Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Da brenner det i St.Petersburg også.

Det skal være det 5 annlegget som brenner, men jeg har mistet litt kontroll.

9 Likes

Da har vi 5 brent ned og 3 truffet.

Så 1 truffet er oppdatert til bål.

9 Likes

Det russiske folk må da snart våkne og ta grep mot galskapen ?

7 Likes

Operasjon «Crimean switch off»:

Robert Brovdis enhet har fått vid publisitet for kampanjen mot skip i Azovhavet og Svartehavet. Mindre publisitet rundt samme avdelings kampanje mot strømforsyningen på Krym.

Denne kampanjen blir loggført og dokumentert på samme måte.
Pr nå har Brovdis enhet kommet opp i 136 stk objekter angrepet som alle har tilknytning til strømforsyningen på Krym,

2 stk videoer her med dokumentasjon:

8 Likes

For 10 timer postet jeg en slags oversikt over Wildberries angrepet, jf # 2305

2 Likes

Sikker på at det er samme? ble påstått at dette var ny brann.

kanskje enklest å bare poste siste bingobrett hele tiden.

3 Likes

Kan godt hende UKR har angrepet Shoustra 2 stk ganger ila 24 juli.
Demonstrerer jo i så fall at det russiske luftevernet ikke gir noen vern å snakke om i Russlands nest største by

5 Likes

:eyes:

2 Likes

Noe skjer. 2 stk som var motakere av russiske penger er nå UKR positive.

image

21 Likes

Gårsdagens russiske tap inkluderer;
** 1.410 soldater eliminert
** 10 tanks
** 1 fly
** 544 kjøretøy

6 Likes

Ser at det ikke er nevnt her men UKR har tatt ut 30% av bensinstasjonene i belgorod. Så kan man spekulere hvorfor.

2 Likes

Har fulgt litt med på dette med skråblikk.

Tror det begynte med at russerne satte fyr på/ødela en rekke bensinstasjoner i Sumy oblast, Ukraina, Den 3 juli hadde vi denne:

Russerne fortsatte en lokal kampanje mot bensinstasjoner i Sumy, og hundrevis av stasjoner ble satt ut av drift ila 1-2 uker. Gikk under radaren for internasjonale medier, fordi overskygget av andre større nyheter.

Så mitt inntrykk er at UKR startet en gjengjeldelsesaksjon mot russiske bensinstasjoner i Belgorod. Sumy og Begorod oblaster ligger i hvert sitt land, atskilt av en grense som strekker seg over ca hundre kilometer,

Har lest at det på begge sider av grensen har vært tidvise, lokale problemer med å få fylt tanken. Hvis det er en overordnet ukrainsk strategi bak angrepene på bensinstasjoner i Belgorod, har den unngått meg.

Trykk på linken, kart åpner seg automatisk:

5 Likes
3 Likes

Har begynt å dukke opp bilder på internett fra folk som får pakker fra wildberry.

https://www.wsj.com/world/europe/the-ukrainian-commander-tasked-with-dragging-the-army-out-of-the-soviet-era-063d01e8?st=sB1HTN&reflink=desktopwebshare_permalink

The Ukrainian Commander Tasked With Dragging the Army Out of the Soviet Era

Country’s incoming commander in chief resists rigid, bureaucratic decision-making in armed forces

Artikkel om Mykhailo Drapatiy, hvis noen vil lese / lytte (7min)

5 Likes

Noen skrev at netthandelen i Russland er større enn i Vesten (!)

Uansett ser det ut til at de nedbrente lagrene til en av de største netthandelsplattformene i Russland berører svært mange mennesker i Russland økonomisk.

Uttalelsene/rantene i denne videoen gir i alle fall inntrykk av at mange har fått seg en vekker, og vil ha slutt på krigen/SMOE’en.

Russere i gråt og fortvilelse i 8 min 39 sek.

**

Screenshot ved 7 min 58 sek:

8 Likes
5 Likes

Jeg har ikke oversikt, men dette er kanskje enda ett lager?

:fire:

9 Likes

Det ryktes å være enda ett ja.

Mulig 2 ble truffet i natt. Venter på bingobrett oppdatering :smiley:

2 Likes

Oppdatering Wildberries lagre/logistiske enheter som er angrepet.

Nedenfor screenshot av bingokortet for WB-lagre i innlegg # 2314 (postet av. Evil den 24 juli):

Iflg bingokortet var:
** 5 stk WB-lagre nedbrent (nr.2, 3, 4, 6 og 7)
** Ytterligere 3 stk skadet (nr.1, 9 og 10)

WB Yekaterinburg er nr.8 på bingokortet:

I natt (25 juli) ble Wildberries sitt logistiske senter i Yekaterinburg angrepet med droner og brann brøt ut.

Her har russiske «e1ru» samlet en anseelig mengde bilder og videoer fra angrepet på WB i Yekaterinburg:

**
En annen artikkel i Ukrainske Pravda melder om at «logistics warehouses» (i flertall) ble angrepet i Belgorod:

Antar at dette innebærer at et WB-lager i Belgorod ble angrepet den 25 juli. Bingokortet er ordnet etter lagerstørrelse, og inneholder intet WB lager i Belgorod.

Men med disse to er vi oppe i 10 stk WB-lagre angrepet ila få dager.
Jeg har lest et eller annet sted siste timen at UKR nå har angrepet 10 stk WB-lagre.

**
Ad WB-lager i Shushary:

Det er kun 1 stk Shushary-lager tilhørende WB, og det er nr.3 på bingokortet og ligger i St Petersburg. Men som fremgikk av en liten dialog ovenfor, kan det hende at Shushary-lageret har blitt angrepet flere ganger med få timers mellomrom.

Jeg har dog merket meg at Boms linkede melding i innlegg # 2329 uttrykkelig sier at
«Wildberries Warehouse in Shushary continues to burn tonight»

Altså at det brenner etter et angrep, ikke at Shoushary ble angrepet to ganger.

7 Likes