befolkningsentre. Men de funker kanskje mest som decoy.

2 Likes

Russland har brukt S300 innover zaporizhzhia flere ganger. (Litt eldre og kortere rekkevidde.) Der har det ikke vært noe ballistisk luftvern å avlede.

De har ekstremt mye raketter til S300. Så det gir mening å bruke dem. S400 har de mye mindre av.

1 Like

Russiske tap siste døgn inkluderer:
** 1.520 soldater
** 92 artillerisystemer
** 547 kjøretøy

8 Likes

Nei, det synes jeg ikke.

Det er bare en fordummende og ensidig karikatur av russerne.

En litt mer balansert tilnærming tror jeg tjener en opplyst og sannferdig diskusjon.

2 Likes

Det er ikke fordummende, det er desverre fakta.

I nattens angrep har de også gått etter T-Bane stasjoner i kyiv hvor man vet det kun er sivile.

Men det er heldigvis en god markør når ukraina virkelig gjør skade.

Men Ukraina er smarte, de vet at angrepet ville trigge Putin, så i forkant slapp de info om hvor mye balistiske raketter de mener Putin har igjen. Nei pr nå spiller ukraina spillet langt bedre enn russerene.

7 Likes

Du gjør det enkelt når du bare bekrefter min påstand.

Russland er dum, Ukraina er smart.

3 Likes

Russland er retards

4 Likes

Det er ganske korrekt. Hele krigen til Putin er stormansgalskap.

Ukraina har begynt å gjøre riktige ting. Russland forsetter å gjøre dumme ting.

10 Likes

Ruskisene fremstår som korkade før oss. De (russiske Makteliten) har dock et helt annet synsett og helt andre prioriteringer. Så det som fremstår som idiotiskt før oss er mange ganger utfra ett rusiskt (maktelit) perspektiv logiskt og vettigt.

6 Likes

Engels Air Base, Saratov Oblast, 17 July.

image

15 Likes

This will not buff out

1 Like

Russiske offiserer lever under andre forhold enn ukrainske offiserer. Det som er rasjonelt for dem personlig, kan se irrasjonelt ut for oss i vesten.

5 Likes

Det er en helt legitim påstand, men å se på Russland og russere som komplette idioter som hele tiden opptrer irrasjonelt og styrt av emosjoner mener jeg verken er sant eller formålstjenlig hvis man støtter Ukraina.

Det er enkelt her på tråden som fremstår ganske infantile i måten de fremstiller russerne på.

2 Likes

Nytt Wildberry annlegg er truffet ( kan være for en dag eller to siden).

6 Likes

Ovenstående var innlegg # 2171.

Oppdatering Robert Brovdis enhet angrep 13 nye skip natt til 18 juli og 4 nye skip natt til 19 juli:

18 juli:

19 juli:

Den 18 juli ble derved totalen for kampanje-periode fra 6 juli bragt opp til (
159 + 13) = 172 skip

Brovdi har sluppet denne videoen med dokumentasjon av de 13 angrepene:

Den 19 juli ble derved totalen for kampanje-periode fra 6 juli bragt opp til (172 + 4) = 176 skip.

Brovdi har ikke sluppet noen video med dokumentasjon av de 4 angrepene.

9 Likes

Hej Norge

Dagens !

The Central Bank of Russia is saying goodbye to Crimea: life in Crimea falls apart

Krim tabt !! :clap:

https://militarnyi.com/en/news/defense-forces-destroy-russian-logistics-bridge-near-novoekonomichne-in-donetsk-region/

Dagens !! --Solformørkelse over Moskva :fire: :grinning_face_with_smiling_eyes:

Slava Ukraini :ukraine:

Dansken

9 Likes

Russerne handler utifra di ordre og føringer di får fra sine over ordnede, for oss kan det virke “dumt” men det er deres opfatning av strids bildet di handler etter, så blir enkelt å sitte her på avstand å dømme deres handndlinger, både på rusisk og ukrainsk side, vi har ikke det hele bildet uansett…

Om det politiske styret gjør Russland til undermålere («dumme») eller om de er undermålere som finner seg i det politiske styret,- ikke vet jeg.
Retards!

5 Likes