Kan spørre om Putin kan overleve tapet av Krym.
Jeg tror nei.
Putin «will be taken care of»
Farer ikke akkurat med harelabb.
Inntrykket mitt er at for hver iterasjon, så blir det ukrainske militæret ett hakk mer effektivt
Hvis jeg var en 37 år gammel mann i Russland hadde jeg emigrert…
Plutselig er det et vindu som åpner seg for ham.
Så Russland klarte å stoppe nok angrep til at Ukraina byttet mål
Alternative løsninger
Nye angrep i dag, 24 juli, på logistikken tilhørende Wildberries.
Før nattens angrep var følgende Wildberries’ logstikksentra angrepet:
18 juli 2026:
** Elektrostal, Moskva oblast. 1 død, 37 sårede. Senteret størrelse 230.000 kvm
** Kotovsk i Tambov oblast. 7 døde, 25 sårede. 100.000 kvm
20 juli 2026:
** Koledino, Podolsk by i Moskva oblast. Ukjent antall døde/sårede. Ukjent størrelse
** Krasnodar oblast. Ukjent antall døde/sårede. 150.000 kvm.
** Nevinnomyssk, Stavropol oblast. Ukjent antall døde/sårede. Ukjent størrelse
Kilder:
Angrep i dag 24 juli:
** Simferopol, Krym oblast.
** Tver oblast
** St Petersburg, Shushary distriktet, Leningrad oblast. 170.000 kvm.
Kilder:
MAKS 26 🇺🇦👀 on X: "Simferopol, Crimea 🔥🔥🔥 https://t.co/CDdcxdQU4B" / X (Simferopol)
Безпілотники атакували склад Wildberries в окупованому Криму | Українська правда (Simferopol)
@tendar.bsky.social on Bluesky (St Petersburg)
@tendar.bsky.social on Bluesky (St Petersburg)

Den nye øverstkommanderende for de ukrainske styrkene, Mykhailo Drapatyi, har gitt noen intervjuer.
Fremgår at han allerede før Russland begynte fiendtlighetene i 2014, anså at en konflikt med Russland var uunngåelig etter at Ukraina ble selvstendig i 1991. Drapatyi peker på at Russlands imperialisme går tilbake «1.000 år» med kontinuitet frem til Moskvas lederskap i dag som fastholder en imperialistisk linje. Dette lederskapet burde ikke tillates å eksistere i dag.
Han har ry/rykte på seg som en aggressiv kommandant i felten. kombinert med en politisk holdning som ikke gir mye rom for å søke i retning av kompromisser med Kreml. På russisk side har man selvfølgelig registrert dette.
Utnevnelsen av Drapatyi innebærer sannsynligvis et skifte der Ukrainas lederskap i mindre grad er fokusert på å skulle inngå en kompromiss-avtale med Russland som er dårlig for Ukraina, og i stedet er fokusert på å nedkjempe invasjonshæren og få Russland ut av Ukraina.
Putins genuine interesse for en fredsavtale med Ukraina er null - zip - hvis ikke avtalen kan inngås på kapitulasjonslignende vilkår for Ukraina.
Krigen fortsetter, og synes å måtte få sin løsning på slagmarken fremfor forhandlingsbordet.
Forhandlingsbordet kan man nok glemme. Der er vel historiskt uvanlig at krig sluter der.
Nei, i dette fallet tar kriget slut da minst en av parterna kolapser internt og ikke lengre er mulig at administrere.
Jeg menar at ryzzland er mer sannsynlig at pakke sammen enn Ukraina. Begger har problemer med korruption og gangstervirksamhet. Men i Ukraina finns folk som jobber emot dette og prøver at få landet til at bli mer vælfungerende, med mindre korruption og kriminalitet. I ryzzland finns ingen sådan strævan alls, snarest motsatt.
Ukraiana har også (om enn delvis halvhjertet) støtte fra fremfør allt vesteuropa, der mange faktiskt vill deras væl.
Ryzzland har ikke det utan har isteden blitt helt beroende av Kina, som kun er intressert i Kinas væl. Ryzzland ses som en billig råvaruleverantør, som man desstuten kan selge ting til, dyrt. På sikt kommer østra ryzzland att bli en del av Kina. Kinesene har allerede begynnt med å skite navn på geografiske plasser på kartene de har i skolor osv.
Ryzzland har også extremt store forskjeller da det kommer til standard og inkomster innen federationen. Framfør allt kaukasus-regionen kan raskt bli meget instabil. Folk der har ikke så mye at førlora jrf folk i f.eks Moskva eller St Petersburg.
Joker: Königsberg.
Lurer på hvordan du ender opp med å påvirke russisk militær logistikk og det russiske samfunnet. Har du varer hos wildberries, så vil vel mange hente dem ut og selge direkte? Bedre det enn at det brenner? 
De får ikke hentet dem ut ;D
Masse poster om det.
Da brenner det i St.Petersburg også.
Det skal være det 5 annlegget som brenner, men jeg har mistet litt kontroll.
Det russiske folk må da snart våkne og ta grep mot galskapen ?
Operasjon «Crimean switch off»:
Robert Brovdis enhet har fått vid publisitet for kampanjen mot skip i Azovhavet og Svartehavet. Mindre publisitet rundt samme avdelings kampanje mot strømforsyningen på Krym.
Denne kampanjen blir loggført og dokumentert på samme måte.
Pr nå har Brovdis enhet kommet opp i 136 stk objekter angrepet som alle har tilknytning til strømforsyningen på Krym,
2 stk videoer her med dokumentasjon:
For 10 timer postet jeg en slags oversikt over Wildberries angrepet, jf # 2305
Sikker på at det er samme? ble påstått at dette var ny brann.
kanskje enklest å bare poste siste bingobrett hele tiden.
Kan godt hende UKR har angrepet Shoustra 2 stk ganger ila 24 juli.
Demonstrerer jo i så fall at det russiske luftevernet ikke gir noen vern å snakke om i Russlands nest største by