Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Russland/Ukraina debatt 9

Fremgår av den siste oppdateringen fra ISW at russiske marinen nå etablerer egne regimenter for ubemannede systemer. For å beskytte sivile skip i russsisk tjenesten Svartehavet og Azovhavet.

Fremgår også at verken RUS eller UKR erobret/frigjorde en eneste kvadratkilometer på bakken siste døgn.

Hele rapporten:

2 Likes

Ja, en Wildberries-konkurs vil lett kunne ha dominoeffekt.

Også uten en Wildberries-konkurs har Ukrainas angrep på ca 10 større WB-lagerfasiliteter allerede utløst en dominoeffekt av kriser hos de mange titusenvis av selgere på WB-plattformen:

Årsaken er en usedvanlig godt timet endring i Wildberries‘ standardvilkår gjennomført og offentliggjort ca 2 uker før Ukrainas første droneangrep.

Endringen var at Wildberries fraskriver seg ethvert ansvar for varer som skades eller ødelegges i deres besittelse som skyldes angrep med droner eller missiler.

Jeg har lest om denne endringen i notiser fra de rammede ‘entreprenørene’ (selgerne). Nå fant jeg nyheten bekreftet i denne artikkelen i Moscow Times publ 24 juli.

Om man ‘hopper over’ artikkelens hovedtema, og scroller helt ned til siste setning, finner man denne setningen, jf vedlegget:

1 Like

Trodde endringen kom etter første angrep?

Men kan jo være at russland har fått intel om at wildberries kan være mål.

1 Like

Etter at jeg postet innlegg # 2362 her på tråden (to innlegg ovenfor) scannet jeg videre på nettet og fant artikkelen linket nedenfor. Det ser ut til at Wildberries endret sine forretningsvilkår
«in early July».

Artikkel publ 20 juli:

Klarlagt at droneangrepet på lagerfasiliteten i Elektrostal var det første angrepet, og dét fant sted 18 juli:

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1v03mu5/another_video_from_the_wildberries_warehouse_fire/?solution=0afe057b973aa79d0afe057b973aa79d&js_challenge=1&token=7afd7253fec22262ff1c52b1703fe9ec089b1de7d2b4edfeb8fe1c0495ffa631&jsc_orig_r=

Kan virke som Wildberries kan ha fått et tips el lign, jf også Evils ord om Intel tilflytt Wildberris rett ovenfor

Har justert teksten i mitt innlegg # 2362 tilsvarende

2 Likes

Hej Norge

En bette Update :grinning_face_with_smiling_eyes:

WB update :clap:

Konstantin – Oppegående :+1:

Og MADYAR :clap:

Absolut sidste nyt fra vores ven :smiling_imp: SOLOVYOV

Dagens Pollental – Pæne tal flere steder BEMÆRK: Cruice missiler :clap:

Ild i R… :fire: :fire:

Ved ikke om disse billeder og artikel har været her før – i så fald beklager :thinking:

Og for de Bingo interesserede – ikke mange Intakte raffinaderier tilbage :fire: :fire:

Slava Ukraini

Dansken

12 Likes

Bensinkøer skaper ikke revolusjon

Blackburn deler befolkningen i tre: 15–20 prosent er imot krigen, 20 prosent er ihuga krigstilhengere, mens en «stille majoritet» på 60 prosent står i midten.

Denne midtgruppen er mindre politisk, opptatt av sin egen hverdag og villig til å overlate avgjørelsene til Putin. Det er også denne gruppen som nå merker prisvekst, bensinmangel og ukrainske angrep på kroppen.

I Levada-målingen trekker 22 prosent frem drivstoffmangel og dyrere bensin som hendelsene de husket best fra juni. Blackburn advarer likevel mot å tro at dette vil velte regimet i Moskva.

5 Likes

Noen som husker at den godeste Gary Kasparov 3/3-22 bl. a uttalte at det “bare var å smelle opp en no fly zone over Ukraina”?

https://www.reuters.com/world/europe/kasparov-calls-world-powers-throw-russia-back-into-stone-age-2022-03-03/

Folk flest ristet bare på hodet. Noe såååå drastisk, såååå dristig.

Finnes en grei fjellvettregel, og den lyder “Lytt til erfarne fjellfolk”.

11 Likes

Wooooooov
Ting er på gang

https://www.patreon.com/RFU_EN/posts/kaliningrad-is-164972547?utm_campaign=patron_engagement&utm_source=post_link&post_id=164972547&utm_id=af626e56-e2e4-4789-b1a8-62ada786adda&utm_medium=email

Dansken

2 Likes

Ser ut som noe FSB skulle ha prånglat ut…

Den store og stolte russiske marine har avholdt sin årlige parade under «Flåtens Dag» i Putins hjemby St Petersburg:

7 Likes
1 Like

Putin planlegger for 3 år til med krig:

​Mye interessant i kommentarfeltet

1 Like
2 Likes

https://militarnyi.com/en/news/russian-l-39-aircraft-crash-krasnodar-krai/

1 Like

Orker du 10 min med russere og deres klager nå som krigen har rammet dem, kan jeg tilby:

Noen av disse som noensinne har klaget over hva russiske militære har gjort i Ukraina siden 2022?
Jeg tviler.

3 Likes

Ukrainian An-28 crew destroying Geran drones with M134 miniguns and P1-Sun interceptors

6 Likes

Ny dag med voldsomme tap av personell, artilleri, droner og kjøretøy :+1:

7 Likes

Sikkert ikke noe voldsomt nytt for de fleste her, men fin lesing, og greit å notere seg når slikt krysser over til aviser som Guardian :wink:

3 Likes

Ikke mye feelgood i denne artikkelen

Fra et ukrainsk perspektiv er utmattelseskrigen ikke bærekraftig. Dersom den nåværende utviklingen fortsetter, er landets fremtidige eksistens i fare.

2 Likes