Noe skjer. 2 stk som var motakere av russiske penger er nå UKR positive.

Gårsdagens russiske tap inkluderer;
** 1.410 soldater eliminert
** 10 tanks
** 1 fly
** 544 kjøretøy
Ser at det ikke er nevnt her men UKR har tatt ut 30% av bensinstasjonene i belgorod. Så kan man spekulere hvorfor.
Har fulgt litt med på dette med skråblikk.
Tror det begynte med at russerne satte fyr på/ødela en rekke bensinstasjoner i Sumy oblast, Ukraina, Den 3 juli hadde vi denne:
Russerne fortsatte en lokal kampanje mot bensinstasjoner i Sumy, og hundrevis av stasjoner ble satt ut av drift ila 1-2 uker. Gikk under radaren for internasjonale medier, fordi overskygget av andre større nyheter.
Så mitt inntrykk er at UKR startet en gjengjeldelsesaksjon mot russiske bensinstasjoner i Belgorod. Sumy og Begorod oblaster ligger i hvert sitt land, atskilt av en grense som strekker seg over ca hundre kilometer,
Har lest at det på begge sider av grensen har vært tidvise, lokale problemer med å få fylt tanken. Hvis det er en overordnet ukrainsk strategi bak angrepene på bensinstasjoner i Belgorod, har den unngått meg.
Trykk på linken, kart åpner seg automatisk:
Artikkel om Mykhailo Drapatiy, hvis noen vil lese / lytte (7min)
Noen skrev at netthandelen i Russland er større enn i Vesten (!)
Uansett ser det ut til at de nedbrente lagrene til en av de største netthandelsplattformene i Russland berører svært mange mennesker i Russland økonomisk.
Uttalelsene/rantene i denne videoen gir i alle fall inntrykk av at mange har fått seg en vekker, og vil ha slutt på krigen/SMOE’en.
Russere i gråt og fortvilelse i 8 min 39 sek.
**
Screenshot ved 7 min 58 sek:
Jeg har ikke oversikt, men dette er kanskje enda ett lager?

Det ryktes å være enda ett ja.
Mulig 2 ble truffet i natt. Venter på bingobrett oppdatering 
Oppdatering Wildberries lagre/logistiske enheter som er angrepet.
Nedenfor screenshot av bingokortet for WB-lagre i innlegg # 2314 (postet av. Evil den 24 juli):
Iflg bingokortet var:
** 5 stk WB-lagre nedbrent (nr.2, 3, 4, 6 og 7)
** Ytterligere 3 stk skadet (nr.1, 9 og 10)
WB Yekaterinburg er nr.8 på bingokortet:
I natt (25 juli) ble Wildberries sitt logistiske senter i Yekaterinburg angrepet med droner og brann brøt ut.
Her har russiske «e1ru» samlet en anseelig mengde bilder og videoer fra angrepet på WB i Yekaterinburg:
**
En annen artikkel i Ukrainske Pravda melder om at «logistics warehouses» (i flertall) ble angrepet i Belgorod:
Antar at dette innebærer at et WB-lager i Belgorod ble angrepet den 25 juli. Bingokortet er ordnet etter lagerstørrelse, og inneholder intet WB lager i Belgorod.
Men med disse to er vi oppe i 10 stk WB-lagre angrepet ila få dager.
Jeg har lest et eller annet sted siste timen at UKR nå har angrepet 10 stk WB-lagre.
**
Ad WB-lager i Shushary:
Det er kun 1 stk Shushary-lager tilhørende WB, og det er nr.3 på bingokortet og ligger i St Petersburg. Men som fremgikk av en liten dialog ovenfor, kan det hende at Shushary-lageret har blitt angrepet flere ganger med få timers mellomrom.
Jeg har dog merket meg at Boms linkede melding i innlegg # 2329 uttrykkelig sier at
«Wildberries Warehouse in Shushary continues to burn tonight»
Altså at det brenner etter et angrep, ikke at Shoushary ble angrepet to ganger.
Har vært en del fokus på at Putin lever i en informasjonsboble.
Denne videoen styrker dén hypotesen:
Angrep på skip har mistet litt nyhetens interesse - mye siden videoene fra Wildberries er temmelig dramatiske. Selv om det ikke er bilder ennå, så er det verdt å notere seg at Ukraina nå har utført flere angrep i Det Kaspiske Hav.
Det er flere interessante aspekt ved dette:
Oppr postet 23 juli.
Videoen der dokumenter angrepene på skip i Svartehavet og Azovhavet den 21 og 22 juli, som bragte totalen opp til 196.
Sjekket Brovdis enhet sin hjemmeside, og kampanjen mot skip i Svartehavet og Azovhavet har ikke fortsatt etter 22 juli.
Skal denne krigen vare 5 år til også ? Hvor mange har Putin og gjengen hans drept hittil og hvor mange russere dør nå for tiden ? Det var jo veldig mange hver dag, men har tapene roet seg i takt med endring i krigføring? Det går vel en grense for hvor mye tap de kan tåle. Leste at Putin må holde på krigen for å holde på makten. Meget skremmende
Dette er helt enkelt ikke sant. Men man hører det ofte. Hivs Putin av noen grunn skulle avslute kriget, hovrdan skulle han miste makten. Hvem, rent konkret skulle knuffa unnan honom? Det er det ikke noen som snakker om. Kun “Putin må fortsette før at beholde makten”. Ikke et ord om hvem som skulle ta over, og hvordan, hvis han ikke gjør det.
Putin fortsetter før at han tycker det er kul og han tjener penger på det og har konsolidert enda mere Makt till seg selv.
Kriget tar heller ikke slut hvis Putin viker in skjegget. Det fortsetter som nå tills ryssland er slut (hvis ikke Ukriana klapper sammen tidligere). Ryzzland kommer ikke at dra sig ur Ukraina og reversere lagstiftningen som sier at 4 ukrainska blast nå er en del av ryssland. Kommer ikke til å skje, så lenge ryssland som det ser ut idag existerer.
Og så lenge Ivan er kvar i Ukraina så fortsetter det. Dette er, på riktig, et krig som er existentiellt før ryzzland. Og som det ser ut nå kommer de at førlora.
Edit: Jeg trodde at grensen før ryssland skulle ligge på førluster av 2 miljoner man. Det er ca 10% av alle menn i gruppen 20-40 år. Idag har man førlorat mer enn det i døda, skdade og folk som flyttet ut. Det er flere som flyttet ut enn som har dødt.
Krigen begynner nok å komme ganske nær for flere nå! Vet ikke hvor vanlig dette er, men det gjøres nok ikke uten grunn