Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Forhandlingsbordet kan man nok glemme. Der er vel historiskt uvanlig at krig sluter der.
Nei, i dette fallet tar kriget slut da minst en av parterna kolapser internt og ikke lengre er mulig at administrere.
Jeg menar at ryzzland er mer sannsynlig at pakke sammen enn Ukraina. Begger har problemer med korruption og gangstervirksamhet. Men i Ukraina finns folk som jobber emot dette og prøver at få landet til at bli mer vælfungerende, med mindre korruption og kriminalitet. I ryzzland finns ingen sådan strævan alls, snarest motsatt.

Ukraiana har også (om enn delvis halvhjertet) støtte fra fremfør allt vesteuropa, der mange faktiskt vill deras væl.
Ryzzland har ikke det utan har isteden blitt helt beroende av Kina, som kun er intressert i Kinas væl. Ryzzland ses som en billig råvaruleverantør, som man desstuten kan selge ting til, dyrt. På sikt kommer østra ryzzland att bli en del av Kina. Kinesene har allerede begynnt med å skite navn på geografiske plasser på kartene de har i skolor osv.
Ryzzland har også extremt store forskjeller da det kommer til standard og inkomster innen federationen. Framfør allt kaukasus-regionen kan raskt bli meget instabil. Folk der har ikke så mye at førlora jrf folk i f.eks Moskva eller St Petersburg.

Joker: Königsberg.

8 Likes

4 helt nedbrent, ytterligere 4 med ulike skadegrad.

13 Likes

Lurer på hvordan du ender opp med å påvirke russisk militær logistikk og det russiske samfunnet. Har du varer hos wildberries, så vil vel mange hente dem ut og selge direkte? Bedre det enn at det brenner? :thinking:

De får ikke hentet dem ut ;D

Masse poster om det.

Da brenner det i St.Petersburg også.

Det skal være det 5 annlegget som brenner, men jeg har mistet litt kontroll.

9 Likes

Da har vi 5 brent ned og 3 truffet.

Så 1 truffet er oppdatert til bål.

9 Likes

Det russiske folk må da snart våkne og ta grep mot galskapen ?

7 Likes

Operasjon «Crimean switch off»:

Robert Brovdis enhet har fått vid publisitet for kampanjen mot skip i Azovhavet og Svartehavet. Mindre publisitet rundt samme avdelings kampanje mot strømforsyningen på Krym.

Denne kampanjen blir loggført og dokumentert på samme måte.
Pr nå har Brovdis enhet kommet opp i 136 stk objekter angrepet som alle har tilknytning til strømforsyningen på Krym,

2 stk videoer her med dokumentasjon:

8 Likes

For 10 timer postet jeg en slags oversikt over Wildberries angrepet, jf # 2305

2 Likes

Sikker på at det er samme? ble påstått at dette var ny brann.

kanskje enklest å bare poste siste bingobrett hele tiden.

3 Likes

Kan godt hende UKR har angrepet Shoustra 2 stk ganger ila 24 juli.
Demonstrerer jo i så fall at det russiske luftevernet ikke gir noen vern å snakke om i Russlands nest største by

5 Likes

:eyes:

2 Likes

Noe skjer. 2 stk som var motakere av russiske penger er nå UKR positive.

image

21 Likes

Gårsdagens russiske tap inkluderer;
** 1.410 soldater eliminert
** 10 tanks
** 1 fly
** 544 kjøretøy

6 Likes

Ser at det ikke er nevnt her men UKR har tatt ut 30% av bensinstasjonene i belgorod. Så kan man spekulere hvorfor.

2 Likes

Har fulgt litt med på dette med skråblikk.

Tror det begynte med at russerne satte fyr på/ødela en rekke bensinstasjoner i Sumy oblast, Ukraina, Den 3 juli hadde vi denne:

Russerne fortsatte en lokal kampanje mot bensinstasjoner i Sumy, og hundrevis av stasjoner ble satt ut av drift ila 1-2 uker. Gikk under radaren for internasjonale medier, fordi overskygget av andre større nyheter.

Så mitt inntrykk er at UKR startet en gjengjeldelsesaksjon mot russiske bensinstasjoner i Belgorod. Sumy og Begorod oblaster ligger i hvert sitt land, atskilt av en grense som strekker seg over ca hundre kilometer,

Har lest at det på begge sider av grensen har vært tidvise, lokale problemer med å få fylt tanken. Hvis det er en overordnet ukrainsk strategi bak angrepene på bensinstasjoner i Belgorod, har den unngått meg.

Trykk på linken, kart åpner seg automatisk:

5 Likes
3 Likes

Har begynt å dukke opp bilder på internett fra folk som får pakker fra wildberry.

https://www.wsj.com/world/europe/the-ukrainian-commander-tasked-with-dragging-the-army-out-of-the-soviet-era-063d01e8?st=sB1HTN&reflink=desktopwebshare_permalink

The Ukrainian Commander Tasked With Dragging the Army Out of the Soviet Era

Country’s incoming commander in chief resists rigid, bureaucratic decision-making in armed forces

Artikkel om Mykhailo Drapatiy, hvis noen vil lese / lytte (7min)

5 Likes

Noen skrev at netthandelen i Russland er større enn i Vesten (!)

Uansett ser det ut til at de nedbrente lagrene til en av de største netthandelsplattformene i Russland berører svært mange mennesker i Russland økonomisk.

Uttalelsene/rantene i denne videoen gir i alle fall inntrykk av at mange har fått seg en vekker, og vil ha slutt på krigen/SMOE’en.

Russere i gråt og fortvilelse i 8 min 39 sek.

**

Screenshot ved 7 min 58 sek:

8 Likes